Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Cat Costa un ERP? De ce raspunsul nu poate fi dat pe loc?

Daca esti in cautarea unui ERP si ai ajuns in etapa cererii de oferte nu vei primi prea multe raspunsuri concrete – in speta, preturi exacte –  inainte de o prezentare sau o discutie cu furnizorul de software. O estimare exacta  se poate primi numai in urma unei analize de business.

De ce unii furnizori insista sa afle atat de multe informatii inainte de a va oferi un pret?

  • Deoarece trebuie sa identifice in mod corect nevoile companiei.

ERP-ul este un sistem care, prin structura lui, poate acoperi toate activitatile unei societati. In functie de nevoile companiei, tipul afacerii, numarul de angajati, fluxurile de business si nu numai, vei regasi in sistem acele  functionalitati care iti sunt necesare, dar si altele care fie nu se regasesc in tipul afacerii tale, fie nu iti sunt necesare momentan.

  • In cadrul unei prezentari urmata de o analiza de business, vei observa exact ce functionalitati sunt compatibile cu afacerea proprie, prin urmare alegerea unui model de licentiere se simplifica.

Nu in ultimul rand,  o oferta variaza si in functie de modelul de livrare:

–    ERP SaaS ( Online ), care presupune costuri de implementare si un abonament lunar

–    ERP On Premise , care implica

  1. licente la nivel de utilizator
  2. mentenanta
  3. echipamente hardware
  4. implementare, training, suport post-implementare
  5. customizari si add-on-uri
  • Un raspuns primit “pe loc” de la un furnizor poate insemna un proces de ofertare superficial, care adeseori atrage costuri ascunse si nu acopera toate necesitatile reale ale companiei si nici nu ia in calcul dezvoltarea unui business.
  • Capacitatea furnizorului de ERP de a raspunde nevoilor companiei pe termen lung este un aspect foarte important de care trebuie sa tineti cont in momentul in care cereti oferta. In caz contrar, va fi nevoie sa schimbati sistemul, lucru care implica noi investitii, training nou, perioada de acomodare etc.

In cadrul analizei detaliate a nevoilor, veti putea realiza un forecast al cheltuielilor si implicit va veti dimensiona corect asteptarile.

Citeste articolul pe SeniorERP

 

Vrei sa afli mai multe detalii?

 
Comentarii

Nici un comentariu inca.