Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Automatizarea fortei de vanzare cu SeniorCRM Express

Este o functie cheie de gestionare si imbunatatire a vanzarilor. Este capabila, printr-un set de instrumente, sa gestioneze multe dintre task-urile indeplinite de agentii de vanzare. Include un sistem de management pentru urmarirea si inregistrarea fiecarui stadiu al procesului de vanzare pentru fiecare prospect in parte, de la contactul initial pana la decizia finala.
Include caracteristici pentru managementul oportunitatilor, generarea de oferte, previziunea vanzarilor si a pipeline-ului, automatizarea proceselor de lucru si inventarierea produselor.

1.    Procesul de vanzare

In aceasta sectiune va oferim o scurta prezentare a modului in care instrumentele CRM pentru prospecti, oportunitati, conturi, contacte si oferte sunt folosite intr-un proces tipic de vanzare. Pentru ca aceasta optiune sa fie activa, SeniorCRM Express trebuie sa fie configurat si fiecare membru al echipei de vanzare, respectiv managerii lor, sa aiba cate un cont de utilizator.

Primul pas intr-un proces tipic de vanzare este generarea prospectilor. Acestia pot fi generati printr-o varietate de modalitati, cum ar fi o campanie de marketing. Acesti prospecti sunt introdusi in SeniorCRM Express si apoi alocati vanzatorilor conform politicilor organizatiei. Fiecare vanzator lucreaza cu prospectii care i-au fost alocati, avand ca obiectiv transformarea acestora in clienti platitori. Ei pot aduna informatii, telefona, trimite e-mail-uri, stabili intalniri si efectua un numar de task-uri pentru a califica si converti prospectul, iar in acelasi timp pot utiliza SeniorCRM Express pentru a gestiona si urmari aceste activitati (unele dintre aceste calificari si alte activitati referitoare la prospectul respectiv pot fi efectuate de catre departamentul de marketing).

Odata ce un prospect a fost calificat si urmeaza a fi un potential client, este transformat intr-un Cont de Client, un Contact si Oportunitate in sistemul CRM. Oportunitatea contine detalii cum ar fi valoarea tranzactiilor, produse, istoricul activitatilor si alte date importante. Inca o data, agentul de vanzare caruia i-a fost atribuita oportunitatea poate aduna informatii, telefona, trimite e-mail-uri, stabili intalniri si efectua un numar de task-uri pentru a incheia vanzarea, iar in acelasi timp poate utiliza SeniorCRM Express pentru a gestiona si urmari aceste activitati. Una sau mai multe oferte pot fi create si oferite clientului potential, ca parte a vanzarii potentiale.
Multe afaceri beneficiaza de pe urma instrumentelor de gestionare si imbunatatire a vanzarilor, atata timp cat aceste instrumente sunt potrivite si sunt corect folosite in cadrul proceselor de vanzare din cadrul companiei. Procesele de vanzare pot varia de la o companie la alta, dar practic fiecare afacere presupune o relatie cu prospecti, clienti potentiali, conturi de client, contacte si oferte. Detaliile proceselor de vanzare ale fiecarei companii vor varia.

Urmatoare sectiune descrie modul de uilizare a modulelor SeniorCRM Express pentru Prospecti, Conturi de Client, Contacte, Oportunitati si Oferte in detaliu.

2.    Gestionarea Prospectilor

Prospectarile sunt primele activitati care au rolul de a genera prospecti. Puteti colecta prospecti prin activitati de marketing cum ar fi targuri, reclame, prezentari etc. Scopul este maximizarea numarului de prospecti care vor deveni clienti. La deschiderea modulului de prospecti, o lista de prospecti va fi afisata pe ecran. Din aceasta fereastra puteti efectua diferite operatiuni, cum ar fi:

  • Vizualizarea diferitelor liste de prospecti, inclusiv grupari personalizate (folosind filtrele) Crearea, stergerea si editarea acestora
  • Cautarea
  • Gasirea inregistrarilor dublate
  • Editarea in masa, folosita pentru editarea proprietatilor mai multor prospecti deodata
  • Trimiterea de e-mail-uri unora sau mai multor prospecti
  • Importul si exportul acestora

Atunci cand veti da click pe un prospect, va fi afisata fereasta de Detalii  prospecti. Aceasta afiseaza informatiile referitoare la prospect, care pot include:

  • Campurile cu informatii despre prospect: inregistrari detaliate ce apartin acesteia
  • Adresa
  • E-mail
  • Istoricul activitatilor
  • Documentele asociate
  • Campaniile care o includ
  • Produsele care il intereseaza sau pe care le-a cumparat
  • Serviciile care il intereseaza sau pe care le-a cumparat

In fereastra de detalii a prospectului puteti efectua un numar de operatii cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:

