Solutiile Senior Software sustin evolutia unui business de distributie de 64 mil. EUR

Interviu cu doamna Raluca Loghin, Purchasing Manager Heinrig Distribution

Un om care gandeste strategic si intentioneaza sa isi creasca afacerea trebuie sa aiba si capacitatea de a vedea in perspectiva felul in care se va desfasura acea crestere. Acest lucru implica utilizarea unor instrumente care sunt testate si folosite pe scara mondiala.
Raluca Loghin

Raluca Loghin

Purchasing Manager Heinrig Distribution

Heinrig Distribution este importator si distribuitor de tigarete, tigari din foi, bauturi spirtoase si vinuri cu capital 100% german. Compania activeaza pe piata din Romania din anul 2003, iar in 2014 a reusit sa atinga o cifra de afaceri de 64 mil. EUR.

Compania a devenit in prezent unul dintre principali jucatori de pe piata interna de distributie, avand parteneriate solide cu marile lanturi internationale de retail, dar si colaborari de succes cu importante firme romanesti, pentru distributia zonala.

In portofoliul companiei sunt brand-uri de prestigiu, cum ar fi: tigaretele Davidoff, tigarile din foi Moods, digestivele Unicum, Unicum Szilva si Underberg, tequila Sierra, romul Stroh 80, vodca Sobieski, ginul Finsbury, lichiorurile Drambuie, Mozart, Amarula, gama lichiorurilor de bar De Kuyper, gama siropurilor de bar Riemerschmid.

In categoria dulciurilor premium, Heinrig Distribution are in portofoliu brandurile Jelly Belly si Rausch.

Solutiile Senior Software sustin evolutia unui business de distributie de 64 mil. EUR
Ultima noastra discutie a avut loc in 2012. Cum a evoluat compania Heinrig Distribution de atunci pana in prezent?

Raluca Loghin: Incercam sa ne adaptam astfel incat sa ne mentinem pozitia in piata si sa rezistam la tot ce inseamna criza economica, clienti rau platnici sau alte conditii mai dificile. Cu toate acestea compania este in continua dezvoltare, portofoliul nostru de produse este dinamic, cifra de afaceri este in crestere, in 2014 a ajuns la 64 mil. EUR, cu 13% mai mare fata de anul precedent.

Dezvoltarea rapida a afacerii si, implicit, cresterea in complexitate si volum a operatiunilor interne, a determinat managementul Heinrig sa implementeze solutiile ERP si BI oferite de Senior Software.
SeniorERP
Ce beneficii au adus companiei sistemele informatice de la Senior Software in acesti 3 ani de utilizare?

Raluca Loghin: Datorita utilizarii solutiilor Senior Software am obtinut un control mai bun al proceselor si trasabilitate pe partea de documente. Inainte baza de date nu era gestionata corespunzator, astfel ca in momentul in care am inceput sa fim interesati de implementarea unor solutii noi am dorit si o mai buna organizare a bazei de date. Din acest punct de vedere apreciez modul in care este construit sistemul SeniorERP pentru ca odata ce datele sunt completate corect, raportarea, asa cum este configurata in sistem, este foarte utila. Noi am ales sa introducem si comenzile in sistem, nu facturam direct, prin urmare analizam comenzile in functie de gradul de acceptare si de livrare, putem urmari tot fluxul de documente. Sistemul vine cu multe posibilitati si mie, ca utilizator, imi da idei cu privire la felul in care pot sa imi dezvolt afacerea: politici comerciale, modul de lucru, structura pe care pot sa o creez astfel incat sa imbunatatesc performantele departamentelor.

Spuneti-mi cateva cuvinte despre solutia Business Intelligence. De catre cine este utilizata si care sunt beneficiile pe care vi le aduce aceasta?

