Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

10 metode de reducere a costurilor cu un sistem ERP

Experienta le-a dovedit companiilor ca cea mai eficienta cale de a rezista pe o piata in scadere este reducerea costurilor fara a afecta calitatea produselor, serviciilor si a imaginii companiei si pastrand in acelasi timp un nivel de profitabilitate care sa permita dezvoltarea continua a afacerii.

Insa masurile de reducere a costurilor trebuie sa indeplineasca anumite conditii precum: 

  • Sa fie durabile, mai exact sa nu aiba efecte negative asupra rezultatelor viitoare ale companiei.
  • Sa fie eficiente, rezultatele obtinute sa fie superioare investitiilor in aplicarea masurilor respective.
  • Sa fie realiste, adica respectiva companie sa le poata pune in aplicare.

Cum te ajuta un sistem integrat de tip ERP sa reduci costurile in cele mai bune conditii?

GESTIUNEA OPERATIUNILOR INTERNE

1. Implementeaza o solutie integrata

Solutiile integrate reunesc oamenii si fluxurile informationale din cadrul companiei, asigurand gestionarea corecta si in siguranta a datelor, precum si accesul in timp real la acestea. ERP-ul este un sistem care centralizeaza toate informatiile intr-o platforma unica, oferind accesul la orice tip de date si facilitand coordonarea si comunicarea. Alegerea unui sistem ERP integrat reduce costurile pentru ca:

ERP reducere a costurilor

  • Informatiile sunt introduse o singura data intr-o baza de date unica
  • Componentele sale pot acoperi o varietate mare de activitati, precum productie, gestiune, contabilitate, centre de cost, bugete, logistica, etc.
  • Este flexibil, ceea ce ii permite sa fie customizat in functie de specificul fiecarei afaceri
  • Este un software orientat spre fluxuri si procese de business  si optimizarea acestora
  • Este scalabil, adica odata cu dezvoltarea companiei permite adaugarea de noi module avansate si reorganizarea tuturor fluxurilor de business


2. Automatizeaza si standardizeaza procesele operationale

Operatiunile efectuate manual si intr-un mod neorganizat nu sunt deloc eficiente, atat prin prisma timpului si a numarului mare de angajati pe care il necesita cat si a probabilitatii ridicate de aparitie a erorilor. Standardizarea si automatizarea proceselor de afaceri favorizeaza desfasurarea activitatii companiei in cele mai bune conditii, crescand productivitatea, reducand perioada de integrare a noilor angajati si oferind managerilor o situatie mai clara asupra business-ului. Implementand sistemul ERP:

  • Ai posibilitatea sa importi nomenclatoare cu mii de produse si clienti, precum si liste de preturi sau de discounturi din fisiere externe, cu minim de efort
  • Generezi documente ulterioare, cum ar fi avize din comenzi, facturi din avize etc, iar detaliile sunt preluate de pe un document pe altul
  • Stabilesti politici comerciale la nivel de partener sau grupa de produse, iar atunci cand creezi documente preturile si termenele de plata sunt calculate si preluate automat in functie de acestea

implementare ERP reducere a costurilor


3. Imbunatateste procesul de achizitie

Comunicarea cu furnizorii este o parte extrem de importanta a business-ului tau. Un proces de achizitie defectuos iti va afecta afacerea si relatiile cu clientii. Avand un sistem ERP vei putea in primul rand sa corelezi activitatea de vanzare cu cea de achizitie. Astfel, analizand datele de vanzari disponibile in ERP vei putea sa dimensionezi in mod corect achizitiile viitoare.

soft erp reducere a costurilor

  • In ERP poti genera comenzi de achizitie pornind de la comenzile de vanzare prin intermediul unor setari care stabilesc legaturi intre anumite produse si furnizorii aferenti acestora
  • Sistemul ERP integreaza functionalitatea EDI (Electronic Data Interchange) care permite transferul electronic al documentelor, in format XML. Aceasta este utilizata cu precadere in relatia cu marile lanturi comerciale (IKA)
  • Prin intermediul tehnologiei EDI, toate comenzile de achizitie pot fi trimise la furnizori in format XML, ceea ce va rezulta in economii importante de timp si diminuarea posibilitatii de aparitie a erorilor


4. Urmareste costurile in detaliu

Sistemul ERP iti permite sa stabilesti bugete de cheltuieli si sa urmaresti incadrarea costurilor efective in limitele dorite. Astfel, obtii un control ridicat asupra costurilor pe care le genereaza afacerea ta.

