Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Compact RB – Interviu cu dna. Carmen Raicu

„Daca ma intrebati pe mine, noi romanii am fost mereu in criza: totdeauna ne lipseste cate ceva, creste pretul la benzina, la gaz, energia electrica, energia termica. Criza nu a adus ceva in plus. Este o lupta cu care am fost obisnuiti. Iar acest sistem am decis sa-l iau acum pentru ca este un moment in care realmente trebuie sa fim mai eficienti, sa fim mai atenti la cheltuieli. Practic, SeniorERP ma ajuta sa-mi urmaresc cheltuielile mai bine. Toata lumea ar trebui sa poata face acest lucru.”

Cine este Compact RB si ce pozitie are in piata? (vechime, istoric, pozitionare, cota de piata)
Compact RB are ca domeniu de activitate distributia de utilaje si accesorii pentru industria de confectii. O fabrica ce produce confectii poate cumpara de la noi echipamente si accesorii din momentul in care incepe sa se utileze si ulterior, pe parcursul procesului de productie. Avem produse pentru sala de croit, sala de finisaj, sala de cusut, inclusiv pentru ambalat. Intregul proces de productie pentru o fabrica de confectii poate fi sustinut cu articolele cumparate de la noi.

O parte dintre articole sunt importate, altele sunt produse de noi. De exemplu, pentru hartia si folia folosita in sala de croit si benzile cu care se taie spalul/materialul, avem licenta de la producatorul din Germania. La vanzarea de hartie pentru confectii suntem numarul 1 in piata.

erp crm onlinePe langa confectii, am extins divizia de etichete autoadezive. Cu aceasta activitate, am pornit de la segmentul nostru tinta, confectiile, si ne-am extins catre supermaketuri si importatori. La vanzarea de etichete ne situam in primii cinci jucatori din piata. In scurt timp aceasta activitate a ajuns sa genereze 27% din cifra de afaceri. Este un business recurent, care compenseaza sezonalitatea din confectii.

Care sunt obiectivele strategice ale companiei pe termen mediu si lung?
Pe termen mediu, ne vom concentra pe divizia de etichete. Este cea mai activa zona de piata in momentul de fata si avem loc sa crestem. Pe zona de confectii ne vom mentine pozitia de lider prin consolidarea relatiei cu partenerii.

Inainte de implementarea unui ERP care erau problemele curente cu care se confrunta compania? Ce sistem utilizati atunci?
In momentul in care ne-am propus sa ne eficientizam activitatea, am hotarat si achizitionarea unui ERP. Ne pierdeam extrem de mult timp cu facturarea pe imprimanta. Era infiorator, facem mereu verificari pentru ca apareau mereu diferente greu de controlat. Am reusit sa organizam foarte bine fluxul de documente si sa gestionam mult mai bine activitatea de vanzare-cumparare la depozit. Suntem multumiti mai ales de integrarea gestiunii de la depozit la centru.

Ce asteptari personale aveati, ca manager, de la un sistem ERP? (ex. suport decizional, suport pentru controlul operatiilor etc.)
Sistemul a venit cu o serie de rapoarte care ma ajuta in mod deosebit. Este foarte interesant modul in care au fost gandite intrucat poti sa extragi numeroase situatii si verificari.

Care sunt indicatorii de business pe care ii urmariti in mod frecvent si care va ofera rapid informatii referitoare la „sanatatea” afacerii (profit, vanzari, cota de piata, rotatia stocurilor etc.)?

aplicatii erp Compact RBUrmaresc Cifra de Afaceri Medie la nivel de trimestru, luna si zi. Comparatia trimestrelor ma ajuta sa observ pattern-uri. In cazul diviziei de confectii am observat de exemplu o sezonalitate a business-ului. Din acest motiv am simtit nevoia sa venim cu o alta activitate, cea de productie de etichete. In momentele in care activitatea pe confectii stagneaza, compensam pe partea de etichete pentru a ne proteja cash-flow-ul.

Un alt indicator important este ca incasarile sa se faca la timp. Noi ne platim la timp obligatiile fata de parteneri dar invers mai sunt exceptii. In acele momente, scadentarele sunt extrem de utile pentru a vedea cine a intarziat si cate zile.

La final de luna studiem balanta: care este profitul, ce cheltuieli au crescut pe fiecare departament. Totalurile de clasa pe analitice si sintetice sunt foarte importante. Eu compar de exemplu cu cat a crescut o cheltuiala cu combustibilul intr-o luna fata de luna trecuta, de ce a crescut, cum a crescut, cu ce vanzari etc.

Urmarim centrele de cost pe departamente si le detaliem pana la nivel de agent, masina de lucru, masini personale etc. Pe masura ce se cumuleaza date in spate, poti lua decizii foarte repede.

Apreciez foarte mult rapoartele pe vanzari, din care imi extrag foarte multe informatii, nu doar comparatii. De exemplu, pot vizualiza vanzarile pe fiecare produs, pe clase si adaosul pe agent pe care il compar cu adaosul mediu necesar pentru a-mi acoperi cheltuielile. In momentul in care am sesizat o neregula vad imediat de ce, daca nu este actualizat pretul.

Credeti ca implementarea unui ERP este un beneficiu pentru o companie in plina criza?
Din punctul meu de vedere, orice investitie este grea cand nu este cazul. Totusi, criza nu ar trebui sa constituie o bariera in implementarea unui sistem care sa-ti creasca eficienta. Mass media si bancile au transmis o imagine sumbra asupra pietei de confectii si de materiale de constructii. Totusi, nu pot spune ca au scazut vanzarile. Doar ca muncim mai mult si atunci trebuie sa devenim mai eficienti. In realitate, Cifra de Afaceri nu a scazut cantitativ, dimpotriva, a crescut usor. Dar am fost nevoiti sa scadem preturile din cauza scaderii puterii de cumparare. A fost mai mult o contractie generala.

Sfaturi pentru o companie care implementeaza SeniorERP?
Este extrem de important sa urmaresti ca sistemul sa se potriveasca cu specificul tau ca si companie. In momentul in care se ia decizia finala, trebuie sa se asigure ca sistemul le vine manusa. Faptul ca sistemul ma ajuta sa urmaresc in detaliu si in ansamblu intreaga activitate de vanzare-cumparare si de gestionare, este cel mai important beneficiu pentru mine.

Ati recomanda sistemul ERP altei persoane?
Nu doar ca as recomanda, dar am si recomandat SeniorERP. Dupa modul profesionist in care lucrati, se vede ca faceti treaba buna. Orice furnizor sau lucru are plusuri si minusuri. Important este sa vrei sa fii cel mai bun. In momentul in care vezi ca lucrul si omul tind spre foarte bine, asa cum am vazut in cazul Senior Software, nu ai de ce sa nu fii multumit.

Vrei sa afli mai multe detalii?