Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Gestionarea activitatii de marketing cu SeniorCRM Express

Intr-o companie, marketingul poate include multe tipuri de activitati, cum ar fi: construirea unui brand, managementul produselor, generarea de noi oportunitati de afaceri etc.

O zona de interes a sistemului SeniorCRM Express este setul de activitati de marketing, denumit de obicei Campanii de Marketing, ce pot avea unul sau mai multe dintre urmatoarele obiective:

  • Generarea de noi prospecti
  • Generarea de noi oportunitati de afaceri de la prospecti existenti, clienti 
  • Cresterea notorietatii brand-ului fata de noii prospecti sau fata de clientii existenti prin comunicate specifice

O capacitate cheie a marketingului este gestionarea si masurarea Campaniilor de Marketing, care includ email-ul si corespondenta directa. Marketingul ajuta companiile in identificarea consumatorilor-tinta si generarea de prospecti calificati pentru echipa de vanzari. Pe langa acestea, marketingul mai include si posibilitati de gestionare a listelor de prospecti, a garantiilor si a resurselor interne de marketing.

SeniorCRM Express sprijina activitatea de marketing cu ajutorul unui set de instrumente destinate gestionarii, executarii si monitorizarii Campaniilor de Marketing. De asemenea, ofera instrumentele necesare gestionarii prospectilor si a listelor de clienti, documentele de marketing si de vanzari, listele de pret si alte informatii legate de produse si servicii, sa genereze vanzari si rapoarte de marketing, precum si multe altele.

Urmatoarea sectiune descrie modul de utilizare al SeniorCRM Express in cadrul activitatilor dumneavoastra de marketing.

1. Gestionarea campaniilor

SeniorCRM Express va sprijina eforturile de marketing cu ajutorul unui modul de Campanii. Acesta poate fi gasit in sectiunea de Marketing. O campanie este un efort de marketing destinat cresterii vanzarilor printr-un set de activitati de marketing. Scopul acestui efort este cel mai adesea generarea de noi prospecti si transformarea lor in vanzari. O campanie poate avea si alte obiective, cum ar fi imbunatatirea notorietatii brand-ului companiei. SeniorCRM Express va poate ajuta sa gestionati, executati si monitorizati Campaniile de Marketing.

Multe dintre campaniile CRM lucreaza pentru inceput cu o lista de prospecti sau contacte. Acesti prospecti pot fi obtinuti in numeroase modalitati: targuri, expozitii, import dintr-un fisier *.CSV. Conform cerintelor campaniei, comunicarea cu prospectii se face prin telefon, email, corespondenta directa etc., iar raspunsurile sunt inregistrate. Apoi sunt urmarite ratele de raspuns sau alte criterii de eficienta ale campaniilor, cum ar fi numarul sau volumul vanzarilor.

La deschiderea modului de Campanii, o lista cu toate campaniile va fi afisata pe ecran. Aici, puteti efectua diferite operatiuni, cum ar fi:

  • Vizualizarea diferitelor liste de campanii, inclusiv liste personalizate (cu ajutorul filtrelor)
  • Crearea, stergerea si editarea campaniilor
  • Editarea in masa, utilizata pentru editarea proprietatilor mai multor campanii deodata.

La selectarea unei campanii, va fi afisata forma de vizualizare detaliata a acesteia. Aceasta afiseaza informatiile referitoare la campanie:

  • Campurile cu informatii specifice campaniei respective
  • Asteptari si rezultate: bugete, costuri, ratele de raspuns etc
  • Contactele 
  • Prospectii 
  • Descrierea 
  • Oportunitatile
  • Activitati

In fereastra de detalii a unei campanii puteti efectua un numar de operatii, cum ar fi: editarea campurilor de proprietati prin activarea functiei de editare pentru fiecare camp sau apasarea butonului Editeaza pentru a deschide o forma unde toate campurile sunt editabile. Operatiunile disponibile in fereastra de detalii includ:

  • Editarea
  • Dublarea unei campanii
  • Stergerea unei campanii
  • Trimiterea de email-uri contactelor
  • Incarcarea unei liste de contacte
  • Selectarea unui contact
  • Adaugarea unui contact
  • Trimiterea de email-uri prospectilor
  • Incarcarea unei liste de prospecti
  • Selectarea unui prospect
  • Adaugarea unui prospect
  • Adaugarea unei activitati
  • Etichetare

Campania poate fi creata din meniul de creare rapida din Marketing> Campanii> click pe butonul “+”. Forma de creare a campaniei va aparea ca in imaginea de mai jos:

 Creare campanie marketing in CRM online

Prospectii, contactele, oportunitatile si activitatile pot fi legate de o campanie din pagina Informatii Suplimentare a unei campanii.

