Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Sistemele Senior Software au fost implementate in Italia la cel mai mare distribuitor de produse exclusiv romanesti: Roma..nia

Importatorul si distribuitorul de produse romanesti pe piata din Italia – Roma..nia, a implementat un pachet de solutii software integrate pentru managementul eficient al afacerii, alcatuit din SeniorERP pentru gestiunea resurselor companiei, SeniorVisualBI pentru analiza si raportare avansata, SeniorSFA pentru automatizarea echipelor mobile si SeniorWMS pentru gestiunea depozitului.

Situata in Roma, Italia, Roma..nia a fost infiintata in anul 2006, iar scopul sau principal este de a aduce mai aproape produsele din Romania de cetatenii romani stabiliti in Italia. Avand o cifra de afaceri de aproximativ 17 milioane de euro inregistrata in anul 2012, compania detine o retea proprie de distributie si cel mai mare depozit de alimente romanesti de pe teritoriul Italiei, cu o suprafata totala de 3000 mp. Tot in 2012, proprietarul firmei, dl. Florin Simon, a fost desemnat cel mai bun afacerist strain din Italia, recompensand astfel eforturile depuse pentru dezvoltarea si cresterea companiei in ciuda crizei economice.

Roma..nia a ales ERP, BI, SFA si WMS

Avand in vedere extinderea continua a activitatii si implicit cresterea volumului acesteia, managerii au decis sa faca urmatorul pas in evolutia afacerii si anume implementarea unui sistem informatic integrat, care sa acopere toate nevoile companiei si sa permita atingerea obiectivelor de eficienta stabilite.

„In activitatile intreprinse de compania noastra, important nu este sa avem doar un sistem informatic, ci sa avem un sistem informatic foarte bun. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care am ales sa incepem implementarea cu Senior Software, sperand ca vom beneficia de o solutie care sa se plieze perfect pe nevoile noastre. De asemenea, am dorit un soft care sa fie in acelasi timp complex, dar usor de administrat si operat de catre reprezentantii nostri.
Motivele pentru care am ales o solutie romaneasca au fost in primul rand calitatea recunoscuta a software-ului dezvoltat in Romania, iar in al doilea rand o mai buna comunicare pe care o putem avea cu un partener care este capabil sa ne inteleaga mai bine nevoile.”, a precizat domnul Florin Simon.

Activitatea companiei presupune pe de o parte receptia marfurilor importate din Romania, iar pe de alta parte vanzarea lor prin telefon, de la depozit sau prin intermediul agentilor de vanzare, catre mai mult de 600 de clienti. Cele aproximativ 3500 de produse din portofoliul Roma..nia sunt livrate atat marilor lanturi comerciale (IKA) cat si redistribuitorilor romani sau italieni, care au magazine pe intreg teritoriul Italiei.

In acest context era necesar un sistem integrat, capabil sa sustina intregul flux de lucru al companiei si sa ofere in permanenta acces la date in timp real si vizibilitate asupra tuturor activitatilor desfasurate, de la preluarea comenzilor de catre agentii de vanzari pana la livrarea acestora catre clienti. Datorita modului de lucru online, solutia oferita de Senior Software s-a incadrat in cerintele exprimate de managerii companiei, cateva dintre avantajele obtinute la scurt timp dupa implementare fiind:

• Interconectarea tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul companiei, avand in vedere ca toate sistemele comunica in timp real si acceseaza o baza de date comuna
• Calculul automat al preturilor direct pe documente pe baza politicilor comerciale stabilite in sistemul ERP atat in relatia cu furnizorii cat si cu clientii
• Delegarea cu usurinta a sarcinilor catre reprezentantii de vanzari, prin intermediul solutiei SFA destinata automatizarii activitatii de vanzare prin forta mobila
• Stabilirea si urmarirea traseului pe care fiecare reprezentant de vanzari trebuie sa il realizeze zilnic, tot cu ajutorul aplicatiei SFA
• Accesul in timp real la datele referitoare la stoc, datorita comunicarii sistemului ERP cu WMS – solutie care permite optimizarea stocurilor si organizarea mai eficienta a acestora in cadrul depozitului
• Tot cu ajutorul WMS-ului, compania a obtinut vizibilitate ridicata asupra activitatilor desfasurate de angajatii din depozit

Odata eficientizate toate procesele operationale, managementul avea nevoie si de o solutie performanta de raportare, care sa ofere o imagine de ansamblu asupra afacerii si sa ajute la facilitarea procesului decizional. In acest sens, Roma..nia a implementat solutia Business Intelligence dezvoltata pe platforma Tableau Software, lider mondial in vizualizarea datelor.

„Anterior utilizam o solutie de statistica cu ajutorul careia realizam rapoartele de care aveam nevoie, insa nu se compara cu capacitatile de analiza ale solutiei SeniorVisualBI. Un prim aspect extrem de important este accesul la informatii in timp real, faptul ca te ajuta sa stii in orice moment unde esti cu platile, cu vanzarile, cu achizitiile. Este o unealta performanta, extrem de rapida, care ne ajuta sa obtinem atat rapoarte globale, cat si la nivel de detaliu. Consideram ca este „varf de lance” in ceea ce priveste solutiile de raportare si analiza existente pe piata la momentul actual.”, a declarat domnul Andrei Varareanu, Responsabil Vanzari si Marketing in cadrul companiei Roma..nia.

Roma..nia dispune de o flota proprie formata din 10 autocamioane de diferite capacitati cu ajutorul careia distribuie pe piata din Italia produse alimentare proaspete din carne, peste si lapte, produse congelate, dulciuri si snacksuri, conserve si condimente, bauturi racoritoare si alcoolice, toate 100% romanesti. Din 2009 pana in prezent compania si-a triplat cifra de afaceri, numarandu-se azi printre liderii pietei de profil din Italia.

Solicita o oferta de pret personalizata!