Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

10 metode de crestere a veniturilor cu un sistem ERP

Cresterea veniturilor reprezinta un obiectiv major al oricarei companii. Este drept ca in conditiile economice actuale cei mai multi manageri incearca sa se orienteze spre reducerea pe cat posibil a costurilor, insa aceasta nu inseamna ca s-au indepartat de la scopul principal, si anume impulsionarea continua a vanzarilor.

Alegerea unui sistem ERP integrat poate contribui semnificativ la imbunatatirea procesului de vanzare a companiei, cresterea satisfactiei clientilor si a productivitatii angajatilor. Toate acestea te vor ajuta sa iti cresti veniturile si sa iti dezvolti permanent afacerea.

Insa cum poti creste mai exact vanzarile cu ajutorul unui sistem ERP?


EFICIENTIZEAZA ACTIVITATEA COMPANIEI TALE


1. Alege o aplicatie online

ERP crestere a veniturilor

In timp ce unele activitati au ca si obiectiv buna functionare doar a anumitor departamente, activitatea de vanzare este una care priveste intreaga organizatie. Un proces de vanzare eficient presupune coordonarea tuturor departamentelor pentru a obtine raspunsul dorit si pentru o mai mare viteza de reactie, aspecte care sa contribuie la atingerea obiectivului comun: venituri mai mari.

Modul de lucru online al sistemului ERP:

  • Faciliteaza comunicarea intre oameni, departamente si puncte de lucru
  • Ofera acces la informatii de ultim moment si indicatori de performanta corelati
  • Asigura disponibilitatea in timp real a datelor despre stocuri, preturi, clienti si furnizori

2. Defineste si aplica automat politicile comerciale

O activitate de vanzare profitabila pleaca de la existenta unei relatii bune cu clientii. Implementarea unor politici comerciale bine puse la punct iti asigura pe de o parte satisfactia partenerilor cu care colaborezi, iar pe de alta parte un control mai bun al fluxului monetar din compania ta. Sistemul ERP iti pune la dispozitie:

  • Modalitati complexe de acordare a discounturilor, in functie de criterii diverse, precum: grupa de produse, limite valorice sau cantitative ale vanzarii, tipurile de clienti etc.
  • Posibilitatea de a stabili limite de credit pentru fiecare client in parte, termene de plata si optiunea de a restrictiona vanzarea catre anumiti clienti in cazul depasirii acestora
  • Un sistem de preluare automata a politicilor comerciale pe documente, respectiv: calculul automat al preturilor in functie de discounturile stabilite, actualizarea limitelor de credit sau inserarea termenului de plata.

implementare ERP crestere a veniturilor

3. Gestioneaza diviziile de vanzare

Odata cu cresterea portofoliului de produse, devine imposibil pentru un vanzator sa se concentreze echilibrat pe tot portofoliul, fiind favorizate acele produse cu vanzare facila, avand avantaje competitionale precum pretul sau pozitia in segmentul de piata specific. In acest caz devine necesara impartirea acestora in functie de anumite criterii bine definite, pentru favorizarea distribuirii efortului de vanzare.

soft erp romanesc crestere a veniturilor

 

Cu ajutorul sistemului ERP:

  • Se poate realiza segmentarea fortei de vanzari pe divizii, fiecareia fiindu-i alocate in mod echilibrat produsele din portofoliu. Astfel, se poate elimina  tentatia de a promova doar produsele usor vandabile
  • Poti gestiona relatia comerciala cu un partener indiferent ca se desfasoara prin unul sau mai multe canale de vanzare, pe game diferite de produse, pe liste de preturi diferite, cu termene de plata specifice diviziei etc

4. Implementeaza un sistem eficient de comisionare

Motivarea corespunzatoare a personalului de vanzari este extrem de benefica, ea ducand la obtinerea unor rezultate mai mult decat satisfacatoare. Poti alege astfel sa implementezi sisteme de bonusuri/comisioane, menite sa stimuleze vanzarile.

  • Sistemul ERP te ajuta sa stabilesti o politica transparenta de acordare a bonusurilor, bazata pe parametri bine definiti, precum: volumul vanzarilor, distributia acestora, volumul incasarilor, termenele de plata etc.
  • Avand la dispozitie in ERP informatii complete despre activitatea de vanzare, poti sa iei in calcul toate aspectele, cum ar fi stabilirea unor limite de acordare a discounturilor si aplicarea penalizarilor in cazul in care nu au fost respectate
  • Ai un raport complet privind calculul bonusurilor, extras din sistemul ERP, pe care il poti pune si la dispozitia agentilor

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!