Navigarea catre campanii

Puteti naviga catre anumite campanii conform statusului acestora. Pentru aceasta:
1. Click pe Marketing > Tab-ul Campanii
2. In pagina de start a modulului de Campanii, sub lista de campanii, selectati unul din modurile de vizualizare din lista de tip drop-down pentru a afista lista de campanii conform statusurilor acestora (Viitoare, Planificata, In asteptare etc)
3. In lista de campanii, click pe butoanele Start, Inainte, Inapoi sau Sfarsit pentru a accesa lista respectiva de campanii

 Cautarea campaniilor

Puteti cauta campaniile dupa informatii de baza cum ar fi statusul, venitul asteptat sau toate detaliile din cautare avansata. De asemenea, puteti cauta numele campaniilor alfabetic.
Pentru aceasta:
1. Click pe Marketing>Tab-ul campanii
2. In pagina de start a campaniilor, click pe Cautare
3. Sub sectiunea de Cautare campanii, puteti:
Introduce criteriul de cautare dorit si apoi sa apasati butonul Cauta sau
Selectati hyperlink-ul Avansat, introduce criteriile de cautare si apoi apasati butonul Cauta sau
Selectati unul din linkurile de cautare alfabetica
4. In lista de Campanii va fi afisata lista corespunzatoare criteriilor selectate

 Crearea campaniilor

Prin introducerea manuala a datelor in forma de detalii a campaniilor
Rapid din sectiunea de creare rapida a paginii de start a campaniei, apasand pe Campanie Noua
Dublarea unei campanii existente

Crearea individuala a campaniilor se poate face prin:
1. Click pe Marketing> Tab-ul Campanii
2. In pagina de start a Campaniilor, click pe Nou, sau pe butonul de adaugare campanie.
3. In pagina Editare Campanie specificati detaliile campaniei – denumirea campaniei este un camp obligatoriu
4. Click pe Salveaza

Pentru a crea campanii instant:
1. Click pe Marketing > tab-ul Campanii
2. In meniul de tip drop down Creare Rapida, click pe optiunea Campanie Noua, introduceti detaliile obligatorii
3. Click pe Salveaza

Pentru a crea o campanie noua prin dublare:
1. Click pe Marketing> Tab-ul Campanii
2. In lista de campanii, selectati campania pe care doriti sa o dublati
3. In pagina Campanie click pe butonul Duplica
4. In pagina de Editare modificati cateva din detaliile campaniei
5. Click pe Salveaza.

 Asocierea campaniilor cu alte inregistrari: prospecti, contacte, task-uri, evenimente, produse, atasamente si note

Pentru aceasta:
1. In pagina Campanie , puteti actualiza urmatoarele informatii:
Activitati
Prospecti
Contacte
Oportunitati
2. Dupa actualizarea inregistrarilor asociate, puteti trece la urmatoarea inregistrare

 Schimbarea titularului campaniei

Pentru fiecare campanie in parte:
1. Click pe Marketing> Tab-ul Campanii
2. In pagina de start a campaniilor, selectati Campania dorita
3. In pagina Campanie, click pe butonul Editeaza
4. In pagina Campanie, schimbati titularul campaniei din campul Asignat lui:
5. Click pe Salveaza

Pentru a schimba titularul mai multor campanii deodata:

1. Click pe Marketing>Tab-ul Campanii
2. In pagina de start a campaniilor selectati campaniile dorite
3. Bifati campul Asignat lui:
4. Selectati utilizatorul dorit si apasati butonul Salveaza

Pentru a sterge o campanie

1. Bifati Campania dorita
2. Apasati butonul Sterge

Informatii Suplimentare

Puteti accesa Tab-ul Informatii Suplimentare din sectiunea de campanii pentru a vedea urmatoarele informatii:

< CONTACTE>
Detaliile despre numele, detaliile contului, email-ul si titularul campaniei sunt afisate aici. Optiunile disponibile sunt:

  • Incarca lista 
  • Selecteaza contacte
  • Adauga contacte
  • Trimite Email

< PROSPECTI>
Aici sunt afisate detaliile referitoare la numele, detaliile contului, adresa de e-mail si proprietarul prospectilor. Optiunile disponibile sunt:

  • Incarca lista
  • Selectare prospecti
  • Adaugare prospecti
  • Trimite Email

< OPORTUNITATI>
Optiunile disponibile sunt:

  • Incarca lista
  • Selectare oportunitati
  • Adaugare oportunitati
  • Trimite Email

< ACTIVITATI>
Optiunile disponibile sunt:

  • Incarca lista
  • Selectare activitati
  • Adaugare activitati
  • Trimite Email

< CONTURI>
Optiunile disponibile sunt:

  • Incarca lista
  • Selectare conturi
  • Adaugare conturi
  • Trimite Email

3. Gestionarea Prospectilor de Marketing

Gestionarea prospectilor este o componenta importanta de marketing pentru majoritatea organizatiilor. Odata ce a fost obtinut un prospect, prin cumpararea de liste sau participarea la targuri, este important sa inregistrati, gestionati si folositi aceste liste in activitatile de marketing. Aceste activitati de marketing pot include promotii, anunturi de produse sau servicii, analize de piata etc. Cateva dintre task-urile obisnuite care necesita gestionarea prospectilor sunt:

Importul prospectilor: cand prospectii sunt cumparati ca si liste sau obtinute din alte surse, este necesara introducerea lor in sistem.
Gestionarea listelor de prospecti: activitatea de marketing creaza noi liste de prospecti din cele existente sau poate din alte surse. Acestea sunt utilizate apoi pentru campanii sau alte activitati de marketing.

SeniorCRM Express ofera numeroase instrumente folositoare pentru gestionarea prospectilor. Acestea au fost descrise in Capitolul Automatizarea Fortei de Vanzare, sectiunea Gestionarea prospectilor. Multe dintre aceste instrumente pot fi folosite pentru gestionarea activitatilor de marketing.

4. Liste de pret

Listele de pret sunt necesare pentru implementarea functiei de diferentiere a preturilor pentru diferite grupuri de clienti. Puteti varia costurile produselor catre diferite grupuri in functie de numeroase criterii potrivite afacerii dumneavoastra.
Pretul pe unitate: un pret fixat al produsului, decis de producator
Pretul de lista: producatorul poate vinde produsul cu preturi diferite catre distribuitori si consumatori. Aceste preturi diferite ale aceluiasi produs sunt denumite preturi de lista. Preturile de lista pot varia in functie de intelegerile dintre producatori si distribuitori.

In modulul de liste de preturi se pot efectua urmatoarele operatiuni:
Navigarea prin listele de pret
Cautarea listelor de pret
Crearea de noi liste de pret
Asocierea listelor cu produse
Stergerea listelor de pret individual sau mai multe odata

Navigarea prin listele de pret

1. Click pe Inventar>Tab-ul Liste de Pret
2. In pagina de start a Listei de Pret, sub sectiunea de Liste de Pret, click pe Start, Inainte, Inapoi, Sfarsit pentru a accesa Listele de Pret

Cautarea listelor de pret

Puteti cauta listele de pret dupa informatiile de baza: nume, status sau alfabetic
1. Inventar>Tab-ul Liste de Pret
2. In pagina de start a listelor de pret, in sectiunea de cautare:
a. Introduceti criteriile de cautare si click pe Cauta sau
b. Selectati unul din linkurile de cautare alfabetica

 Crearea listelor de pret

Puteti introduce detaliile referitoare la listele de pret in forma de lista de pret
1. Click pe Inventar>Tab-ul Liste de Pret
2. In pagina de start a listelor de pret, click pe Lista de Pret Noua
3. In pagina Lista de Pret introduceti detaliile Listei de Pret. Numele listei de pret este un camp obligatoriu.
4. Click Salveaza

 Asocierea produselor cu listele de pret

1. Click pe Inventar> Tab-ul Liste de Pret
2. In pagina de start a listelor de pret, selectati lista de pret dorita
3. In Lista de Pret :
a. In sectiunea lista de poduse, click pe butonul Selecteaza Produse
b. In pagina Adauga Produse specificati Lista de Pret si selectati produsele dorite
c. Click pe butonul Adauga la lista de pret

 Stergerea listelor de pret

Individual:
1. Click pe Inventar>Tab-ul Liste de Pret
2. In pagina de start a Listelor de Pret, bifati Lista de Pret dorita
3. In pagina Lista de Pret click pe Sterge
4. In fereastra aparuta, click pe OK

Mai multe deodata:
1. Click pe Inventar>Tab-ul Liste de pret
2. In pagina de start a Listelor de Pret, bifati Listele de Pret dorite
3. Click pe Sterge
4. In fereastra aparuta, click pe OK

 

Inapoi la Manual de utilizare SeniorCRM Express