  • Editarea
  • Dublarea unui prospect
  • Stergerea unui prospect
  • Trimiterea unui e-mail
  • Adauga eveniment
  • Adauga activitate
  • Convertire prospect
  • Localizare pe harta
  • Selectarea sau adaugarea de documente
  • Selectarea de produse
  • Selectarea de servicii

 Navigarea catre prospecti

Puteti naviga catre anumiti prospecti conform statusului acestora. Pentru aceasta:

1. Click pe Vanzari > Tab-ul Prospecti
2. In pagina de start a modulului de prospecti, desupra listei acestora, selectati unul din modurile de vizualizare din lista de tip drop-down pentru a afisa lista de prospecti conform statusului acestora
3. Sub lista de Prospecti, click pe butoanele Start, Inainte, Inapoi sau Sfarsit pentru a accesa lista respectiva de Prospecti.

automatizare vanzari navigare catre prospecti in sistem CRM

 Cautarea Prospectilor

Puteti cauta prospectii dupa informatiile de baza, cum ar fi numele, prenumele, compania, sau toate detaliile din cautare avansata. De asemenea, puteti cauta numele prospectilor alfabetic.
Pentru aceasta:
1. Click pe Vanzari> Tab-ul Prospecti
2. In pagina de start a Prospectilor, click pe Cauta
3. Sub sectiunea de Cautare prospecti, puteti:
– Introduce criteriul de cautare dorit si apoi sa apasati butonul Cauta sau
– Selecta hyperlink-ul Avansat, introduce criteriile de cautare si apoi apasati butonul Cauta sau
–  Selectati unul din linkurile de cautare alfabetica
4. In lista de prospecti vor fi afisati prospectii corespunzatori criteriilor selectate.

 Crearea de noi prospecti

Prospectii pot fi creati prin:

  • Introducerea manuala a datelor in forma de detalii ale prospectilor
  • Import din surse externe cum ar fi targuri, seminarii, publicitate, rezultate ale unor prospectari achizitionate sau alte campanii de marketing

Crearea individuala a prospectilor
Puteti crea prospecti manual atunci cand aveti de introdus un numar restrans. De exemplu, ati intalnit o persoana intr-o calatorie si s-a aratat interesata de produsele/serviciile dumneavoastra. Dupa aceea, ati facut schimb de carti de vizita si ati fost rugat sa il contactati ulterior pentru informatii suplimentare cu privire la produse/servicii. A doua zi de dimineata, puteti crea manual un prospect, folosind informatiile disponibile. Cea mai buna modalitate de a va ocupa de acest tip de scenariu este crearea manuala a unui prospect, unde puteti completa detaliile disponibile instant. Un prospect poate fi creat din meniul de creare rapida din Vanzari>Tab-ul Prospecti> click pe butonul “+”. Va apare o pagina de creare a prospectului ca in imaginea de mai jos.

Creare lead in CRM automatizare vanzari

Puteti crea prospecti astfel:
1.Completand detaliile din forma de creare a unui prospect
2.Apasand butonul Prospect nou din stanga paginii de start a prospectilor
3.Dubland un prospect cu cateva modificari in detaliile existente ale prospectilor

NOTA: In mod implicit, persoana care il creeaza detine prospectul respectiv. Daca doriti sa alocati un prospect unui utilizator diferit, selectati numele acestuia din campul Alocat la, in forma de creare a prospectului. In plus, statusul prospectului are o valoare implicita conform procesului de vanzare specific organizatiei dumneavoastra.

Pentru a crea prospecti individual:
1.Click pe Vanzari>tab-ul Prospecti
2.Click pe Prospect nou
3.In pagina Prospecti, introduceti informatiile referitoare la prospectul respectiv

NOTA: Campurile nume si companie sunt obligatorii.

4.Click pe Salveaza. Detaliile referitoare la Prospect sunt afisate in pagina Prospect, unde puteti efectua alte operatiuni.

Pentru a crea prospecti instant:
1.Click pe Vanzari>Tab-ul Prospecti
2.In meniul de tip drop down Creare Rapida, click pe optiunea Prospect Nou, introduceti detaliile obligatorii
3.Click pe Salveaza.

Pentru a dubla un prospect:
1.Click pe  Vanzari>Tab-ul Prospecti
2.In lista de Prospecti, selectati prospectul care vreti sa fie dublat
3.In pagina Prospect:, click pe butonul Dublare
4.In pagina Editare: , modificati unele detalii ale prospectului
5.Click pe Salveaza

 Importul Prospectilor

Puteti importa prospecti dintr-un format de date CSV din Excel sau alte surse.
Pasi:
1.Creati fisierul de tip CSV
2.Mergeti in modulul de Prospecti si dati click pe butonul Importa prospecti
3.In forma deschisa, selectati fisierul CSV
4.Apasati butonul Next, iar in forma urmatoare specificati cum doriti sa mapati campurile din fisierul CSV cu cele aferente prospectilor din CRM
5.Click pe Importa pentru a finaliza importul datelor

Optiunea de import a prospectilor ofera caracteristici aditionale care va pot fi de folos:

  • Fuzionarea duplicatelor – pentru a activa aceasta optiune, bifati campul Fuzionare Duplicate si specificati campurile respective
  • Salvarea modalitatii de import date –  puteti salva configuratia folosita la acest import, pentru a fi folosita in viitor pentru datele in acelasi format
  • Forma CSV: poate fi specificata forma exacta a datelor CSV, in special delimitatorul folosit si valabilitatea header-ului.

