Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Despre serviciile Senior Software

Fiecare companie are nevoie de un sistem informatic performant in vederea managementului resurselor proprii si a relatiei cu clientii. Datorita diversitatii activitatilor care compun business-urile actuale, sistemele informatice au devenit extrem de complexe. O implementare de succes depinde in aceeasi masura de calitatea intrinseca a sistemului cat si de modul in care acesta este parametrizat conform necesitatilor clientului.

Datorita experientei acumulate deja in domeniu, precum si a calitatii personalului, Senior Software ofera valoare adaugata solutiilor  oferite prin experienta si know-how-ul acumulate in relatia cu clientii, ajutand companiile sa-si atinga propriile obiective de crestere.

Servicii cu valoare adaugata pentru clientul final, bazate pe:


Know-how specific

Dorinta noastra, ca si producator al unui sistem informatic destinat sa fie parte din infrastructura organizatiei, este sa punem la dispozitia fiecarui departament intrumente specifice, care sa ajute nu numai la organizarea si controlul propriei activitati, ci sa fluidizeze circuitul informational interdepartamental. In urma experientei acumulate dintr-un numar mare de implementari in domeniu, aceste instrumente au fost adaptate cerintelor specifice companiilor de distributie, productie, retail si servicii, respectand dorinta acestora de simplitate in utilizare, automatizare a operatiunilor repetitive, scalabilitate la numar mare de tranzactii, utilizatori si puncte de lucru, operare in timp real etc.

Specializarea produselor si a echipei Senior Software

Specializarea produselor si a echipei Senior Software pe companii de distributie, productie, servicii si retail inseamna reducerea timpului de implementare si a riscurilor aferente necunoasterii business-ului clientului. Customizarile necesare fiind deja implementate in mare masura in sistem, iar procesele de afaceri familiare, este destul de usor sa conducem clientul catre obiectivele propuse. De asemenea evitam overhead-ul masiv indus de catre functionalitatile neutilizabile, destinate altor tipuri de companii, care sunt inerente aplicatiilor generaliste ce doresc sa acopere cat mai multe verticale industriale.

Intelegerea proceselor de business

Suntem atenti nu numai la natura informatica a problemelor clientilor nostri, ci si la nevoile lor de business, la mediul economic in care acestia opereaza, pentru a putea oferi beneficiile dorite in urma implementarii cu succes a solutiilor Senior Software. In explicarea sistemului nostru catre piata, abordam diverse teme de business intr-o maniera integrata, pentru a sublinia cum intervine tehnologia in procesele de afaceri si a evidentia riscurile si beneficiile ce decurg de aici.

Progres tehnologic

Un alt aspect extrem de important pentru noi este sa oferim clientilor nostri tehnologie de ultima generatie. Aceasta reprezinta pentru noi o garantie in plus oferita firmei care implementeaza un sistem ERP privind perspectiva dezvoltarii viitoare sustinuta, nu limitata, de catre infrastructura informatica.

Calitatea serviciilor oferite in cadrul implementarii si postimplementare

Procesul de implementare este foarte clar definit si controlat, iar dupa finalizarea acestuia, proiectul este preluat de catre departamentul de suport, astfel incat in nici un moment nu incetam sa fim alaturi de clientii nostri.


Serviciile oferite de Senior Software sunt:

1.Analiza proceselor de afaceri

Analiza proceselor de afaceri a companiilor inaintea semnarii contractului este un demers proactiv pentru reducerea factorilor de risc la implementare si setarea de obiective realiste. Acest proces implica cunoasterea si stabilirea fluxului de activitati si documente specifice, analiza datelor si problemelor de integrare, luarea de decizii cu privire la posibilitatile de optimizare, identificarea customizarilor necesare pentru desfasurarea la parametrii optimi a activitatii clientului.

Mai multe detalii despre analiza proceselor de afaceri
  • Metodologia de implementare folosita va fi adaptata in concordanta cu necesitatile clientului, care vor fi documentate si agreate pe parcursul proiectului. Aceasta abordare structurata va permite clientului sa controleze procesul si sa inteleaga directia si necesitatile proiectului in orice moment.
  • Analiza va lua forma unui interviu sustinut de 2 chestionare. Rezultatul acestei etape va fi un studiu de fezabilitate, al carui scop este sa determine daca, in limita resurselor disponibile, pot fi realizate obiectivele dorite. Studiul trebuie sa-i asigure pe toti factorii interesati de posibilitatea satisfacerii integrale a cerintelor lor.
  • Aceasta etapa se va sustine inainte de semnarea contractului, detaliile contractului fiind sustinute de rezultatele acestei prime etape.
  • Abordarea implementarii de catre consultantii Senior Software permite clientului sa-si utilizeze resursele in cel mai eficient si economic mod, in minimum de timp posibil si cu cele mai mici costuri pentru client.

