Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Interviu cu Ludovic Toth, Director General Ludoterm

„Un lucru foarte important este faptul ca se poate lucra pe Internet, ceea ce cu sistemul anterior nu se putea face.Conteaza si usurinta cu care se lucreaza, ERP-ul are o interfata usoara, intuitiva. La softul anterior se lucra numai din taste si comenzi, nici vorba de mouse.”

 

„In cazul SeniorERP, nu folosim toate functionalitatile, dar avem siguranta ca, pe masura ce vom creste, nevoile noastre vor fi acoperite. Vom putea lua mai rapid masurile necesare in diverse situatii.

Un beneficiu imediat al implementarii este ca vom avea parte de mai multa disciplina pentru ca toate informatiile vor deveni transparente. Acum putem masura rezultatele muncii fiecarui om.”

Ludovic Toth, Director General Ludoterm


 COMPANIA

Cine este Ludoterm si ce pozitie are in piata?

Suntem un start-up pe piata de echipamente termice si de tratare a apei. Am pornit acest business pe baza experientei anterioare in firme de profil. Avem in prezent aproximativ 20 de angajati cu experienta in importul de echipamente pentru centrale termice.

Am atacat si un domeniu ceva mai nou, tratarea apelor primare si ape uzate. Reprezentam in acest sens cateva societati specializate, printre care Permo BWT Franta, parte a BWT Group, lider pe piata de profil. In acest moment, este cea mai puternica firma din Europa in domeniul tratarii apelor pentru industria farmaceutica si industria alimentara. Suntem reprezentanti unici in Romania pentru produsele lor.
Mai colaboram cu Remtech din Olanda, Herco din Germania, Aminodan Group din Danemarca si alte cateva branduri din Belgia si Italia. Toate firmele sunt specializate in acest domeniu, fiecare avand cate un punct forte.

Care este pozitia companiei in acest moment pe segmentul de echipamente termice?

In zona de termice avem experienta, avem o piata, avem clientii vechi, avem o oferta destul de bine pusa la punct.
Suntem prezenti in acest moment pe doua canale de vanzari: unul format din aproximativ 100 de redistribuitori prin care asiguram acoperire regionala si unul constituit din supermarketuri de tip Mr. Bricolaj, Bricostore, Obi. In curand vom lucra si cu Leroy Merlin care va deschide in primavara un magazin la Chitila.

Cum veti raspunde nevoilor pietei in 2011?

La ora actuala avem aproximativ 6 000 de articole si urmeaza sa lansam alte 600. Dorim sa extindem portofoliul de produse pe baza cererii si, pe de alta parte, cautam distribuitori noi. In felul acesta ne vom creste expunerea. Vom mentine preturi raportate corect, conforme calitatii produselor. Principala zona pe care ne vom concentram in 2011 este Sudul tarii. Lucram cu agenti specializati pe supermarketuri si zone.

SITUATIA

Care sunt asteptarile pe care le aveati in momentul achzitionarii sistemului ERP?

Am lucrat de-a lungul experientei mele cu doua sisteme de tip ERP, motiv pentru care, in momentul alegerii SeniorERP am cautat doua lucruri: sa-mi ofere informatii corecte si sa poata fi extins pe masura nevoilor noastre ca firma. In cazul SeniorERP, nu folosim toate functionalitatile, dar avem siguranta ca, pe masura ce vom creste, nevoile noastre vor fi acoperite. Vom putea lua mai rapid masurile necesare in diverse situatii.

BENEFICII IMPLEMENTARE

Care au fost primele beneficii obtinute prin implementarea SeniorERP?

Inainte aveam ca target o CA de realizat, dar nu stiam niciodata cat adaos comercial se realizeaza si cate cheltuieli sunt, ma refer la cifre exacte. La ora actuala, interesul meu este sa intre o anumita suma in firma, care sa acopere cheltuielile lunare. Asadar, am repartizat aceste cheltuieli pe agenti, iar fiecare trebuie sa faca in asa fel incat sa aduca lunar o suma peste cheltuielile fiecaruia.

Cand ati cautat sistemul ERP, care au fost criteriile luate in calcul?
Un beneficiu major este ca vom avea parte de mai multa disciplina pentru ca toate informatiile vor deveni transparente. Acum putem masura rezultatele muncii fiecarui om. De exemplu: am un agent caruia i-am dat un target de 6000 EUR si pot sa verific imediat daca i-a facut sau nu. In plus, avem informatii detaliate si despre clienti: stim ce cumpara, cat cumpara, cati bani ne aduce.

Un lucru foarte important este faptul ca se poate lucra pe Internet, ceea ce cu sistemul anterior nu se putea face. Conteaza si usurinta cu care se lucreaza, ERP-ul are o interfata usoara, intuitiva. La softul anterior se lucra numai din taste si comenzi, nici vorba de mouse.

Care sunt principalii indicatori pe care ii urmariti in SeniorERP?
Avem cele doua canale de vanzare impartite pe centre de profit: unul pe supermarketuri si unul pe distributie. In acest fel, pot afla cu exactitate cat de performant este fiecare canal din punct de vedere vanzari, profit, incasare etc

Urmarim de asemenea adaosul comercial adaugat. In decembrie spre exemplu stiu ca am lucrat cu un procent in plus fata de noiembrie. In plus, avem detalii pe fiecare client in parte: stim cum sta cu platile, cu achizitiile etc.

RECOMANDARI

Sunt companii care implementeaza ERP in aceasta perioada de criza. Cum vedeti acest lucru?

Este destul de greu sa iei o decizie daca, in astfel de vremuri, e cazul sa investesti sau nu. Si cred ca decisiv in asta este daca ai sau nu bani. Daca ai bani, se merita. Daca nu, oricum nu poti sa pornesti un business. Eu am vrut totusi neaparat sa fac investitia pentru ca am simtit ca avem nevoie de SeniorERP. O firma care are, ca noi, mii de articole, este greu de stapanit fara un sistem ERP.

Sunteti la a treia implementare de ERP. Ce sfaturi ati da unui manager care cauta un ERP?

Specificul firmei conteaza foarte mult. Managerul trebuie sa stie ce doreste, ce informatii ii sunt necesare. ERP-ul te ajuta sa-ti ordonezi activitatea si sa obtii informatiile necesare. Solicitarea de recomandari de la cei cu acelasi tip de activitate care au implementat un ERP este foarte utila.

Vrei sa afli mai multe detalii?