 

Sfaturi importante:
implementare crm romaniaFolositi doar formatul de tip *.CSV
automatizare vanzari in crm onlineFisierul de tip *.CSV trebuie sa contina header-ul pentru maparea datelor din SeniorCRM Express
soft crm vanzariDezactivati filtrul de sortare in fisierul *.CSV
automatizare vanzari in software crm onlineInainte de import, inchideti fisierul *.CSV si programul de calcul tabelar corespunzator
microsoft crmIndepartati simbolul apostrof daca exista in fisier.

Importul din surse externe
1.Click Vanzari> Tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a Prospecti, click pe Import prospecti
3.In pagina de import, alegeti fisierul de tip CSV si apoi apasati butonul Next
4.In pagina de mapare a campurilor, mapati header-ul fisierul CSV cu campurile prospectilor din CRM
5.Click pe butonul Importa
6.In pagina de start a prospectilor, prospectii importati sunt afisati in lista de prospecti. Puteti continua importul sau incheia operatiunea.

 

 Asocierea prospectilor cu alte inregistrari

Dupa crearea prospectilor, va trebui sa le asociati cu alte inregistrari, cum ar fi task-uri, e-mail-uri, produse, atasamente sau note, pana cand prospectul va atinge stadiul in care  poate fi convertit in oportunitate conform procesului de vanzare specific organizatiei dumneavoastra.

Pentru a asocia prospectii cu alte inregistrari:

In pagina Prospect : , puteti actualiza urmatoarele detalii:

  • Activitati deschise: pentru a adauga task-uri si evenimente (intalniri, apeluri)
  • E-mail-uri: pentru a trimite e-mail-uri
  • Istoric: pentru a arhiva activitatile si e-mail-urile inchise
  • Produse:pentru a adauga produse
  • Atasamente: pentru a atasa documente si note
  • Campanii: pentru a asocia campanii

 

 Trimiterea de e-mail-uri catre prospecti

1.Click pe Vanzari>Tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a prospectilor, din lista de prospecti, selectati numele prospectului
3.In pagina Prospect, click pe butonul Trimite e-mail
4.In pagina de e-mail, scrieti mesajul dorit si apasati pe butonul Trimite. Dupa trimiterea mesajului, o copie a acestuia va fi pastrata in sectiunea e-mail-uri ale prospectilor.

 

 Exportul prospectilor

1.Click pe Vanzari > Tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a prospectilor, click pe Exporta Prospecti
3.In fereastra de Descarcare Fisier, click pe Salveaza pentru a salva prospectii in format *.CSV

Convertirea prospectilor in alte inregistrari de vanzari

Cand statusul prospectului a atins un anumit stadiu, in care poate fi calificat ca oportunitate, acesta poate fi convertit in cont, contact si oportunitate. Aceasta depinde de procesul de vanzare al organizatiei dumneavoastra.

Un prospect poate fi convertit direct in contact fara a fi nevoie sa reintroduceti detaliile. Un link este oferit in forma detaliata: Converteste Prospect

lead CRM online automatizare vanzari

Un nou contact, cont sau oportunitate poate fi creat din pagina Prospecti. Vi se va cere sa introduceti numele contului si alte detalii ale clientului potential atunci cand veti da click pe link. Crerea unei oportunitati este optionala si poate fi sarita prin bifarea campului ca in imaginea de mai jos.Principiul de conversie a prospectilor:
Atunci cand convertiti un prospect intr-o oportunitate, intai sunt create un nou cont si un contact cu datele relevante, apoi va fi creata o noua oportunitate.NOTA: Odata ce un prospect a fost transformat in oportunitate, nu va mai fi vizibil in lista de Pprospecti, totusi informatiile cu privire la aceasta vor fi disponibile in baza de date.