2.Implementarea sistemului

Un sistem ERP dedicat activitatilor de distributie, productie si servicii reprezinta incorporarea know-how-ului a zeci de implementari in aceste domenii. Specializarea produsului trebuie dublata si de specializarea echipei de consultanti ce implementeaza solutia si ofera suport pentru acesta.

Exista o scurta perioada de timp, odata cu demararea implementarii unei aplicatii de tip ERP, cand intreaga activitate a companiei client se bazeaza pe experienta si cunostintele implementatorilor. De aceea, este nevoie de multa atentie in incredintarea acestei responsabilitati pentru bunastarea propriei companii. In cazul in care se inlocuieste un alt sistem, transferul activitatii pe noua platforma de lucru se realizeaza prin preluarea soldurilor de inceput in noul sistem si inceperea activitatii de la o data stabilita.

Etapele procesului de implementare

1. Planificarea implementarii si Analiza detaliata

Scopul fazei de planificare a proiectului este acela de a confirma cerintele proiectului in ceea ce priveste intinderea, planificarea temporala si participantii. De asemenea, se convine asupra unui cadru de implementare si se definesc rolurile si responsabilitatile consultantilor Senior Software, respectiv personalului din partea clientului care participa la implementare. Aceasta etapa impune stabilirea de asteptari realiste, in scopul asigurarii succesului proiectului si va constitui fundatia pentru activitatile urmatoare.
Etapa de planificare, consta in intocmirea impreuna cu clientul a project plan-ului de implementare. Project manager-ul desemnat de Senior Software va tine permanent legatura cu reprezentantii companiei, pentru desfasurarea optima a implementarii. Tot in aceasta etapa se identifica activitatile critice si ordinea acestora, calculul riscurilor asociate implementarii etc.

Analiza detaliata consta in analizarea in detaliu a fluxurilor clientului, configurarea parametrilor functionali, analizarea detaliata a customizarilor si identificarea lor temporala. Finalul acestei etape este un “Raport de analiza detaliata“, ce va contine atat analiza de business cat si elemente de project management. Printre elementele constitutive ale raportului se afla: Aria de acoperire a proiectului, Documente de referinta, Abordarea proiectului, Analiza detaliata, Infrastructura client, Situatia actuala client, Cerinte, Procese standard, Canale de comunicare, Analiza customizari, Fezabilitate, Riscuri, Scopuri si obiective, Planul de proiect etc.

Implementarea aplicatiei va incepe numai dupa ce “Raportul de analiza” va fi aprobat de client.

 2. Instalarea Serverului

Aceasta faza va implica instalarea SeniorERP pe platforma hardware a clientului de catre Consultantul Tehnic al Senior Software. Consultantul Tehnic va pregati mediul, asigurandu-se ca echipamentele hardware, sistemul de operare, reteaua si baza de date sunt setate corect inaintea instalarii aplicatiei. Va fi apoi instalata aplicatia SeniorERP; bazele de date vor fi initiate si vor fi realizate testari initiale pentru a verifica functionalitatea instalarii.

Implicarea Administratorului de Sistem IT al clientului este vitala in aceasta faza pentru asigurarea asistentei la accesarea sistemului si la instalarea aplicatiei. Instalarea serverului se face de la distanta, urmand ca statiile de lucru sa fie instalate de catre consultantul de implementare. De asemenea, in aceasta etapa se parametrizeaza aplicatia conform fisei de parametri ce a fost completata in cadrul analizei detaliate.

3.  Training
Senior Software ofera un training elaborat companiilor client, pentru familiarizarea rapida cu aplicatia si reducerea timpului de punere in practica a solutiei SeniorERP. In cadrul perioadei de analiza in vederea implementarii se stabileste de comun acord un calendar pentru perioadele de training. Training-ul poate fi finalizat printr-un test care sa certifice gradul de asimilare a informatiilor prezentate.

Scopul acestei faze este de a asigura training-ul utilizatorilor, prezentandu-le noul sistem, sfera de actiune si functionalitatile acestuia si modul cum intervine SeniorERP in activitatea lor.

Dupa prezentarea generala a aplicatiei, consultantul de implementare creeaza, impreuna cu reprezentantul de proiect din partea clientului, grupele de training. Trainingul este modular, fiecarei grupe de training ii vor fi prezentate in detaliu functionalitatile aplicatiei conform activitatilor pe care acea grupa o desfasoara. La sfarsitul training-ului, dupa review, are loc testarea utilizatorilor, astfel incat momentul de “Go live” al aplicatiei sa aiba loc in conditii optime.

