Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

ERP: Modul Vanzari

Gestionarea activitatii de vanzare in sistemul ERP

Acest modul al sistemului ERP permite unei companii sa-si (re)organizeze si urmareasca procesul de vanzare intr-un mod eficient, datorita optiunilor multiple de configurare si urmarire a canalelor de vanzare acoperite. Gestionare agenti, divizii de vanzari, distribuitori si key accounts, managementul activitatii de retail, legatura cu portalul on-line sunt doar cateva dintre functionalitatile pe care le ofera.

Divizii de vanzari

In cazul unui nomenclator bogat de produse, devine imposibil pentru un agent comercial sa se concentreze echilibrat pe tot portofoliul. De aceea, o practica uzuala consta in divizarea acestui nomenclator, conform unor criterii bine definite, pe divizii de vanzare. Acest mod de lucru faciliteaza existenta unei relatii comerciale cu un partener pe mai multe canale de vanzare, pe game diferite de produse, pe liste de preturi diferite, cu termene de plata specifice diviziei. Printre avantajele pe care le ofera se numara echilibrarea efortului de sustinere a produselor prin eliminarea tentatiei de a promova doar produsele usor vandabile.

erp vanzari

Zone de vanzare

modul erp vanzari

Zonele de vanzare sunt utilizate pentru organizarea si controlul sistemului de vizite la client. In cadrul fiecarei zone de vanzare se planifica structura si durata vizitelor. De asemenea, in cazul rotatiei fortei de vanzari, organizarea clientilor ramane nealterata, reasocierea zonelor de vanzare cu noii agenti comerciali putand fi realizata extrem de rapid, pastrandu-se si istoricul tranzitiilor pentru analize viitoare. Acest submodul este si un punct de legatura cu sistemul SFA.

Comenzi de Vanzare

Comanda de client este un document prin care se pot urmari, conform implementarii, etapele procesului de vanzare in detaliu, incepand cu momentul ofertei, trecand prin confirmare, rezervare, picking si finalizandu-se cu unul sau mai multe documente de livrare (avize sau facturi). Se evidentiaza astfel atat stadiul procesului de vanzare, cat si neconformitatile cu cererile clientilor, calitatea aprovizionarii, calitatea vanzarii etc. Comenzile de clienti pot avea diverse surse de provenienta: SFA, Portal E-Commerce, Importuri din alte sisteme (CRM), operare directa etc.

erp vanzari comanda client

Avize de Expeditie

erp vanzari aviz de expeditie

Una sau mai multe comenzi, partial sau integral, pot fi livrate prin unul sau mai multe avize, iar acestea se factureaza ulterior. Poate fi urmarit extrem de usor statusul fiecarei linii de comanda sau aviz. Un caz general de utilizare frecventa a avizelor de expeditie este relatia cu clientii care au mai multe puncte de lucru (precum retelele de hypermarket-uri), dar doresc facturi cumulative catre sediul central. De obicei acesti clienti impun coduri si denumiri proprii de produse, unitati de vanzare specifice. Modulul de vanzari al SeniorERP acopera aceste situatii, oferind solutii usor de implementat, operat si urmarit.

Descarca prezentarea sistemului SeniorERP!

Factura Iesire

Este documentul care incheie prima parte a procesului de vanzari de bunuri si/sau servicii. Daca toti parametri sistemului au fost setati, emiterea unei facturi consta in selectia clientului, a punctului de lucru, a articolelor facturate si completarea cantitatilor. Restul informatiilor se completeaza automat pe baza regulilor de business prestabilite. Bineinteles, daca se utilizeaza alte fluxuri de vanzare (recomandat), factura poate fi un document generat automat. Printre multe altele, pot fi configurate optiunile de a vinde pe stoc negativ, de a vinde sub pretul de achizitie, de a bloca la vanzare un client sau un punct de lucru al acestuia doar pentru o anumita divizie de vanzare sau pentru intreaga companie, de a tipari facturile in codurile clientului sau de a configura formatul de tiparire.

erp vanzari factura client

O intrebare des intalnita este legata de modul de operare al retururilor. In SeniorERP exista doua posibilitati de introducere a unui retur:

1. Din istoric. In cazul in care tranzactia sursa este deja in sistem, atunci se poate storna partial sau integral orice linie de document asociata clientului selectat. Marfa este reintrodusa in stoc la costul marfii din momentul vanzarii. Nu este necesara nicio informatie suplimentara, toate datele fiind preluate din tranzactia sursa.
2. Retur direct. Imediat dupa implementare, atunci cand nu exista in sistem tranzactia sursa, retururile vor necesita completarea manuala corecta a datelor specifice, inclusiv a costului marfii din momentul vanzarii. Pe masura trecerii timpului, aceste situatii devin din ce in ce mai rare, fiind inlocuite de situatiile prezentate la punctul 1.

erp vanzari retururi

Export Comunitar

Sunt puse in evidenta facturile de export pentru bunurile livrate in interiorul UE, conform noului cod fiscal, corespunzator cu pozitia in jurnalele de TVA aferente.

Livrari Intracomunitare cu Transport Propriu

Sunt puse in evidenta bunurile livrate in interiorul UE, conform noului cod fiscal, corespunzator cu pozitia in jurnalele de TVA aferente.

Vanzari in Rate

In cazul vanzarii bunurilor de valori mari, pentru stimularea cererii, exista optiunea de a etapiza platile conform unui grafic generat automat in functie de parametri setati. Se poate urmari individual statusul fiecarei scadente si se poate seta modalitatea de contare dorita.

Facturi Venituri in Avans

Sunt folosite atunci cand doar o parte din valoarea serviciului vandut devine venit imediat, restul distribuindu-se in timp. Similar si pentru exigibilitatea TVA.

Wizard generare facturi client din comenzi cu avans incasat

Pentru livrarea marfurilor pentru care s-a incasat avans se va emite factura care va contine stornarea avansului incasat anterior si articolele vandute. Facturarea comenzilor al caror avans a fost facturat si incasat se realizeaza prin intermediul wizardului de generare documente.

erp vanzari generare factura

Retail – Bonuri Fiscale

erp vanzari bon fiscal

In cazul gestiunilor de tip magazin, gestiunea se poate tine la pret de vanzare, metoda de descarcare este specifica, iar vanzarea se inregistreaza pe bonuri fiscale. Casa de marcat este folosita ca si imprimanta fiscala, iar operarea se efectueaza in proportie de 100% in sistem. De asemenea, se poate emite automat factura la bonul fiscal operat.

Unificare Parteneri

Este un instrument prin care, daca din motive obiective sau subiective, un partener/punct de lucru este introdus de mai multe ori in nomenclator, toate tranzactiile sunt transferate pe unul singur, iar restul de clienti/puncte de lucru inutile sunt sterse. In urma procesului de unificare, partenerul sursa este sters, iar partenerului destinatie ii sunt adaugate, pe langa proprietatile existente, si asocierile cu diviziile, conturile bancare, contactele, adresele, operatiunile si, dupa caz, autorizatiile partenerului sursa (autorizatiile se transfera doar la unificarea dintre doua persoane juridice). In ceea ce priveste restrictiile la unificarea partenerilor de tip diferit, nu se poate unifica un partener sursa persoana juridica cu puncte de lucru, cu un partener destinatie persoana fizica.

erp vanzari unificare parteneri

Afla cat costa implementarea ERP!