Pentru a converti un prospect in oportunitate:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a prospectilor, selectati prospectul dorit
3.In pagina Prospect , click pe butonul Convertire Prospect
4.In pagina de Convertire Prospect, introduceti urmatoarele informatii:
– Alocat lui: selectati numele utilizatorului
– Nume cont: afiseaza numele companiei, este un camp needitabil
– Nume Oportunitate
– Data final
– Stagiu de vanzare
– Click pe Salveaza

lead vanzari soft CRM

Stergerea Prospectilor

1.Click pe Vanzari> Tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a Prospectilor, selectati Prospectul dorit
3.In pagina Prospect, click pe Sterge
4.In caseta de dialog,click pe OK

Pentru a sterge mai multi prospecti deodata:
1.Click pe Vanzari> tab-ul Prospecti
2.In pagina de start a prospectilor, bifati prospectii doriti
3.In pagina Prospect, click pe Sterge
4.In caseta de dialog,click pe OK

3.    Gestionarea Conturilor

 

Modulul Conturi se ocupa de inregistrarile pentru clienti sau prospecti. Atunci cand deschideti modulul de conturi, o lista de conturi va fi afisata pe ecran. De aici puteti efectua diferite operatiuni, cum ar fi:

  • Vizualizarea diferitelor liste de conturi, inclusiv liste customizate (folosind filtrele)
  • Crearea, stergerea si editarea conturilor
  • Cautarea conturilor
  • Gasirea inregistrarilor dublate
  • Editarea in masa
  • Trimiterea de email-uri catre unul sau mai multe conturi
  • Importul si export conturilorDaca dati click pe un cont, va fi afisata forma de vizualizarea detaliata a contului. Aceasta afiseaza informatiile referitoare la contul respectiv, care pot include:
  • Campurile cu informatii referitoare la contul respectiv
  • Adresa si alte informatii de contact
  • Informatiile referitoare la portalul de clienti: permisiunile si data expirarii accesului la portalul de clienti
  • Oportunitati: lista de oportunitati pentru contul respectiv
  • Activitati asociate
  • E-mail: lista de discutii prin e-mail aferenta acestui cont
  • Oferte
  • Istoricul activitatilor
  • Documentele asociate
  • Campanii care includ acest cont
  • Produsele pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionat
  • Serviciile pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionat.
  • In fereastra de detalii atribuita contului puteti efectua un numar de operatii, cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:

  • Editarea
  • Dublarea unui cont
  • Stergerea unui cont
  • Trimite e-mail
  • Adauga eveniment
  • Adauga activitate
  • Arata istoricul activitatilor pe contul respectiv
  • Localizare pe harta
  • Selectare sau adaugare de documente
  • Selectare de produse
  • Selectare de servicii
  • Adauga oportunitate
  • Adauga contact
  • Adauaga oferta
  • Adauga tichet de service
  • Eticheteaza

  Navigarea catre conturi

Puteti naviga catre anumite conturi conform tipului acestora. Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari > Tab-ul Conturi
2.In pagina de start a modulului Conturi, sub lista de conturi, selectati unul din modurile de vizualizare din lista de tip drop-down pentru a afisa lista de conturi conform tipului acestora
3.In lista de conturi, click pe butoanele Start, Inainte, Inapoi sau Sfarsit pentru a accesa lista respectiva de conturi

  Cautarea conturilor

Puteti cauta conturile dupa informatii de baza cum ar fi numele contului, orasul, site web sau toate detaliile din cautare avansata. De asemenea, puteti cauta numele conturilor alfabetic.
Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari>Tab-ul Conturi
2.In pagina de start a conturilor, click pe Cauta
3.Sub sectiunea de Cautare conturi, puteti:
– Introduce criteriul de cautare dorit si apoi sa apasati butonul Cauta sau
– Selecta hyperlink-ul Avansat, introduceti criteriile de cautare si apoi apasati butonul Cauta sau
– Selectati unul din link-urile de cautare alfabetica
4.In lista de conturi, va fi afisata lista de conturi corespunzatoare criteriilor selectate.

 Crearea conturilor

Prin introducerea manuala a datelor in forma de detalii a contului
Import din alte aplicatii de gestionare a contactelor

Crearea individuala a conturilor se poate face prin:
a) Completarea detaliilor in forma de creare a contului
b) Apasand butonul Cont nou din stanga paginii de start a conturilor
c) Dublarea unui cont prin modificarea unor detalii

a) Pasi:
1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In pagina de start a conturilor, click pe Cont nou
3.In pagina Cont specificati detaliile acestuia
4.Click pe Salveazab) Pentru a crea conturi instant:
1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In meniul de tip drop down Creare Rapida, click pe optiunea Cont nou, introduceti detaliile obligatorii
3.Click pe Salveazac) Pentru a crea un cont prin dublare:
1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In lista de conturi, selectati contul pe care doriti sa il dublati
3.In pagina Cont click pe butonul Dublicare
4.In pagina de Editare modificati detaliile dorite ale contului
5.Click pe Salveaza.