ALEGE CANALE ALTERNATIVE DE VANZARE


5. Creste productivitatea echipelor de pe teren

Vanzarea directa este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai profitabile forme de vanzare. Implementarea unei solutii SFA integrate cu sistemul ERP te va ajuta sa obtii si mai multe beneficii de pe urma echipelor de pe teren.

Pasi de vanzare consultativa SFA

  • Oportunitatile de vanzare identificate in piata pot fi inregistrate rapid in SFA prin intermediul unor chestionare personalizate, si sunt transmise la sediu in cel mai scurt timp pentru a fi incepute procedurile necesare castigarii acestora
  • Sistemul ii permite managerului de vanzari sa defineasca diferite activitati obligatorii pe fiecare client in parte sau grup de clienti, pe care ulterior le poate urmari usor, asigurandu-se ca sunt respectate de toti vanzatorii
  • Utilizatorii au acces direct de pe dispozitivul mobil la campaniile de promovare aflate in desfasurare precum si la date despre produsele noi sau cele aflate la reducere si le pot prezenta clientilor in timpul vizitei

  • Include functionalitati de merchandising, asigurand pozitionarea corecta a produselor la raft. Utilizatorul mobil poate verifica rapid daca sunt respectate modalitatile convenite de asezare a produselor, prin intermediul planogramelor disponibile in SFA
  • Sistemul SFA este orientat spre obiective, acestea reprezentand o modalitate eficienta de motivare a angajatilor si de impulsionare a vanzarilor.  Utilizatorii au acces la obiectivele proprii de vanzare sau la cele ale echipei, iar astfel stiu in orice moment ce efort mai trebuie sa depuna pentru a le atinge

vanzare consultativa in SFA

6. Promoveaza-ti afacerea si in mediul online

Indiferent ca te adresezi segmentului B2B sau B2C, ca faci vanzare consultativa sau tranzactionala, un portal online reprezinta o metoda eficienta de crestere a vanzarilor. In functie de specificul afacerii tale, poti alege sa implementezi un magazin online, un portal B2B sau unul de generare de prospecti. Astfel, vei beneficia de:

magazin online ecommerce

  • Acces la noi metode de promovare specifice mediului online, precum: bannere, newslettere etc si la o varietate mare de instrumente de marketing: sisteme de cupoane, preturi promotionale, discounturi cantitative sau calitative, pagini speciale pentru produsele noi, produse asociate sau produse cadou, promotii de tip 2+1 etc.
  • Posibilitatea de a te adresa unor categorii noi de clienti, care prefera comertul online in detrimentul celui traditional
  • Disponibilitate 24/7, ceea ce inseamna ca nu mai esti limitat de numarul angajatilor sau de programul de lucru
  • Toate comenzile plasate de clienti ajung automat in ERP, cererile de oferta ale prospectilor in CRM, iar preturile, politicile comerciale, stocurile si informatiile despre parteneri sunt disponibile in timp real si in portalul online.

7. Optimizeaza activitatea de vanzare prin magazine proprii

O alta modalitate de crestere a vanzarilor este deschiderea lanturilor de magazine proprii. Prin intermediul acestora, iti poti creste gradul de independenta comerciala. Sistemul POS reprezinta solutia completa, software si hardware si prezinta interfata touch screen. Mai mult decat atat:

  • Ai la dispozitie modalitati multiple de plata
  • Le poti oferi clientilor programe complete de fidelizare, cu suport pentru microplati si microcreditare
  • Poate fi integrat cu echipamente de cantarire, imprimante fiscale sau case de marcat

erp romania retail crestere a veniturilor


IMBUNATATESTE RELATIA CU CLIENTII


8. Creste gradul de onorare a comenzilor si calitatea serviciilor de livrare

Atunci cand cumpara produse de la tine, clientii isi doresc sa le primeasca in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii. De aceea este important sa te asiguri ca lantul logistic, cu tot ceea ce implica acesta: optimizare, depozitare si livrare marfuri este gestionat cat mai corect, astfel incat sa asigure raportul optim intre satisfactia clientilor si profitabilitatea afacerii. Solutia SCM (Supply Chain Management) pe care ti-o punem la dispozitie este integrata cu ERP si te ajuta sa:

gestiune depozit WMS

  • Procesezi mai rapid comenzile primite de la clienti, acestea fiind transmise in mod automat din sistemul ERP direct la depozit. Astfel, comanda ajunge in depozit la scurt timp dupa ce a fost plasata si se poate incepe imediat pregatirea ei
  • Cresti acuratetea comenzilor de client, posibilitatea de a gresi produsele cerute de client fiind mult mai mica. Chiar si angajatii noi vor gasi rapid marfa potrivita cu ajutorul sistemului WMS, pentru ca i se aplica o eticheta si poate fi identificata cu ajutorul dispozitivelor mobile de scanare a codurilor de bare