  • In ERP stabilesti intai structura dorita a centrelor de cost si apoi formulele pe baza carora tranzactiile vor fi alocate automat pe fiecare centru
  • Poti structura bugetele in orice mod doresti, avand in vedere criterii geografice (puncte de lucru), departamentale (productie, vanzari, logistica etc), tipuri de cheltuieli (energie, comunicatii, chirii, salarii etc) sau chiar pe proiecte
  • In final analizezi bugetele previzionate versus cele realizate sau in executie, obtinand astfel un control ridicat asupra parametrilor financiari ai afacerii tale
  • Cresti viteza de reactie, pentru ca in cazul identificarii unor depasiri, poti lua rapid masuri si evita dezechilibre ale bugetului

cloud erp online reducere a costurilor

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!


MANAGEMENTUL LANTULUI LOGISTIC

5. Optimizeaza stocurile

Stocul in exces reprezinta cu siguranta un cost important. Produsele trebuie depozitate in anumite conditii, iar in cazul celor cu valabilitate limitata, odata expirate, nu vor mai putea fi vandute si vei pierde banii investiti. Implementarea unui sistem ERP integrat cu o solutie de optimizare a stocurilor te ajuta sa scazi considerabil costurile aferente stocurilor.

 

  • Pe baza istoricului comenzilor de vanzare din ERP, sistemul de optimizare a stocurilor previzioneaza cererea viitoare si calculeaza statistic necesarul optim de marfa care sa acopere vanzarile estimate
  • Apoi, in functie de stocul existent, propune achizitia sau transferul produselor din alte locatii ale companiei, evitand astfel riscul aparitiei stocului in exces. Sistemul este capabil sa gestioneze depozite si locatii multiple, propunand solutiile cele mai potrivite astfel incat sa nu existe stoc sub sau supradimensionat in niciuna dintre acestea
  • Un alt beneficiu oferit este acela ca iti permite sa grupezi produsele in functie de anumite caracteristici astfel incat sa le poti verifica intr-un timp mai scurt, functionalitate extrem de utila in cazul in care se lucreaza cu stocurile a mii de articole


6. Gestioneaza mai eficient depozitele

Integrand sistemul ERP cu un WMS facilitezi transferul de informatii intre sediul central si depozit. In plus, WMS-ul iti permite sa optimizezi spatiul disponibil din cadrul depozitului, cheltuielile cu chiriile, personalul si administrarea fiind astfel diminuate.

  • Ai acces la informatii in timp real cu privire la miscarile de stoc, orice modificare aparuta in WMS fiind vizibila si in ERP
  • Comenzile de client sunt transmise in mod automat din ERP catre depozit. Acest lucru se traduce in economii importante de timp, pentru ca angajatii au activitate pe tot parcursul zilei, pe masura ce comenzile sunt receptionate, fata de situatia in care ar fi fost nevoiti sa le proceseze pe toate odata
  • WMS-ul iti ofera o vizibilitate crescuta asupra asezarii marfurilor, facilitand accesul la ele al celor care efectueaza picking-ul. Astfel noii angajati pot deveni productivi din prima zi (nefiind nevoie de timp de acomodare cu depozitul, listele de produse etc.), iar in plus se reduce considerabil riscul preluarii produselor gresite, care poate escalada ulterior in pierderea unei comenzi sau chiar a unui client
  • Sistemul ofera sugestii pentru aranjarea marfurilor la raft, asigurand optimizarea spatiului din depozit

