Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

ERP: Modul Gestiune Stocuri

Gestiune stocuri in ERP

Modulul de gestiune stocuri al sistemului ERP are ca rol principal urmarirea si controlul articolelor stocabile din cadrul companiei. Acesta acopera toate activitatile legate de stocuri, incepand cu identificarea produselor pana la operatiile care au loc cu acestea. O gestiune corecta a stocurilor faciliteaza printre altele integrarea ERP-ului cu un WMS – solutie destinata automatizarii fluxurilor din cadrul depozitelor si optimizarii stocurilor.

Componenta de gestiune stocuri a SeniorERP a fost proiectata sa raspunda unor probleme uzuale precum:

Gestionarea nomenclatorului de produse, a caracteristicilor si a clasificarii acestora
Urmarirea in timp real a stocurilor precum si a gestiunilor si locatiilor in care se afla
Efectuarea descarcarilor de gestiune si a altor operatii pe loturi
Transferurile de marfuri intre diferite locatii si/sau gestiuni proprii
Operatiunile de inventariere, crearea de bonuri de intrare sau de consum
Activitatea de service: managementul interventiilor tehnice
Gestionarea ambalajelor cu caracter returnabil

Informatii detaliate articol ERP gestiune stocuri

Gestionarea articolelor stocabile in ERP

Articolul este un element cheie pentru majoritatea proceselor de business. Acesta este purtatorul unei serii de informatii specifice, grupate intr-o fisa a produsului – informatii necesare pentru automatizarea si/sau optimizarea respectivelor procese. Varietatea datelor asociate unui articol, precum si numarul acestora, au determinat segmentarea informatiilor despre acesta in capitole functionale.

program gestiune stocuri

erp gestiune stocuri

In ERP articolele pot desemna fie un produs stocabil, fie un serviciu. In functie de tipul sau proprietatile pe care le are vor fi diferite: astfel, pentru un articol stocabil vom avea un numar mai mare de informatii disponibile, printre care si cele referitoare la stoc, pe cand pentru un serviciu informatiile asociate vor fi mai putine.

Importul de articole in ERP

La inceputul activitatii in sistemul ERP, sau ori de cate ori apare un numar mare de produse in portofoliul companiei va fi necesara o metoda rapida de introducere a informatiilor referitoare la produse in ERP. Importul simultan al unui numar mare de produse se poate realiza pornind de la un fisier Excel cu un format predefinit unde vor fi completate toate datele care urmeaza a fi introduse in ERP, companiile economisind pe aceasta cale foarte mult timp. Totodata, exista si posibilitatea importului clasificarilor de articole deja definite in afara ERP-ului. In urma importului, acestea vor putea fi atasate automat tuturor articolelor.

import articole erp gestiune stocuri

Clasificarea articolelor

Clasificare erp gestiune stocuri

Este extrem de utila in cazul in care in nomenclatorul de articole exista game variate de produse, fiecare dintre acestea avand caracteristici diferite. Spre exemplu, o companie din domeniul FMCG isi va putea clasifica produsele in alimentare si non-alimentare. Apoi pe fiecare dintre acestea le va putea imparti pe game de produse: cele alimentare pot fi mezeluri, conserve, bauturi samd, iar cele non-alimentare pot fi cosmetice, produse de curatenie sau de papetarie. Se poate merge chiar mai departe, impartind de exemplu bauturile in alcoolice si non-alcoolice.

Caracteristicile articolelor

Fiecarui articol ii pot fi atasate o serie de caracteristici specifice, fisa articolului continand atat campuri predefinite precum Producatorul, Unitatea de masura sau proprietati fizice precum volum, dimensiune etc, dar si campuri personalizate unde utilizatorul ERP poate introduce diverse informatii in functie de nevoile companiei. Pe aceasta cale, devine extrem de accesibila cautarea produselor sau extragerea rapoartelor in functie de aceste caracteristici ale fiecarui produs, chiar si in conditiile in care nomenclatorul de produse are o dimensiune foarte mare.

Unificarea articolelor

In cazul in care, din motive obiective sau subiective, un articol este introdus de mai multe ori in nomenclator, este posibila unificarea tuturor inregistrarilor din ERP. Prin activitatea de unificare toate tranzactiile sunt transferate pe unul singur, iar restul de articole inutile sunt sterse.

Scheme automate de codificare

Nu de putine ori, profitand de ocazia implementarii unui sistem ERP, se doreste schimbarea structurii nomenclatoarelor existente. In cadrul acestei probleme, punctual, pentru a da semnificatie sistemului de codificare, se pot crea machete pentru generarea automata a codurilor, conform noilor cerinte.