In cadrul perioadei de implementare se agreaza de comun acord un calendar pentru perioadele de training. Sedintele de training se organizeaza la sediul clientului. Se recomanda ca grupele de Utilizatori sa nu depaseasca 7 persoane simultan pentru o eficienta ridicata a procesului de invatare.

4. Configurarea aplicatiei
Aceasta etapa se desfasoara pe parcursul intregii implementari, prin identificarea nevoilor de configurare a layout-urilor si a print-urilor aplicatiei.

5. Importul datelor
Importul datelor are loc inainte de “Go live-ul” aplicatiei. Clientul completeaza fisierele in format excel predate de business analyst in timpul analizei. Acestea sunt verificate de consultantul tehnic care efectueaza importul datelor in aplicatia SeniorERP. Datele urmeaza a fi verificate si de catre client, care isi da acordul scris asupra corectitudinii datelor de pornire. In cazul in care se inlocuieste un alt sistem, transferul activitatii pe noua platforma de lucru se realizeaza prin preluarea soldurilor de inceput in noul sistem si inceperea activitatii de la o data stabilita. Momentul preluarii datelor in noul sistem reprezinta o buna oportunitate pentru client in vederea reorganizarii informatiilor existente. Este de evitat initializarea sistemului cu informatii de slaba calitate, acestea afectand direct calitatea implementarii si a beneficiilor rezultante.

6. Go live
In cele mai multe cazuri nu este necesara rularea paralela a sistemului. Testarea utilizatorilor da masura abilitatii lor de a face fata cerintelor si procedurilor operationale. De asemenea, avand in vedere ca datele importate au fost verificate de catre client, care si-a dat acordul asupra corectitudinii acestora, atat consultantii Senior Software cat si personalul clientului au deja certitudinea in aceasta faza ca noul sistem porneste de la o baza de date stabila si corecta.

Un consultant de implementare va ramane la dispozitia clientului, intre 2 si 5 zile in functie de complexitatea proiectului si tipul de implementare ales, pentru a supraveghea desfasurararea optima a lucrului cu aplicatia.

7. Post – Go live
Dupa terminarea perioadei de “Go Live”, se trece la configurarea si training-ul pe modulul de contabilitate al aplicatiei. Implementarea SeniorERP se considera incheiata odata cu inchiderea cu succes a primei luni contabile in aplicatie.

8. Evaluarea Rezultatelor

Evaluarea proiectului de implementare a sistemului SeniorERP se face cu scopul de a identifica gradul de multumire al clientilor. Evaluarea rezultatelor implementarii are loc in 2 pasi:

  • Imediat dupa implementare: pentru a identifica gradul de multumire al clientului privind procedurile de implementare folosite, profesionalismul angajatilor implicati in implementare s.a.
  • La 6 luni dupa implementare: pentru a identifica gradul de multumire al clientului privind utilizarea aplicatiei si evaluarea sistemului de suport al Senior Software.

3.Managementul de proiect

Managementul de Proiect reprezinta ingredientul vital al tuturor implementarilor de software reusite. Cercetarea in profunzime a necesitatilor utilizatorilor, a resurselor disponibile pentru proiect, precum si a complicatiilor sau riscurilor care pot afecta proiectul furnizeaza o fundatie solida si un reper fata de care poate fi evaluata desfasurarea proiectului.

Mai multe detalii despre managementul de proiect
  • Managerul de Proiect va desfasura activitati aditionale de planificare, va realiza verificari regulate ale desfasurarii proiectului si va administra in mod proactiv orice problema aparuta pe parcursul desfasurarii proiectului. Acesta va realiza o evaluare detaliata a riscurilor de proiect, identificand potentialele probleme, evaluand impactul acestora si implementand masuri de rezolvare a lor.
  • Va fi elaborat un Plan de Proiect, care va reflecta distributia activitatilor necesare pentru indeplinirea obiectivelor de proiect ale clientului. In urma evaluarii disponibilitatii resurselor si nivelelor de competenta, fiecare sarcina din planul de proiect va fi alocata angajatului potrivit, iar planurile de activitati rezultate vor circula intre toti membrii echipei. Planul va fi mentinut pe tot parcursul proiectului pentru a reflecta performantele reale comparativ cu cele planificate si orice modificari agreate pentru realizarea corespunzatoare a proiectului.
  • Managerul de Proiect va realiza, impreuna cu toti membrii echipei de proiect, evaluari pentru a determina progresele realizate si a rezolva problemele care intarzie indeplinirea anumitor sarcini. Odata discutata starea curenta a proiectului, Managerul de Proiect va actualiza Planul de Proiect si va informa toti membrii relevanti ai echipei asupra starii proiectului si va identifica directiile de actiune corespunzatoare pentru rezolvarea problemelor aparute pe parcursul implementarii.