Importul contactelor se poate face si din alte aplicatii, pentru a avea o baza de date centralizata

import automatizare vanzari

 

Sfaturi:
–    Inainte de import, trebuie sa aveti detaliile conturilor intr-un fisier *.CSV
–    Trebuie sa aveti permisiunea de a importa conturi in SeniorCRM Express
–    Inainte de import, inchideti fisierul *.CSV si programul de calcul tabelar
–    Indepartati simbolurile de tip apostrof din fisier

Pentru a importa conturi:
1.Click pe tab-ul Conturi
2.In pagina de start a conturilor click pe Import
3.In prima sectiune a importului selectati fisierul dorit. Daca fisierul are header, bifati casuta Are Header
4.In pasul 2 confimati campurile prin maparea lor cu cele din SeniorCRM Express
5.Puteti salva modelul de mapare
6.Click pe Importa
7.In pagina de rezultate import, click pe unul din butoanele
– Anulare import
– Importa mai mult
– Finalizare import
8.Click pe butonul Finalizare pentru finalizarea importului. Dupa import, datele vor fi vizibile sub lista de conturi

Asocierea unui cont cu o alta inregistrare

1.    In pagina de cont, puteti asocia:
  • Oportunitati
  • Contacte
  • Activitati
  • Produse
  • Tichete de service
  • Oferte
  • Istoric
  • Atasamente si note

2.    Dupa actualizarea inregistrarilor asociate, puteti trece la urmatoarea inregistrare

 Exportul conturilor

1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In pagina de start a Conturilor, click pe buton Export
3.In fereastra aparuta, click pe Save

Stergerea conturilor

1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In pagina de start a Conturilor, selectati contul dorit
3.In pagina de cont, click pe Sterge
4.In fereastra aparuta, click OKPentru a sterge mai multe conturi deodata:
1.Click pe Vanzari> tab-ul Conturi
2.In pagina de start a conturilor, bifati casuta din dreptul conturilor dorite
3.Click pe butonul Sterge
4.In fereastra aparuta, click pe Ok

Ierarhizarea conturilor

Permite utilizatorilor sa identifice rapid contactele relevante ale companiei-mama si toate diviziile si filialele ei. Functionalitatea de ierarhizare a conturilor devine foarte utila atunci cand aveti de-a face cu entitati de cont inrudite, oferind o mai mare vizibilitate si acces ridicat asupra filialelor conturilor direct din contul parinte. Din forma de detalii a contului puteti accesa ierarhizarea conturilor pentru respectivul cont.
Conturi program CRM vanzari

 

4.    Gestionarea contactelor

Un contact este alcatuit din informatiile de contact pentru un anumit client sau prospect. Atunci cand un prospect este transfomat in oportunitate, automat se va crea un contact corespunzator acestuia. La deschiderea modulului Contacte va fi afisata o lista detaliata cu toate contactele. De aici puteti efectua diferite operatii, cum ar fi:

  • Vizualizarea diferitelor liste de contacte, inclusiv grupari personalizate (folosind filtrele)
  • Crearea, stergerea si editarea acestora
  • Cautarea
  • Gasirea inregistrarilor dublate
  • Editarea in masa, folosita pentru editarea proprietatilor mai multor contacte deodata
  • Trimiterea de e-mail-uri unuia sau mai multor contacte
  • Importul si exportul acestora

Atunci cand veti da click pe un contact, va fi afisata fereasta de detalii a acestuia. Aceasta afiseaza informatii precum:

  • Campurile cu informatii de contact referitoare la contactul respectiv
  • Descrierea
  • Adresa
  • Informatiile referitoare la portalul de clienti: permisiunile si data de expirare a accesului la portalul de clienti
  • Oportunitate: lista de oportunitati pentru contactul respectiv
  • Activitatile
  • E-mail: lista de discutii prin e-mail aferenta acestui contact
  • Oferte
  • Istoricul activitatilor
  • Documentele asociate
  • Campanii care includ acest contact
  • Produsele pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionat
  • Serviciile pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionat

In fereastra de detalii a contactului puteti efectua un numar de operatii, cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:

  • Editarea
  • Dublarea unui contact
  • Stergerea unui contact
  • Trimite e-mail
  • Adauga eveniment
  • Adauga activitate
  • Arata istoricul activitatilor pe contactul respectiv
  • Localizare pe harta
  • Selectare sau adaugare de documente
  • Selectare de produse
  • Selectare de servicii
  • Adauga oportunitate
  • Adauga contact
  • Adauga oferta
  • Adauga tichet de service
  • Eticheteaza

Navigarea prin contacte

Puteti naviga prin contacte in functie de tipul acestora. Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari > Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a modulului de contacte, sub lista de contacte, selectati unul din modurile de vizualizare din lista de tip drop-down pentru a afista lista de contacte conform tipului acestora
3.In lista de contacte, click pe butoanele Start, Inainte, Inapoi sau Sfarsit pentru a accesa lista respectiva de contacte