Coduri produse erp gestiune stocuri

Transferurile de marfuri

Transferurile intre gestiuni fac parte din procesul de redistributie a produselor in cadrul companiei si reprezinta rezultatul unui flux decizional pentru sustinerea caruia SeniorERP ofera instrumente specifice variate.
Sistemul ERP permite transferul bunurilor aflate in stoc intre tipuri diferite de gestiuni din cadrul aceluiasi punct de lucru sau aflate in puncte de lucru diferite. De ex: transfer din depozit in magazin, din gestiunea de vanzare in cea de expirate, din depozitul central (ex: Bucuresti) in depozitul din Cluj etc. In cazul transferurilor intre depozite si retail, marfa se descarca/incarca din/in gestiune conform cu tipul de gestiune.

erp program gestiune stocuri

In cazul in care bunurile sunt transferate intre punctele de lucru, in momentul emiterii avizului de transfer marfa este alocata unui depozit de tranzit (unic la nivel de sistem, predefinit, nemodificabil), pana in momentul receptiei la destinatie. In acest mod, evidentiem in orice moment marfa aflata in miscare si nu afectam stocurile gestiunilor destinatie fara decizia (receptia) gestionarului. Totodata, daca exista diferente la receptie, bunurile nereceptionate pot fi retinute in tranzit in vederea rezolvarii neconformitatilor (retur la sursa – eroare de operare, facturare transportator – deprecieri etc).

Inventarierea in ERP

erp Inventar pentru gestiune stocuri

Sistemul ERP permite efectuarea inventarelor partiale la nivel de lot, articol, producator sau orice clasificare de articol, precum si a inventarelor generale pe intreg nomenclatorul de produse, la nivel de depozit. Se completeaza in mod automat stocul scriptic = stocul faptic, ajustandu-se doar stocul faptic acolo unde cazul. In cazul gestiunilor de tip retail, pretul trebuie specificat atat la nivel de cost marfa, cat si la nivel de pret de vanzare cu amanuntul.

Bon Intrare

Se utilizeaza in special in cadrul modului de productie, dar poate fi utilizat ca substitut pentru plusul de inventar, daca este cazul. Spre deosebire de inventar, care, raportandu-se la scriptic, necesita blocarea tranzactiilor anterioare care l-ar putea afecta, bonurile inregistreaza direct diferenta, deci nu necesita restrictii de acest gen. Atat inventarul, cat si bonurile de intrare/consum pot genera, in functie de cauzele selectate la nivel de linie de document, note contabile specifice (vezi si Bon Consum).

BIP erp gestiune stocuri

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!

Bon Consum

Bon consum erp gestiune stocuri

Caracteristic acestui tip de tranzactie este faptul ca pe un singur bon de consum pot exista cauze diferite: protocol, depreciere, donatie, service etc. In functie de cauza selectata la nivel de produs se genereaza automat nota contabila specifica. De asemenea, bonul de consum este utilizat si in cadrul modulului de productie.

Operatiuni pe Loturi

In cazul descarcarii de gestiune de tip FIFO, LIFO sau FEFO, apar operatiuni specifice la nivel de lot. Spre exemplu: schimbarea numarului lotului, corectie data expirare, schimbare stare vandabilitate, calitate etc.

Wizard rezervare loturi

In momentul intrarii articolelor in gestiune, directionarea rapida a acestora catre anumite comenzi client se poate realiza prin intermediul wizardului de rezervare loturi. Acesta permite alocarea loturilor receptionate catre anumiti parteneri, in scopul distribuirii lor, conform cererilor originale, dar si a deciziei utilizatorului.

Rezervare loturi gestiune stocuri

SERVICE

gestiune stocuri Service erp

Pe langa stocurile constituite in vederea comercializarii, in depozit pot fi regasite si articole ce necesita interventii tehnice pentru remedierea disfunctionalitatilor ce au aparut in cadrul termenului de garantie. Fluxul logic al inregistrarilor efectuate in cadrul SeniorERP ofera informatii despre starea articolelor din momentul in care acestea ajung in service si pana in momentul in care clientul reintra in posesia lor.

AMBALAJE

Pentru o gestionare clara a ambalajelor cu regim returnabil, in SeniorERP au fost introduse conceptele de Container cantitativ si Container Valoric. Acestea se prezinta sub forma unor griduri ce reflecta dinamica ambalajelor aflate in custodie, grupand formatiile la nivel de Articol, Locatie si Partener.

gestionare ambalaje pentru gestiune stocuri

In mod implicit, au fost definite 6 modele de containere care au rolul de a reflecta:

Cantitatea si valoarea ambalajelor primite in custodie de la furnizori
Cantitatea si valoarea ambalajelor date in custodie clientilor
Cantitatea si valoarea ambalajelor ce se afla in depozitul propriu

erp stocuri ambalaje

Pe langa acestea, in cadrul modulului de administrare mai pot fi definite si alte modele de containere. Achizitiile, vanzarile si operatiile interne ce influenteaza stocurile se vor reflecta in cadrul acestor containere, actualizand valoarea ambalajelor primite sau date in custodie dar si valoarea stocului propriu de ambalaje.
Ambalajele sunt usor de identificat in cadrul nomenclatorului de articole. Asocierea dintre marfa si ambalajele care o insotesc se realizeaza de pe fisa marfii la nivel de relatie de vanzare.

Pentru inregistrarea documentelor ce contin ambalaje, pe ribbon-ul de document au fost introduse comenzile Adauga ambalaje aferente documentului curent si Adauga ambalaje aferente altor documente.

 

Afla cat costa implementarea sistemului SeniorERP!  sau  Solicita o demonstratie a sistemului!