4.Suport post implementare

Pentru a asigura satisfactia clientului si dupa implementarea aplicatiei, Senior Software pune la dispozitia clientilor sai sistemul de suport post implementare, pentru intrebari de natura tehnica sau in cazul unor eventuale raportari ale unor situatii de functionare anormala a solutiei. Suportul tehnic este disponibil in timpul orelor normale de operare (9.30-18.30)

Mai multe detalii despre sistemul de suport post implementare

Senior Software asigura suportul aplicatiei printr-un sistem de ticketing dupa un Service Level Agreement (Firmele care au contracte active de mentenanta si suport tehnic au asigurat un timp de raspuns la incidente conform celor stipulate in contract).

Sistemul de suport asigura suport pentru diverse tipuri de probleme:

  • Optimizarea utilizarii sistemului
  • Intrebari post implementare
  • Preluare de bug-uri
  • Ajutor in raportare

Avantajele folosirii sistemului de suport

  • Costuri de suport predictibile si scalabile
  • Cresterea fiabilitatii sistemului
  • Cresterea increderii personalului in folosirea aplicatiei
  • Consultanta din partea unor persoane avand cunostinte tehnice si business ridicate

5.Dezvoltari personalizate

Ca urmare a analizei in vederea implementarii se pot identifica necesitati de dezvoltare in vederea acoperirii de nevoi de business specifice clientului. De asemenea, aceste nevoi pot aparea si ulterior, in urma evolutiei activitatii clientului sau a schimbarii climatului de afaceri. Pentru a furniza un instrument informatic eficient, aceste cerinte de dezvoltare trebuiesc tranformate in specificatii comun agreate si validate din punct de vedere functional. Senior Software asigura dezvoltari customizate la cerere pentru satisfacerea necesitatilor specifice ale companiilor client.


6.Mentenanta servere SeniorERP

Printre obligatiile companiilor care detin propria infrastructura IT necesara functionarii sistemului SeniorERP intra si mentenanta pentru tehnologiile din spatele acestuia: SQL Server, IIS, Server 2008 etc. In acest mod, este asigurata functionarea la parametri optimi a aplicatiei. Totusi, nu toate companiile care aleg sa aiba propriul server au si un departament IT sau acesta este de mici dimensiuni, orientat mai mult catre helpdesk si mentenanta statiilor de lucru. Senior Software pune la dispozitia acestor companii un serviciu de mentenanta a serverului SeniorERP, menit sa asigure buna functionare a aplicatiei si sa micsoreze semnificativ riscul aparitiei intreruperilor de activitate.

Mai multe detalii despre serviciul de mentenanta servere SeniorERP

Ce servicii asigura Senior Software?

1. Consultanta de specialitate in ceea ce priveste imbunatatirea sistemului informatic;
2. Intretinerea sistemului de operare (licentiat) de pe serverele care fac obiectul contractului:

  • verificarea de ansamblu a starii de functionare a sistemului de operare licentiat;
  • instalarea corectiilor puse la dispozitie de producatorul sistemului de operare (service pack, security patch) – in cazul in care exista o conexiune permanenta la internet sau la sediul Senior Software;
  • actualizarea driverelor in cazul aparitiei de noi versiuni;
  • setarea punctelor de restaurare pentru sistemele de operare care permit acest lucru;
  • realizarea copiilor de siguranta pentru fisierele importante ale sistemului de operare (daca este necesar);
  • optimizarea configuratiei sistemului de operare;
  • verificarea conexiunii la retea si/sau la internet (corectarea setarilor de retea si/sau de internet);

3. Intretinerea pachetului SQL server (licentiat) si verificarea starii de functionare a acestuia:

  • instalarea, configurarea si optimizarea, in corelatie cu configuratia hardware, sistemul de operare si cerintele SeniorERP;
  • instalarea update-urilor puse la dispozitie de producator;
  • monitorizarea serverului, configurarea alertelor;
  • configurarea planului de mentenanta (backup-uri, index rebuild, database integrity check, etc)
  • configurarea si planificarea joburilor SQL;

Care este modul de lucru?
Clientul va facilita echipei Senior Software accesul remote la serverele care fac subiectul contractului de mentenanta prin initierea unei conexiuni VPN de pe unul din aceste servere catre serverul Senior Software.

Afla mai multe despre implementarea SeniorERP!