Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Interviu realizat cu dl. Ali S. Hussain, General Manager Mirano International

„Fara un ERP, o companie moderna nu are cum sa functioneze. Si daca functioneaza acum, peste 5 ani cand concurenta si intrarea in UE vor stabiliza piata, nu vor mai functiona. Este un instrument obligatoriu, la fel ca un telefon mobil sau un televizor in casa. Implementare unui ERP este parte din viata noastra. Un software ERP nu este doar un instrument, un pix care merge cum vreau eu, ci trebuie sa fie un guideline, un model pentru un nou mod de lucru, mult mai profesionist, si care sa indrume directia de dezvoltare. Nu trebuie sa-ti alegi un ERP care sa faca ce vrei tu, ci care sa faca ceea ce trebuie.”

Despre Mirano International
Mirano International este o companie ce are ca obiect de activitate principal distributia de articole de marochinarie. Pe aceasta piata ocupam in acest moment primul loc, cu 60% market share . Activitatea noastra este de import-distributie si lucram cu hypermarketuri si cash and carry. Pe langa genti de sport si de voiaj proprii, avem in portofoliu alte cateva marci internationale. Ca planuri de viitor, ne-am propus o penetrare a pietei prin extinderea gamei de articole cu produse complementare, gen articole sportive, de camping, folosind acelasi know-how, stil de lucru si aceeasi linie de distributie.

solutii erp software Mirano International

Care erau probleme curente ale companiei inainte de implementarea ERP?
Inainte de implementarea SeniorERP am folosit o solutie mai mica. Dificultatile veneau din limitarea ca numar de functionalitati pe de o parte si din erorile pe care le genera pe de alta parte. Solutia a fost realizata de o firma destul de mica, care nu a investit in dezvoltarea ei, motiv pentru care solutia nu a avut timp sa se maturizeze. Am ajuns in curand la un volum de munca care nu ne mai permitea sa lucram pe vechea aplicatie. Am fost obligati sa ne cautam solutia potrivita.

O alta problema generata de veche aplicatie era lipsa de flexibilate pe care mi-o oferea mie, ca manager, in sensul ca nu puteam lua decizii in lipsa unor date reale, sigure. Nu puteam decat sa spun asta facem, asta nu, dupa cum mi se parea, nu pe baza unei analize. In plus, fiecare utilizator are nevoie de un anumit nivel de acces si de introducere a datelor, aveam nevoie de un acces securizat si ierarhizat, lucru care era imposibil de realizat cu vechea aplicatie.

Obiectivul nostru la momentul luarii deciziei era sa achizitionam un program profesionist, care sa ne ofere un model de organizare, nu unul pe care sa-l cosntruim dupa structura noastra de atunci. Avand in aplicatie un model de business, am putut sa eficientizez activitatea si sa o adaptez la fluxurile impuse si, o data cu aceasta, sa adoptam o noua cultura organizationala.

Celalalt sistem era construit exact pe modul nostru de lucru, insa toate erorile se adunau peste aplicatie. Eu am vrut sa ne acordam noi cu programul. Din acest motiv, tranzactia a presupus o schimbare de atitudine. Daca in vechea aplicatie firma mergea si cu erori, aici erorile nu sunt permise. Si atunci a trebuit sa schimbam fluxul de operatiuni. Din acest punct de vedere, am simtit greutati, dar sunt convins ca asta se intampla pentru ca mergem pe drumul cel bun.

De ce ati ales SeniorERP?
In urma analizei ofertelor, am vazut in seniorERP cea mai buna solutie din prisma raportului calitate/ pret. SeniorERP oferea cea mai buna valoare pentru banii dati. Nu este nici cel mai complex software din piata si nici nu aveam nevoie de asta si nici cel mai scump. Era solutia potrivita pentru compania noastra. Nu suntem o firma internationala sau o firma care are foarte multe puncte de lucru in lume. Am cautat acel gen de software care se preteaza pe business-ul nostrum, un business de import si distribuite local, cu puncte de lucru in Romania.

Principale beneficii ale implementarii
Cel mai important aspect pe care l-am resimtit in urma implementarii a fost schimbarea modului de lucru. Apoi, s-a reflectat intr-o comunicare interna mult mai buna, intre departamente care inainte nu se cunosteau: intre vanzari, contabilitate, aprovizionare, etc. De asemenea, s-a modificat si partea de rapoarte, raportare. Din punctul meu de vedere, o mare diferenta intre solutiile ERP este dat de flexibilitatea rapoartelor.

Care au fost principalele probleme in implementare?
Problemele au tinut de transferul de date, intrucat acest proces s-a prelungit mai mult decat era preconizat. Motivele au fost mixte, noi neavand o situatie foarte clara a stocurilor in acel moment si fiind nevoie de mult timp pentru transferul lor corect pe noua aplicatie.

Cum a intervenit implementarea ERP in cultura organizatiei?
Schimbarea s-a simtit cel mai mult la nivel operational, mediu. La nivel managerial, foarte importanta este partea de analiza. Sunt diverse solutii de preluare a datelor din sistem si trebuie adaptate la cerintele noastre.

