Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Este necesara intreruperea activitatilor in perioada de implementare?

Una dintre temerile cu care se confrunta companiile mari, cu mii de tranzactii zilnic, este intreruperea activitatii si pierderea vanzarilor: “Rocast este ca un furnal care functioneaza 24 de ore din 24. Nu se pune problema unei intreruperi de o ora sau macar jumatate de ora a activitatii. Orice zi pierduta inseamna pentru noi miliarde pierdute. Prima etapa a fost rezolvata: ne-am dorit sa functionam fara sa pierdem comenzi, vanzari, sa facturam, sa dam raportarile la timp.” Horatiu Vonica, Director Executiv Rocast

Datorita experientei acumulate in domeniu, precum si a calitatii personalului, procesul de implementare a ERP-ului se desfasoara dupa un plan bine stabilit, care asigura buna functionare a sistemului dupa finalizarea acestui proces.

Cateva dintre etapele clasice ale unui proces de implementare sunt urmatoarele:


1. Planificarea implementarii pe baza analizei proceselor de afaceri.

Scopul etapei de planificare a proiectului este acela de a confirma cerintele in ceea ce priveste planificarea temporala si participantii. De asemenea, se convine asupra unui cadru de implementare si se definesc rolurile si responsabilitatile consultantilor, respectiv personalului din partea clientului care participa la implementare.

2. Instalarea Sistemului

Aceasta faza va implica instalarea sistemului pe platforma hardware a clientului. Consultantul Tehnic va pregati mediul, asigurandu-se ca echipamentele hardware, sistemul de operare, reteaua si baza de date sunt setate corect inaintea instalarii aplicatiei. Va fi apoi instalata aplicatia, bazele de date vor fi initiate si vor fi realizate testari initiale pentru a verifica functionalitatea instalarii.

3. Training Utilizatori

In cadrul perioadei de implementare se agreaza de comun acord un calendar pentru perioadele de training. Scopul acestei faze este de a asigura training-ul utilizatorilor, prezentandu-le noul sistem, sfera de actiune si functionalitatile acestuia.
Trainingul este modular, fiecarei grupe de training ii vor fi prezentate in detaliu functionalitatile aplicatiei conform activitatilor pe care acea grupa o desfasoara. La sfarsitul training-ului, dupa review, are loc testarea utilizatorilor, astfel incat momentul de „Go live” al aplicatiei sa aiba loc in conditii optime.

4. Configurarea sistemului si Importul datelor

Aceasta etapa se desfasoara pe parcursul intregii implementari, prin identificarea nevoilor de configurare a aplicatiei. Importul datelor are loc inainte de „Go live-ul” aplicatiei.

5. Go live

Daca testele utilizatorilor au avut rezultate satisfacatoare si datele au fost importate cu succes, se trece la ultima etapa a implementarii, Go Live-ul, momentul din care se incepe lucrul efectiv in sistemul ERP.
Un consultant de implementare va ramane la dispozitia clientului, intre 2 si 5 zile in functie de complexitatea proiectului si tipul de implementare ales, pentru a supraveghea desfasurararea optima a lucrului cu aplicatia.

Vrei sa afli mai multe detalii?