Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Interactiv: Analiza pe grupe de articole in SeniorVisualBI

Cu ajutorul dashboardului de mai jos intitulat „Analiza Grupe Articole” vor fi evidentiate produsele cele mai valoroase din portofoliu si vor fi identificate produsele cu marje si vanzari mici.

Obiectivul analizei este de a identifica modalitati de crestere a performantei generale a portofoliului de articole. In acest sens, am adus 3 dimensiuni:


In aceast tablou putem identifica usor 4 zone:

A. Articole cu vanzari mari si profitabilitate mare: aceasta este zona de confort, in care produsele trebuie migrate;

B. Articole cu vanzari mari si marje reduse: identificarea produselor din aceasta grupa permite luarea de masuri pentru migrarea lor in categoria A. Pentru acest lucru, solutia poate fi o renegociere cu furnizorii, identificarea canalelor neprofitabile si eliminarea lor sau o testare a elasticitatii pretului.

C. Articole cu vanzari mici dar cu profitabilitate mare: vanzarile pentru articolele din categoria C pot fi crescute prin regandirea distributiei (pentru a gasi segmente relevante de consumatori), sau identificarea de noi segmente de vanzare.

D. Articole cu profit mic si vanzari ocazionale: grupele de articole din aceasta sectiune trebuie supuse unei analize amanuntite intrucat afecteaza performanta generala a portofoliului de produse.

Acest tablou reprezinta un indicator tridimensional, analizat din punct de vedere:
A. Venit – dat de inaltimea liniei
B. Profit – dat de grosimea liniei
C. Discount – dat de culoarea liniei

Aceasta analiza va indica daca performanta unui articol este influentata de un anumit canal de vanzare (caz in care poate fi vorba de o greseala de distributie sau de o negociere slaba).

Ex. Produsele din hartie sunt in categoria A (vanzari mari si profitabilitate mare).
La o analiza a canalelor de vanzare observam insa ca produsele de hartie sunt in categoria A doar pe Supermarket si Cash & Carry.

In magazinele din incinta benzinariilor, aceste produse au vanzari mari dar profitabilitate redusa – categoria B. Acest lucru poate fi remediat printr-o mai buna negociere cu lanturile de benzinarii.

In hypermarket insa produsele de hartie sunt in categoria C (vanzari mici cu profit mare). Acest lucru poate fi cauzat de o pozitionare necorespunzatoare in supermarket sau de faptul ca segmentul targetat de respectivul produs nu se gaseste in respectiva locatie.

Dashboardul de mai sus este un exemplu interactiv din SeniorVisualBI – Business Intelligence, reprodus cu ajutorul Tableau Public. Baza de date utilizata este una demonstrativa.

Afla cat costa SeniorVisualBI!