  • Scazi timpul de livrare, datorita optimizarii traseului cu ajutorul functionalitatilor pentru managementul parcului auto puse la dispozitie in ERP. In plus, cresti disponibilitatea masinilor, asigurandu-te intotdeauna ca documentele aferente soferilor si autovehiculelor sunt valabile si ca reviziile au fost efectuate la timp.
  • Sincronizezi vanzarile cu distributia, datorita sistemului de optimizare a stocurilor. Acesta propune cantitatea de marfa necesara pentru a acoperi comenziile viitoare de client, ceea ce iti va permite sa ai intotdeauna disponibile produsele pe care le vor clientii tai, diminuand in acelasi timp riscul de stoc in exces, deoarece sistemul il dimensioneaza corect

soft gestiune parc auto

9. Gestioneaza integrat activitatile de vanzare, marketing si service

Cu ajutorul sistemului CRM gestionezi relatiile cu clientii atat inainte, cat si in timpul si dupa realizarea vanzarii. Acesta poate fi integrat cu sistemul ERP si iti ofera vizibilitate crescuta asupra tuturor interactiunilor cu clientii si prospectii. In plus:

crm online romania

  • Ai posibilitatea sa identifici mai rapid nevoile clientilor, avand la dispozitie un istoric complet al activitatilor realizate, al comenzilor plasate si al produselor pe care le prefera
  • Urmaresti permanent pipeline-ul de vanzari si ai posibilitatea sa intervii in procesul de vanzare pentru a corecta si ajusta activitatile care nu dau rezultatele asteptate
  • Ai acces la indicatori care tin de ciclul de vanzare, rata de conversie pe clientii potentiali sau targetele stabilite si obtii astfel o perspectiva asupra tuturor factorilor care contribuie la sau impiedica atingerea obiectivelor de vanzare

  • Gestionezi mai eficient oportunitatile si stii in orice moment detalii despre stadiul in care se afla, valorile pe care le au si prospectii carora le apartin
  • Pui in aplicare campanii de marketing rapide sau complexe, campanii de marketing integrat, pe care le gestionezi din faza de planificare pana cand sunt lansate si apoi masori rezultatele pe care le-au adus. Astfel, vei stii ce activitati sunt mai profitabile si in care se merita sa investesti si pe viitor
  • Scazi numarul de incidente si timpul mediu de raspuns la solicitarile clientilor, ceea ce iti permite sa le oferi clientilor servicii la o calitate superioara

10. Analizeaza in detaliu rezultatele si ajusteaza permanent procesul de vanzare

Analiza datelor de vanzari cu ajutorul sistemului de raportare avansata SeniorVisualBI iti permite sa observi din timp ce functioneaza si ce trebuie ajustat in cadrul companiei tale. Sistemul Business Intelligence este integrat cu ERP-ul si poate fi integrat si cu alte sisteme precum CRM sau SFA, pentru a-ti oferi o privire de ansamblu asupra tuturor componentelor afacerii.

Business Intelligence erp

  • Iti ofera la orice ora informatii complete despre performantele echipelor de vanzari, permitandu-ti sa intervii la timp atunci cand anumiti indicatori nu sunt la nivelul dorit
  • Afli rapid care sunt cei mai profitabili vanzatori, ce produse iti aduc cele mai mari venituri, in ce zone geografice ai mai mare succes etc.
  • Obtii rapoarte interactive referitoare la activitatea departamentului de marketing, cum ar fi: performanta campaniilor de promovare, bugetul alocat pe fiecare etc
  • Folosesti capacitatea de previziune a sistemului pentru a afla cum vor evolua vanzarile in perioada urmatoare, iar cunoscand aceste date vei putea sa iei deciziile potrivite pentru cresterea vanzarilor

Solicita o oferta de pret personalizata!