Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Implementare ERP la Phoenix Contact – Interviu cu Dl. Silviu Toma

„Proceduri care inainte durau extem de mult si ma puneau in situatii delicate cand venea vorba de termene-limita, au disparut. Relatia cu clientul s-a imbunatatit dramatic, am eliminat din verigile intermediare. In ceea ce priveste rentabilitatea unui ERP, nu pot sa spun decat ca volumul de vanzari directe a crescut considerabil, la fel si profitabilitatea, permitandu-mi acum sa investesc mai mult timp in dezvoltarea afacerii. „, Silviu Toma, Director Phoenix Contact


Cine este Phoenix Contact si ce pozitie are in piata?

Implementare ERPPhoenix Contact SRL a fost infiintata in primavara anului 2005 ca o filiala detinuta 100% de compania Phoenix Contact GmbH & Co din Blomberg, Germania, lider in domeniul tehnologiilor de conectare.

Compania activeaza pe piata integratorilor de sisteme electrice, iar principalul nostru obiect de activitate il reprezinta productia de componente electrice/electronice pentru automatizari industriale. In Bucuresti avem un mic depozit pentru stocurile de produse solicitate in regim de urgenta de catre anumiti clienti, insa intentia este ca anul urmator sa extindem depozitul. Avem un sistem de logistica la nivel central care ne permite sa livram direct din Germania catre clientul final, prin intermediul unei firme de curierat. Vanzarea la nivel national se realizeaza prin distribuitori, integratori si key accounts. Practic, acoperim piata prin toate canalele de distributie.

In ultimul an am decis sa abordam piata in mod direct, oferind si servicii de intretinere si reparatii. Aceste servicii sunt externalizate pentru maximizarea resurselor interne, pentru a creste productivitatea. SeniorERP ne-a ajutat in acest sens prin cresterea productivitatii in zona de logistica, ofertare, urmarirea serviciilor post-vanzare si nu in ultimul rand urmarirea oportunitatilor oferite de piata, astfel incat sa ne adresam potentialilor clienti intr-un mod cat mai eficient.

Care era situatia companiei inainte de implementarea unui ERP si care erau problemele curente? Ce sistem utilizati?

In teorie, vechiul soft folosit oferea multe facilitati, in practica insa acestea nu functionau. Am renuntat treptat la ele, ramanand doar cu modulele de contabilitate si gestiune. Disfunctionalitatile softului anterior ne incarcau foarte mult cu prelucrari manuale si erau mari consumatoare de timp .

Cum ati ajuns la sistemul ERP actual?

Am plecat de la realitatea ca erpul implementat in headquarter nu este disponibil in Romania. Am avut asadar libertatea de a alege o solutie locala. S-a facut o analiza de piata si am vazut mai multi furnizori, proces care a durat aproximativ sase luni. In alegerea unui soft ERP am beneficiat si de ajutorul colegilor nostri din Germania, care ne-au consiliat pe tot parcursul procesului de selectie.

Am cautat un sistem care sa ne acopere fluxurile pe care le avem. Factorul decisiv in selectie a fost insa sistemul de suport oferit de furnizor. Avand experienta lipsei de comunicare cu furnizorul de software, am cautat un partener cu servicii profesioniste, cu timpi rezonabili de raspuns, cu interventii online, in timp real.

Care sunt motivele pentru care ati ales SeniorERP si nu alt sistem?

Am fost impresionati de referintele pozitive fata de SeniorERP. Am vazut ca exista interes pentru a oferi servicii de suport de calitate, pentru a interactiona si pentru a mentine relatii apropiate furnizor-client, ceea ce a contat foarte mult pentru noi.

In al doilea rand, ne-am incadrat in buget. Transparenta colaborarii cu Senior Software mi-a permis sa observ ca nu exista costuri ascunse, suplimentare.

Ce asteptari personale aveati, ca manager, de la un sistem ERP? (ex. suport decizional, suport pentru controlul operatiilor etc.)