 Cautarea contactelor

Puteti cauta contactele dupa informatiile de baza cum ar fi numele si prenumele sau numele contului sau toate detaliile din cautare avansata.De asemenea, puteti cauta numele contactelor alfabetic. Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari>Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a contactelor, click pe Cautare
3.Sub sectiunea de Cautare contacte, puteti:
– Introduce criteriul de cautare dorit si apoi sa apasati butonul Cauta sau
-Selecta hyperlink-ul Avansat, introduce criteriile de cautare si apoi apasati butonul Cauta sau
– Selectati unul din linkurile de cautare alfabetica
4.In lista de contacte, va fi afisata lista corespunzatoare criteriilor selectate
Crearea contactelor
  • Prin introducerea manuala a datelor in forma de detalii a contactului
  • Import din alte aplicatii de gestionare a contactelor
Pentru introducerea informatiilor referitoare la contact, click pe Contact nou in meniul de creare rapida sau mergeti in Vanzari> Contacte si apasati pe butonul “+”. Va aparea o pagina ca cea de mai jos.
creare contacte in CRM

Campurile de pe tab-ul Informatii principale sunt aratate mai sus. In imaginea de mai jos puteti vedea campurile de pe tab-ul Informatii suplimentare.

Contact nou pentru automatizare vanzari

Urmatoarele campuri de pe acest tab necesita mai multe explicatii:

  • Email optional: contactele ce au acest camp bifat nu vor primi email-uri automate cum ar fi notificari sau informatii legate de tichete. De asemenea, nu vor fi incluse in listele de trimitere a e-mail-urilor in masa
  • Raporteaza catre: aici puteti alege numele supervizorului
  • Referinta: puteti utiliza acest camp pentru a indica daca acest contact poate fi folosit ca si referinta pentru alti clienti
  • Notifica proprietar: utilizatorul care detine contactul va fi anuntat cand se aduc modificari asupra contactului respecti
  • Utilizator portal: la bifarea acestui camp, contactului i se va da acces la portalul de clienti pe care il poate accesa pentru a complete tichete de service sau vizualiza intrebari frecvente sau informatii legate de el in CRM.

Crearea individuala a contactelor se poate face prin:
a) Completarea detaliilor in forma de creare a contactului
b) Apasand butonul Contact nou din stanga paginii de start a contactelor
c) Dublarea unui contact prin modificarea catorva detaliia) Pasi:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a contactelor, click pe Contact nou
3.In pagina Contact specificati detaliile acestuia
4.Click pe Salveazab) Pentru a crea contacte instant:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In partea stanga, sub sectiunea Contact nou, completati datele obligatorii: Numele contactului
3.Click pe Salveazac) Pentru a crea un contact prin dublare:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In lista de contacte, selectati contactul pe care doriti sa il dublati
3.In pagina Contact click pe butonul Duplica
4.In pagina de Editare modificati cateva din detaliile contactului
5.Click pe Salveaza.

 Importul contactelor se poate face si din alte aplicatii, pentru a avea o baza de date centralizata

Sfaturi:
–    Inainte de import, trebuie sa aveti detaliile contactelor intr-un fisier *.CSV
–    Trebuie sa aveti permisiunea de a importa contacte in SeniorCRM Express
–    Inainte de import, inchideti fisierul *.CSV si programul de calcul tabelar
–    Indepartati simbolurile de tip apostrof din fisier

Pentru a importa contacte:
1.Click pe Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a contactelor click pe Import
3.In prima sectiune a importului selectati fisierul dorit. Daca fisierul are header, bifati casuta Are header
4.In pasul 2 confimati campurile prin maparea lor cu cele din SeniorCRM Express
5.Puteti salva modelul de mapare
6.Click pe Importa
7.In pagina de rezultate import, click pe unul din butoanele
   – Anulare import
   – Importa mai mult
   – Finalizare import
8.Click pe butonul Finish pentru finalizarea importului. Dupa import, datele vor fi vizibile in lista de contacte.

Asocierea unui contact cu o alta inregistrare
Poti obtine o vedere de 360 de grade asupra fiecarui contact datorita posibilitatii asocierii acestuia cu diferite tipuri de informatii, precum prospecti, tichete de service, activitati deschise, istoric al activitatilor, atasamente sau note.
In pagina de contacte pot fi actualizate urmatoarele:

  • Raporteaza catre
  • Activitati
  • Email-uri
  • Produse
  • Tichete de service
  • Oferte
  • Istoric
  • Atasamente si note

Dupa actualizarea inregistrarilor asociate, puteti trece la urmatoarea inregistrare.