La nivel operational, SeniorERP m-a ajutat sa vad exact care sunt stocurile, ce produse se vand cel mai bine. Inainte,exista posibilitatea cand se emitea o factura si se descoperea ulterior ca produsele facturate nu sunt pe stoc, sa poata fi inlocuite cu aprobarea clientului cu alte produse similare si la acelasi pret. Acum acest lucru nu mai este posibil si in felul acesta imi dau seama exact ce se vinde si ce nu. Acest fapt poate parea minor insa a fost extrem de important, intrucat politica de achizitii se bazeaza tocmai pe aceste date. Daca mie imi vin date cum ca articolul A se vinde mai bine si de fapt se vine B, atunci nu pot sa dimensionez corect politica de achizitii.

Este solutia ERP un sprijin in dezvoltarea companiei?
Am avut anul trecut, primul an in care am utilizat solutia, o crestere de 30% care s-a datorat partial si implementarii solutiei. Intr-adevar, imi da posibilitatea de extindere sigura a activitatii. Daca aveam alt software ma putea bloca la un anumit nivel. Insa importanta este si viziunea manageriala. Softul nu iti creste singur afacerea.

Viteza de facturare s-a ingreunat la inceput tocmai pentru ca ne-a luat timp sa ne acomodam cu fluxul impus de aplicatie. Insa cu timpul ne-am obisnuit si ne-a ajutat sa cream un flux constant de procese. Pe mine ca om de business ma avantajeaza, pentru ca, implicit, creste eficienta in firma.

Un factor important in crestere a fost schimbarea structurala, descentralizarea procesului de decizii spre sales si marketing. Fiecare om de vanzari primeste acum targetul sau, corect dimensionat.
Acum, daca deschid un nou punct de distributie in Cluj, daca nu am acest ERP nu as putea sa fac acest lucru, daca nu am posibilitatea sa leg imediat toata informatia de la acest nou punct de lucru si o integrez cu business-ul imediat, atunci nu ma pot dezvolta.

Managementul stocurilor
Gestiunea stocurilor este una dintre atributiile cheie, de core business pentru un ERP. Pentru noi este foarte important, pentru ca pe baza acestor informatii luam decizii de achizitii, stabilim targetul de vanzari, realizam analize de profitabilitate. Toate se leaga intre ele. S-a structurat verificarea dupa stocuri pentru ca pe baza stocurilor se iau deciziile la sales, oamenii de vanzari stiu pe ce produse se bazeaza, care sunt stocurile supradimensionate pentru a le include in promotii.

Managementul clientilor
Managementul clientilor este de asemenea o functie principala a unui ERP. Pot sa spun sigur ca sunt multumit, ca fara sa stim balanta pt fiecare partener n-as sti cum sa lucrez cu ei.

Este implementarea unui ERP un beneficiu pentru o companie?
Dezavantaje nu exista. Fara un ERP, o companie moderna nu are cum sa functioneze. Si daca functioneaza acum, peste 5 ani cand concurenta si intrarea in UE vor stabiliza piata, nu vor mai functiona.

Este un instrument obligatoriu, la fel ca un telefon mobil sau un televizor in casa. Este parte din viata noastra. Important e ca ERP-ul sa acopere atat partea operationala cat si cea de analiza. Implicati in detalii, multi isi pierd focusul de la privirea de ansamblu, cea analitica, care permite interpretarea datelor. Pot sa imi analizez gama de produse: gama de business, gama de calatorii, gama de sport si cateva nise si vad intre ele niste fluctuatii. Sistemul cel vechi nu ma lasa sa vad datele usor, trebuia sa scot bazele de date si sa le prelucrez.

Cu SeniorERP am inceput sa dezvolt rapoarte de analiza. Toate resursele trebuie alocate in functie de aceste analize, de articolele mai profitabile. Eu nu pot lua decizii vazand cifrele in sine ci trebuie sa iau decizii strategice, pe baza unor informatii prelucrate, cu viziune pentru dezvoltare, obtinute prin analiza.

Ce recomandati unei companii care doreste achizitionarea unui ERP?
As recomanda sa aleaga ceva dupa marimea si specificul propriei firme, dar si a furnizorului solutiei. Si nu doar dupa marimea actuala, ci si dupa marimea estimata in 5 ani. Eu cu 5 ani in urma n-as fi putut sa ma identific cu SeniorERP din cauza faptului ca aveam nevoie de mai multa flexibilitate la nivel de procese, eram o companie mai mica.

Viziunea mea a fost ca trebuie sa ia un ERP care sa ajute firma sa functioneze profesionist pe viitor, nu care sa serveasca unui mod de lucru de atunci. ERP-ul nu este doar un instrument, un pix care merge cum vreau eu, ci trebuie sa fie un guideline, un model pentru un nou mod de lucru, mult mai profesionist, si care sa indrume directia de dezvoltare. Nu trebuie sa-ti alegi un ERP care sa faca ce vrei tu, ci sa faca ceea ce trebuie.

Una dintre lucrurile pe care le-am avut in vedere a fost sa achizitionez o aplicatie facuta in Romania intrucat este adaptata la specificul de aici, la modul de lucru si nu in ultimul rand la legislatie. Concluzionand, pot sa afirm ca sunt foarte multumit de aplicatie in general si sper sa am parte de un parteneriat pe termen lung cu Senior Software.

Vrei sa afli mai multe detalii?