Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Modul ERP: Nomenclatoare

Nomenclatoare – Gestiuni, Articole, Parteneri, Personal, Trezorerie

Modulul Nomenclatoare din cadrul sistemului ERP include functionalitati dedicate pentru gestiuni, articole, parteneri, personal, trezorerie, mijloace fixe, contabilitate, documente, geografice, parc auto, controlling, containere.

GESTIUNI

  • Fiecare punct de lucru al unei companii poate avea un numar nelimitat de gestiuni. Acestea pot fi gestiuni de tip depozit, magazin, custodie de la terti, custodie la terti etc. Rolul acestora este sa suporte activitatile desfasurate pe fiecare punct de lucru.
  • O gestiune cu caracter special este cea de tranzit. In perioada dintre momentul emiterii avizului de transfer catre o gestiune din cadrul unui alt punct de lucru si momentul receptiei in gestiunea destinatie, bunurile transferate se regasesc in cadrul gestiunii virtuale “tranzit”, gestiune care este unica per companie.

ARTICOLE

Acest nomenclator este optimizat in vederea gestionarii unui numar ridicat de articole si ofera functionalitati avansate de cautare, sortare, grupare. De asemenea, pune la dispozitia utilizatorului o gama variata de informatii grupate pe functionalitati: sistem de codificare, producator, brand, informatii Best Before Date (BBD), informatii de logistica, politici de aprovizionare, preturi, retete, poza, numar nelimitat de clasificari, proprietati etc.

Coduri si denumiri alternative

In relatia cu furnizorii, producatorii sau clientii de tip hypermarket, apare nevoia de a comunica cu acestia in codurile si denumirile specifice. SeniorERP poate gestiona un numar virtual nelimitat de coduri de denumiri secundare, care sunt atasate la nivel de produs si partener, astfel incat comenzile de aprovizionare sau avizele si facturile clientilor sa fie emise automat in formatele agreate.

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!

PARTENERI

Asigura managementul clientilor, furnizorilor, producatorilor. Un partener poate fi simultan client, furnizor sau producator, astfel ca nu este necesara inregistrarea multipla. De asemenea, fiecare partener poate avea unul sau mai multe puncte de lucru, astfel ca tranzactiile sunt urmarite simultan pe punct de lucru si partener. Sunt gestionate atat informatii comerciale, precum si informatii de tip CRM. De asemenea, partenerii sunt alocati pe puncte de lucru ale companiei, astfel incat atunci cand se factureaza din Iasi, spre exemplu, implicit vor fi disponibili in lista de selectie doar clientii care au cel putin un punct de lucru in Iasi.

PERSONAL

Sunt gestionate informatii utile legate de angajati, structura personalului pe puncte de lucru, departamente, functii. De asemenea, se definesc diviziile de vanzari si componenta acestora.

TREZORERIE

Avand in vedere faptul ca orice tranzactie se evalueaza simultam in trei valute: cea originala, echivalent moneda nationala, echivalent moneda de referinta, este obligatorie introducerea cursului valutar, existand si posibilitatea de import automat. De asemenea, aceste nomenclatoare contin bancile, sucursalele, conturile in lei si/sau valuta, precum si asocieri de tipul cont implicit per valuta per divizie de vanzari.

MIJLOACE FIXE

Contin clasificarile mijloacelor fixe, precum si alte informatii utile modulului de management al mijloacelor fixe.

CONTABILITATE

Deoarece principiul de functionare al contabilitatii implica generarea automata a notelor contabile pentru toate operatiunile care necesita acest lucru, rolul acestor nomenclatoare este acela de a sigura informatiile necesare motorului de generare automata: planuri contabile, clasificari contabile (articole, parteneri, personal, MF, etc), modelele de contare, asocierile cu tipurile de tranzactii etc.

DOCUMENTE

In general un document este un subiect de workflow si are un set de informatii predefinite. O comanda de client poate parcurge de exemplu urmatoarele stari: oferta, confirmare oferta, rezervare bunuri, in curs de picking, picking finalizat, inchisa partial, inchisa. In cadrul acestor nomenclatoare sunt gestionate aceste stari, precum si fisa documentelor cu regim special. De asemenea topurile de documente sunt asociate punctelor de lucru pentru eliminarea erorilor de operare.

GEOGRAFICE

Plecand de la faptul ca o companie care opereaza puncte de lucru isi divide teritoriul astfel incat fiecare punct de lucru acopera o zona geografica, in general bine delimitata, putem distinge operatiuni care se desfasoara in interiorul acestor zone: vizite clienti, livrare marfa, dar si nevoi de raportare, in special, care nu mai respecta aceasta divizare.

Rolul acestor nomenclatoare este de a defini si organiza atat operatiunile intra-punct de lucru, cat si un numar nelimitat de zone geografice in scopuri de raportare (marketing, logistica etc).

PARC AUTO

Managementul flotei de masini necesita extrem de multe informatii de toate tipurile, ponind de la structura flotei pe puncte de lucru si departamente si continuand cu date specifice precum anvelope, greutate, volum, numar de europaleti, remorci, soferi, licente etc.

CONTROLLING

Un factor esential in luarea deciziei manageriale il constituie stabilirea bugetelor si realizarea acestora de catre fiecare centru de venit si de cost existent intr-o companie.

In cadrul acestui submeniu va fi definita structura centrelor de venit si de cost. Tot aici vor fi stabilite regulile de repartizare automata a veniturilor si cheltuielilor pe centrele care intra in componenta structurii definite anterior.

ERP Nomenclatoare Controlling

CONTAINERE – gestionarea ambalajelor cu regim returnabil

O parte dintre ambalajele in care sunt prezentate si comercializate marfurile au regim returnabil (borcane, sticle, navete). SeniorERP ofera in orice moment o evidenta clara a ambalajelor ce trebuie recuperate de la client sau returnate furnizorului.

soft ERP Nomenclatoare Ambalaje

Afla cat costa implementarea ERP!