Cand ai un portofoliu de 70 000 de produse, zece key accounts, fiecare cu liste de 40-50 000 de articole si lucrezi cu liste in Excel, gestionarea unei asemenea cantitati de informatii iti ocupa cam tot timpul. Prin urmare, aveam nevoie ca sistemul ERP sa ma ajute sa gestionez cat mai usor portofoliul de produse.

Ca sa ai succes pe piata, trebuie sa stii imediat ce pret sa ii oferi clientului, iar asta inseamna sa tii cont si de starea pietii, de concurenta, de vechimea colaborarii etc. Pentru asta ai nevoie de flexibilitate decizionala. Dar cum in cazul nostru totul se facea manual, o oferta pentru un singur client cu verificarea disponibilitatii produsului, a costurilor si a preturilor, ocupa foarte mult timp.

Acum avem toate informatiile in SeniorERP, putem face o oferta imediat, cel mult adaug un discount, spre exemplu. Dupa implementare se reduce volumul de munca, timpul pierdut si implicit plafonarea angajatilor prin taskuri repetitive, lipsite de valoare adaugata. Un plus foarte mare este adus si de siguranta si stabilitatea sistemului. Lipsa suportului post-vanzare ne-a afectat foarte mult in cazul sistemului folosit anterior.

Exista schimbari in cultura organizationala in urma implementarii ERP si la ce nivele?

In cazul nostru nu au existat probleme, angajatii chiar au fost dornici de schimbare. Inainte de implementare mi-am informat angajatii. Acestia au constientizat ca toate problemele lor, de la timpul alocat cu obtinerea rapoartelor, la recurenta problemelor si nervi, s-ar putea rezolva prin utilizarea unui sistem ERP eficient si rapid.

Este un ERP un sprijin pentru o companie? In ce fel?

Proceduri care inainte luau mult timp si ma puneau in situatii delicate cand venea vorba de termene-limita acum au disparut. Relatia cu clientul s-a imbunatatit dramatic, am eliminat din verigile intermediare. In ceea ce priveste rentabilitatea unui ERP, nu pot sa spun decat ca volumul de vanzari directe a crescut considerabil, la fel si profitabilitatea, permitandu-mi acum sa investesc mai mult timp in dezvoltarea afacerii.

Care sunt indicatorii de business pe care ii urmariti in mod frecvent si care va ofera rapid informatii referitoare la sanatatea afacerii (profit, vanzari, cota de piata, rotatia stocurilor etc.)?

Urmaresc vanzarile pe canale directe, pe canalele de distributie indirecta, pe key accounts, pe categorii de produse si clienti. In acest fel, pot sa vad ce produse sunt mai profitabile sau la care pot sa renunt. Obtin informatii valoroase pe care le folosesc pentru a imbunatati structura de vanzari, stiu exact cat sa cer de la agentii de vanzari, pot sa identific mai usor problemele.

Care ar fi sfaturile pe care le-ati da unei companii care doreste sa implementeze o aplicatie ERP?

Este foarte important ca in alegerea unui sistem ERP sa tii cont de furnizorul de software si de referintele despre acesta. Poti afla rapid daca exista costuri ascunse dupa implementare prin discutia cu un client. Nu trebuie omis nici suportul post-implementare, cat de rapid se pot rezolva diverse probleme ce ar putea sa apara ulterior.

Ati recomanda SeniorERP unei companii din domeniul dumneavoastra de activitate? Care ar fi argumentele?

As recomanda SeniorERP in primul rand pentru fiabilitatea sistemului. Performanta ERP-ului este foarte importanta atunci cand iti trec prin mana cantitati uriase de informatii legate de propria afacere. In plus , pe parcursul procesului de implementare, toate problemele marunte care au aparut s-au rezolvat in timp decent, fara costuri ascunse. Calitatea serviciilor oferite post-implementare de Senior Software a fost decisiva in selectia SeniorERP. Tocmai de aceea am ajuns la concluzia ca SeniorERP se potriveste ca o manusa afacerii mele si as recomanda mai departe sistemul.

Vrei sa afli mai multe detalii?