Trimiterea de email-uri catre contacte:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a  contactelor selectati contactul dorit
3.In pagina de email introduceti detaliile referitoare la e-mail-ul respectiv si apasati butonul  Trimite

Pentru a trimite email-uri catre un grup de contacte:
1.Click pe Tab-ul email-uri
2.In pagina de start a email-urilor selectati email-ul dorit
3.In pagina de email, in sectiune contacte selectati contactele dorite
4.Click pe butonul bulk email pentru a trimite e-mail-ul catre contactele selectate

Exportul contactelor:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a  contactelor, click pe butonul Export
3.In fereastra aparuta, click pe Save

Stergerea contactelor:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a contactelor, selectati contactul dorit
3.In pagina Contact, click pe Sterge
4.In fereastra aparuta, click OK

Pentru a sterge mai multe contacte deodata:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Contacte
2.In pagina de start a contactelor, bifati casuta din dreptul contactelor dorite
3.Click pe butonul Sterge
4.In fereastra aparuta, click pe OK

 

5.    Gestionarea oportunitatilor

Oportunitatile ( sau clientii potentiali )  sunt generate in urma calificarii prospectilor, atunci cand ati stabilit ca exista un potential de vanzare. La un moment dat, puteti crea o oportunitate dintr-un prospect si transfera toate informatiile disponibile pentru prospectul respectiv catre oportunitate. La deschiderea modulului Oportunitati va fi afisata o lista cu toate oportunitatile / clientii potentiali. Aici puteti efectua urmatoarele operatii:
  • Vizualizarea diferitelor liste de oportunitati, inclusiv grupari personalizate (folosind filtrele)
  • Crearea, stergerea si editarea acestora
  • Cautarea
  • Gasirea inregistrarilor dublate
  • Editarea in masa, folosita pentru editarea proprietatilor mai multor oportunitati deodata
  • Trimiterea de e-mail-uri unuia sau mai multor oportunitati
  • Importul si exportul acestoraAtunci cand veti da click pe o oportunitate, va fi afisata fereasta de detalii a acesteia. Aceasta afiseaza informatii precum:
  • Campurile cu informatii referitoare la oportunitatea respectiva
  • Adresa
  • Informatiile referitoare la portalul de clienti: permisiunile si data de expirare a accesului la portalul de clienti
  • Activitatile
  • Contactele aferente
  • E-mail: lista de discutii prin e-mail aferenta acestei oportunitati
  • Oferte
  • Istoricul activitatilor
  • Documentele asociate
  • Produsele pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionat
  • Serviciile pentru care a aratat interes sau pe care le-a achizitionatIn fereastra de detalii a oportunitatii puteti efectua un numar de operatii, cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:
  • Editarea
  • Dublarea unei oportunitati
  • Stergerea unei oportunitati
  • Adauga eveniment
  • Adauga activitate
  • Selectare sau adaugare de documente
  • Selectare de produse
  • Selectare de servicii
  • Adauga oferta

EticheteazaPuteti crea o oportunitate direct din meniul de creare rapida sau din Vanzari>Oportunitate> click pe butonul “+”. Pagina va arata ca in imaginea de mai jos.

Creare potential in CRM pentru automatizare vanzari

Pipeline-ul de vanzari
Graficul de mai jos arata modul de afisare grafica a vanzarilor pe etape distincte:

Pipeline vanzari in CRM

Navigarea catre oportunitati
Puteti naviga catre anumite oportunitati conform statusului acestora. Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari > Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start a modulului de oportunitati, sub lista de oportunitati, selectati unul din modurile de vizualizare din lista de tip drop-down pentru a afista lista de oportunitati conform tipului de cont (prospect, investitor, distribuitor etc)
3.In lista de oportunitati, click pe butoanele Start, Inainte, Inapoi sau Sfarsit pentru a accesa lista dorita.
 Cautarea oportunitatilor
Puteti cauta oportunitati dupa informatii de baza cum ar fi numele oportunitatii, numele contului sau toate detaliile din cautare avansata. De asemenea, puteti cauta numele oportunitatilor alfabetic.
Pentru aceasta:
1.Click pe Vanzari>Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start a oportunitatilor, click pe Cautare
3.In sectiunea de Cautare oportunitati, puteti:
– Introduce criteriul de cautare dorit si apoi sa apasati butonul Cauta sau
-Selecta hyperlink-ul Avansat, introduce criteriile de cautare si apoi apasati butonul Cauta sau
– Selectati unul din linkurile de cautare alfabetica
4.In lista de oportunitati va fi afisata lista corespunzatoare criteriilor selectate.
 Crearea oportunitatilor
Prin introducerea manuala a datelor in forma de detalii a oportunitatii
Import din alte aplicatii de automatizare a fortelor vanzarePuteti crea  oportunitate prin:
a) Completarea detaliilor in forma de creare a oportunitati
b) Utilizarea componentei de creare rapida Oportunitate noua din stanga paginii de start a oportunitatilor
c) Dublarea contactului facand unele modificari.a) Crearea individuala a oportunitatilor se poate face prin:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Potentiali
2.In pagina de start a Oportunitatilor, click pe Creeaza Oportunitate sau Nou
3.In pagina Oportunitati specificati detaliile acestuia – denumirea companiei este un camp obligatoriu
4.Click pe Salveazab) Pentru a crea oportunitati instant:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Oportunitati
2.In meniul de tip drop down Creare rapida, click pe optiunea Oportunitate noua, introduceti detaliile obligatorii
3.Click pe Salveazac) Pentru a crea o oportunitate noua prin dublare:1.Click pe Vanzari> Tab-ul Oportunitati
2.In lista de oportunitati, selectati oportunitatea pe care doriti sa il dublati
3.In pagina Oportunitate click pe butonul Duplica
4.In pagina de Editare modificati cateva din detaliile oportunitatii
5.Click pe Salveaza.

