Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Disponibilitatea ridicata a informatiei si reducerea timpilor de raspuns – cel mai des intalnite beneficii obtinute de utilizatorii de ERP

Conform unui studiu efectuat de Panorama Consulting Solutions, rezultatele implementarilor de sisteme ERP au cunoscut imbunatatiri in 2011 fata de 2010. Astfel, 81% dintre companii sunt multumite de sistemul ERP ales, iar incadrarea in timpul si bugetul de implementare au inregistrat si ele evolutii pozitive.

Studiul mai evidentiaza faptul ca 94% dintre companiile care implementeaza un sistem ERP au obtinut beneficii in urma implementarii, cele mai intalnite fiind disponibilitatea ridicata a informatiei si gradul crescut de interactiune. Cu procente ridicate se regasesc si imbunatatirea intervalului de livrare sau costuri de operare reduse.

O alta concluzie interesanta a raportului este legata de abordarea pe care o aleg companiile atunci cand implementeaza un sistem ERP: isi modifica procesele de business conform softului ales sau modifica softul pana cand se potriveste cu procesele actuale? Aici solutia este undeva la mijloc, fiind necesara in primul rand o revizuire a proceselor de business existente, activitate realizata cu sprijinul furnizorului de ERP, ajustarea lor astfel incat rezultatele obtinute de companie sa fie maxime, si apoi ajustarea ERP-ului la procesele de business bine puse la punct. In cazul acesta mai intervine si modul in care managementul este deschis la schimbare, studiul aratand ca mai mult de jumatate dintre companii intampina dificultati in adaptarea la schimbarile de proces si organizationale.

In ceea ce priveste modulele pe care le aleg companiile, conducator detasat este modulul Financiar, urmat de Vanzari, Gestionare Marfuri si Productie. Aproape jumatate dintre companiile care au implementat ERP au ales si module CRM, destinate managementului relatiilor cu clientii, WMS – pentru gestiunea depozitelor sau Business Intelligence, pentru raportare.

Pentru cele 6 procente reprezentate de companii care nu au obtinut niciun beneficiu in urma implementarii unui ERP, o solutie ar fi cuantificarea si analiza atat a costurilor pe care le implica un astfel de proiect cat si a eventualelor castiguri ce pot fi obtinute. Aceasta presupune analize amanuntite ale tuturor segmentelor afacerii si ale beneficiilor pe care le poate aduce sistemul ERP atat pentru fiecare in parte cat si la nivelul intregii organizatii. Daca acestea vor fi putin semnificative sau chiar inexistente in comparatie cu costul pe care il implica implementarea, va trebui regandita atat decizia asupra soft-ului ales cat si asupra modului in care s-a decis utilizarea sa.

Mai multe detalii cu privire la implementarea si beneficiile unui sistem ERP aici.

Raportul ERP 2012 a fost realizat pe parcursul anului 2011, asupra unui numar de 246 de companii din 64 tari, de catre Panorama Consulting Solutions, o companie independenta de consultanta ERP pentru companii medii si mari.

 

Vrei sa afli mai multe detalii?

 
Comentarii

Nici un comentariu inca.