Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

ERP: Modul Aprovizionare

Gestionarea activitatii de aprovizionare in sistemul ERP

In functie de specificul clientului, modulul de aprovizionare din sistemul ERP poate urmari procesul de aprovizionare pornind de la estimarea necesarului de aprovizionat, trecand prin stadiile specifice unei comenzi de achizitie, sosirea documentelor fiscale, gestiunea receptiei de bunuri si finalizandu-se cu legaturi catre modulele de contabilitate, vanzari, stocuri etc. sau solutiile WMS, INVENTORY.

Aprovizionare in ERP: Necesar de aprovizionat

In functie de organizarea departamentului de aprovizionare si de alti factori implicati, poate fi automatizat intr-o anumita masura procesul de estimare a nevoii de marfa si a emiterii comenzilor de aprovizionare aferente. Gradul de automatizare variaza de la caz la caz, unele companii care au implementat un astfel de proces in SeniorERP estimandu-l la peste 95%.
Necesarul de aprovizionare este introdus fie direct, fie prin import in sistemul ERP si poate fi accesat din meniul Intrari – Necesar aprovizionare. Pornind de la acest document vor putea fi generate ulterior comenzi de furnizor sau de transfer pentru produsele pentru care este necesara aprovizionarea.

Nec de aprovizionare

Aprovizionare in ERP: Comenzi de achizitie

Comenzile de achizitie / furnizor joaca un rol esential in cadrul procesului de aprovizionare. Ca si in cazul vanzarilor este necesara si recomandata urmarirea completa a fluxurilor specifice, astfel incat sa poata fi asigurata si controlata calitatea procesului.

comanda de furnizor erp

Aprovizionare in ERP: Wizard de generare comenzi de furnizor

Generare comanda furnizor

Pentru produsele din comenzile de client confirmate care nu pot fi onorate din stoc exista posibilitatea emiterii de comenzi catre furnizorii companiei. Prin intermediul wizardului de generare documente se determina necesarul de aprovizionat si se intocmesc comenzile catre furnizori. Aplicatia ERP genereaza solutii de aprovizionare in functie de urmatoarele conditii: durata de livrare, cantitate minima pe comanda, cel mai mic pret, termen de plata.

Aprovizionare in ERP: Wizard de generare comanda de transfer

Acesta poate fi rulat pentru a genera comenzi de transfer din comenzile de vanzari si comenzile de transfer pentru care nu exista stoc suficient pe gestiunea curenta. Dupa selectarea documentelor, in wizard se pot alege topul, data si gestiunea sursa (de tip depozit sau magazin) pentru comenzile ce urmeaza a fi generate. Selectarea acestor optiuni este urmata de pasii de verificare, calcul, editare a comenzilor calculate, salvare si vizualizare a comenzilor generate.

Generare comanda transfer erp

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!

Aprovizionare in ERP: Avize expeditie intrari

Una sau mai multe comenzi, partial sau integral, pot fi livrate prin unul sau mai multe avize, urmand ca acestea sa fie facturate ulterior. Poate fi urmarit extrem de usor statusul fiecarei linii de comanda sau aviz.

Aviz intrare erp

Aprovizionare in ERP: Wizard repartizare servicii

Repartizare serviciu aprovizionare

Este utilizat in cazul in care costul stocurilor de marfa cuprinde, pe langa pretul platit furnizorului, si o serie de cheltuieli generate de achizitionarea acesteia. Cum acestea sunt facturate separat, ramane in sarcina cumparatorului sa le includa in costul de achizitie. Cu ajutorul wizard-ului de repartizari servicii, cheltuielile generate de achizitionarea marfii se pot repartiza pe documentele dorite, in functie de greutatea marfii, volum sau valoare. Wizard-ul presupune 3 etape usor de parcurs: selectia serviciilor de repartizat, calculul repartizarii si verificarea valorilor finale.

Aprovizionare in ERP: Achizitii extracomunitare

In cazul importului de bunuri din tari nemembre UE, raman in vigoare vechile norme de achizitie utilizand fluxul: Factura/i -> DVI -> NIR. Inainte de completarea DVI-ului, utilizatorul trebuie sa aiba grija sa repartizeze facturile de servicii (sau serviciile din interiorul Facturii/lor) pe Factura/i. Dupa acest pas, este rolul DVI-ului de a repartiza taxele vamale si comisioanele in costul marfii, pentru fiecare cod vamal individual si de a pune in evidenta TVA de plata. Noile jurnale de TVA se genereaza automat conform parametrilor setati.

factura furnizor import

Aprovizionare in ERP: Achizitii intracomunitare

Conform noilor norme fiscale, in cazul achizitiilor din spatiul comunitar nu se mai completeaza DVI-ul. In cazul acestor achizitii, pentru calculul costului marfii, se repartizeaza totusi facturile de servicii aferente (calculul este automat, proportional valoric). Noile jurnale de TVA se genereaza automat conform parametrilor setati.

factura furnizor import comunitar

Aprovizionare in ERP: Facturi de intrare/furnizor

Reprezinta cazul uzual al achizitiilor de bunuri si servicii interne.

factura furnizor erp

Aprovizionare in ERP: NIR-uri

NIR

Reprezinta modalitatea de a introduce bunurile in gestiune si de a evidentia diferentele dintre scriptic si faptic in cadrul unei receptii de bunuri. Daca se doreste, plusurile sunt evidentiate automat in cadrul unei gestiuni de tip custodie de la terti, iar minusurile in cadrul unei gestiuni de tip custodie la terti, situatia finala a bunurilor evidentiate astfel urmand a fi clarificata ulterior.

Aprovizionare in ERP: Zona libera

SeniorERP vine in intampinarea dorintei companiilor de a gestiona stocul si miscarea marfurilor depozitate in zonele libere si in antrepozitele vamale. Totodata, se poate tine o evidenta clara a taxelor si impozitelor percepute de vama in momentul vanzarii marfurilor stocate in cadrul acestor depozite.

Mai multe detalii despre ERP si Zona libera

BI zona libera erp

Afla cat costa implementarea ERP!