Importul oportunitatilor se poate face din alte aplicatii de automatizare a fortei de vanzari

Sfaturi:   
–    Inainte de import, trebuie sa aveti detaliile oportunitatilor intr-un fisier *.CSV
–    Trebuie sa aveti permisiunea de a importa oportunitati in SeniorCRM Express
–    Inainte de import, inchideti fisierul *.CSV si programul de calcul tabelar
–    Indepartati simbolurile de tip apostrof din fisier

Pentru a importa oportunitati:

1.Click pe Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start a oportunitatilor click pe Import
3.In prima sectiune a importului selectati fisierul dorit. Daca fisierul are header, bifati casuta Are Header
4.In pasul urmator confimati campurile prin maparea lor cu cele din SeniorCRM Express
5.Puteti salva modelul de mapare
6.Click pe Importa
7.In pagina de rezultate import, click pe unul din butoanele
– Anulare import
   – Importa mai mult
   – Finalizare import
8.Click pe butonul Finish pentru finalizarea importului. Dupa import, datele vor fi vizibile in lista de oportunitati.
 Asocierea unei oportunitati cu o alta inregistrare
In pagina Oportunitati puteti actualiza informatii precum:

  • Contacte
  • Activitati deschise
  • Istoric
  • Produse
  • Istoricul etapelor de vanzare
  • Atasamente si noteDupa actualizarea inregistrarilor asociate, puteti trece la urmatoarea inregistrare.

Exportul oportunitatilor:

1.Click peVanzari> Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start a  Oportunitatilor, click pe butonul Export
3.In fereastra aparuta, click pe Save
Stergerea oportunitatilor
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start pentru oportunitati selectati oportunitatea dorita
3.In pagina de oportunitati, click pe Sterge
4.In fereastra aparuta, click OKPentru a sterge mai multe oportunitati deodata:
1.Click pe Vanzari> Tab-ul Oportunitati
2.In pagina de start pentru oportunitati bifati casuta din dreptul oportunitatilor dorite
3.Click pe butonul Sterge
4.In fereastra aparuta, click pe OK

6.    Gestionarea ofertelor

SeniorCRM Express va sprijina in crearea ofertelor pentru clientii potentiali. La deschiderea modulului Oferte, o lista de oferte va fi afisata pe ecran. Aici veti putea efectua urmatoarele operatiuni:

  • Vizualizarea diferitelor liste de oferte, inclusiv grupari personalizate (folosind filtrele)
  • Crearea, stergerea si editarea acestora
  • Cautarea
  • Editarea in masa, folosita pentru editarea proprietatilor mai multor oferte concomitent

Atunci cand veti da click pe o oferta, va fi afisata fereastra de detalii a acesteia. Sunt afisate informatiile referitoare la acesta, care pot include:

  • Campurile cu informatii referitoare la oferta respectiva
  • Adresa
  • Informatiile referitoare la produse
  • Termenii si conditiile
  • Descrierea
  • Detaliile referitoare la obiecte: listarea produselor, serviciilor, cu preturile aferente
  • Activitati
  • Istoricul activitatilor
  • Documentele aferente

In fereastra de detalii a unei oferte puteti efectua un numar de operatii, cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:

  • Editarea
  • Dublarea unei oferte
  • Stergerea unei oferte
  • Export in PDF
  • Trimitere mail cu pdf
  • Adaugare activitate
  • Selectarea sau adaugarea de documente
  • Etichetare

Puteti crea o oferta astfel:

a) De pe Tab-ul Informatii Suplimentare din forma detaliata a unei oportunitati, apasand pe butonul Adauga oferta
b)  Direct din lista de oferte, apasand pe butonul “+”

O oferta este formata produsele/serviciile dumneavoastra, cu preturile aferente. De aceea trebuie sa aveti toate produsele si listele de pret dorite inregistrate in CRM inainte de crearea unei oferte. Urmatoarea imagine reprezinta forma de creare a unei oferte:

Creare oferta in procesul de automatizare vanzari

Poate fi trimisa prin email ca un atasament PDF direct din CRM. Puteti pastra o copie a fisierului PDF apasand butonul Export PDF din forma detaliata a ofertei.