Harta depozit in WMS


7. Controleaza parcul auto

ERP gestiune parc auto

Parcul auto genereaza costuri ridicate, incepand cu salariile si documentele soferilor, pana la combustibil, revizii, asigurari sau taxe. Insa pe langa acestea mai intervin si costurile neprevazute, precum amenzile, reparatiile sau piesele de schimb. Pentru a le controla mai eficient, ai la dispozitie modulul Parc Auto disponibil in ERP:

  • Te ajuta sa identifici cu usurinta oricare autovehicul din cadrul companiei tale
  • Poti tine evidenta permanenta a activitatii fiecarei masini: traseu, consum, accidente, amenzi
  • Urmaresti duratele de indisponibilitate a masinilor si identifici cauzele acestora


EFICIENTA, ANALIZA SI CONTROL

8. Imbunatateste procesul de vanzare

Activitatea de vanzare este in principiu generatoare de venituri, insa implica si anumite costuri, pe care le poti micsora prin intermediul solutiilor de tip ERP, CRM sau SFA.

  • Sistemul CRM este destinat gestiunii relatiilor cu clientii si prospectii. El asigura unicitatea informatiilor cu privire la acestia la nivelul companiei. Avand toate datele in acelasi sistem, angajatii petrec mai putin timp cautandu-le atunci cand interactioneaza cu ei, indiferent din ce departament fac parte: marketing, vanzare, service&suport sau project management
  • Procesul de vanzare poate fi personalizat in functie de specificul fiecarui client, produs sau vanzator, ceea ce iti permite sa intervii mai rapid atunci cand ceva nu functioneaza cum ar trebui si sa poti corecta pentru a asigura o durata cat mai scurta a ciclului de vanzare

CRM online romania

vanzare consultativa in SFA

  • O solutie SFA pentru managementul activitatilor echipelor de pe teren te va ajuta sa reduci costuri precum cele de transport – angajatii nefiind nevoiti sa se deplaseze atat de des la birou sau de comunicare – pentru ca vor avea acces la informatii direct in SFA. Sistemul SFA integrat cu ERP-ul asigura un proces de vanzare mai transparent si mai usor de controlat
  • Echipele de pe teren inregistreaza toate documentele si informatiile colectate din teren direct in SFA si apoi le transmit prin sincronizare in ERP, din ele fiind generate ulterior documentele de vanzare.


9. Alege un magazin online integrat cu ERP-ul

O metoda eficienta de reducere a costurilor este implementarea unui magazin online. Cheltuielile de administrare sunt mult mai mici in comparatie cu un magazin fizic, atat in ceea ce priveste chiria, taxele sau intretinerea, cat si salariile, pentru ca vei avea nevoie de mai putini angajati.

  • Magazinul online este integrat cu ERP-ul, ceea ce inseamna ca toate informatiile despre clienti, produse, stocuri sau preturi sunt transmise automat intre cele doua sisteme
  • Le poti oferi clientilor servicii de self-service in cadrul magazinului online, iar astfel vei putea diminua necesarul de personal din cadrul departamentului de suport

magazin online ecommerce


10. Imbunatateste procesul de analiza si raportare

Alegerea unui sistem Business Intelligence integrat cu ERP-ul iti ofera posibilitatea sa efectuezi analize avansate chiar daca nu ai cunostinte tehnice. Sistemul este complet interactiv si vizual, iar graficele si analizele pe care ti le pune la dispozitie iti permit sa obtii o privire de ansamblu asupra costurilor pe care le genereaza afacerea ta.

soft business intelligence

  • Capacitatea de previziune a sistemului BI iti ofera posibilitatea sa vezi cum vor evolua costurile companiei tale in perioada urmatoare, pornind de la datele istorice
  • Folosind analizele de tip what-if vei putea afla ce influenta ar putea sa aiba anumite decizii asupra activitatii: ce se intampla daca scazi sau cresti costurile sau cum vor evolua acestea in comparatie cu veniturile, daca alegi sa cresti vanzarile pentru un anumit produs samd.


Solicita o oferta de pret personalizata!