Raluca Loghin: Sub presiunea activitatilor zilnice trebuie sa perfectionezi si sa imbunatatesti permanent structura bazei de date, activitate care este de durata, iar cum timpul este o problema majora, un astfel de sistem te ajuta. Plusul SeniorVisualBI este ca vine preconfigurat cu niste module de raportare si niste repere care sunt foarte utile. In plus, tot ce se modifica in baza de date a companiei se transmite automat in programul Business Intelligence. Ceea ce pot sa vad cu ajutorul sistemului Business Intelligence este foarte util. Urmaresc statistici de vanzare in functie de volume, mase, unitati de masura specifice, grupate pe producatori si pe brand-uri. De asemenea pot urmari numarul de documente pe fiecare punct de lucru, frecventa livrarilor, analize comparative pe luni, sezonalitatea si nu numai. SeniorVisualBI este utilizat in cadrul departamentelor de marketing, vanzari si logistica, iar un alt avantaj este fapul ca putem trimite analize personalizate cu privire la stocuri si vanzari fiecarei persoane in parte.

SeniorERP
In 2012 ati implementat solutiile ERP si BI, iar un an mai tarziu ati decis sa implementati si WMS. Care sunt motivele care au stat la baza acestei decizii?

Dna. Raluca Loghin: O persoana care isi cunoaste jobul si alege sa faca o asemenea implementare de solutii integrate gandeste in prespectiva. Daca ai de realizat o raportare, trebuie sa te gandesti ca ai nevoie de un sistem de analiza si raportare. Tot asa, pe masura ce afacerea creste ai nevoie si de un WMS. Aceste implementari se fac in pasi, dar iti trebuie o viziune. Cine doreste sa faca asemenea achizitii trebuie sa gandeasca in perspectiva si sa vada cum va putea evolua in viitor si in ce masura furnizorul de solutii pe care l-a ales va fi capabil sa ii indeplineasca cerintele. Un astfel de instrument este necesar in cadrul companiei daca doresti sa faci performanta. Oamenii sunt mai bine organizati datorita procedurilor de lucru si a pasilor pe care trebuie sa-i respecte.

Care sunt planurile de viitor in ceea ce priveste compania si cum credeti ca va vor ajuta solutiile Senior Software in realizarea lor?

Raluca Loghin: Compania se considera tanara pe aceasta piata si este inca in curs de dezvoltare, exploreaza toate oportunitatile. Cu siguranta potentialul solutiilor implementate este foarte mare. Eu sunt multumita pentru ca tot ce am intentionat sa fac a fost realizabil. Apreciez faptul ca lucrurile sunt gandite unitar, comunicarea este facila, parteneriatul cu Senior Software fiind bazat pe incredere si profesionalism.

SeniorERP
E clar ca s-au facut eforturi in dezvoltarea acestui sistem pentru ca este gandit sa satisfaca cereri foarte diversificate, de la o gama variata de clienti, din industrii diferite. Sistemul vine cu multe posibilitati si mie, ca utilizator, imi da idei cu privire la felul in care pot sa imi dezvolt afacerea: politici comerciale, modul de lucru, structura pe care pot sa o creez astfel incat sa imbunatatesc performantele departamentelor.
Raluca Loghin
Purchasing Manager Heinrig Distribution
Ce sfaturi i-ati da unui manager care nu are inca o solutie informatica integrata si intentioneaza sa implementeze una?

Dna. Raluca Loghin: In primul rand, sa inteleaga faptul ca activeaza pe o piata foarte complexa si dinamica, in care schimbarea este la ordinul zilei. Chiar daca isi permite luxul de a nu se grabi in a se alinia la tendintele noi de pe piata, exista niste modele de succes care au fost gandite pentru a usura modul de lucru si pentru a imbunatati performanta unei companii. Este pacat sa aiba la dispozitie asemenea modele de succes si sa nu le foloseasca, este pacat sa profite de un moment de confort in care nu este iminenta implementarea unei solutii. Cu ajutorul unui sistem informatic ar putea sa isi planifice strategia si trebuie sa fie foarte bine informati despre pasii, modul de lucru si avantajele obtinute in urma implementarii unui sistem. Un om care gandeste strategic si intentioneaza sa isi creasca afacerea trebuie sa aiba si capacitatea de a vedea in perspectiva felul in care se va desfasura acea crestere. Acest lucru implica utilizarea unor instrumente care sunt testate si folosite pe scara mondiala.

In urma utilizarii SeniorWMS feedback-ul angajatilor din depozit este putin spus pozitiv, l-au primit cu optimism si entuziasm pentru ca au vazut ce inseamna un control al proceselor si cat de mult ii ajuta in activitatea de zi cu zi.

Alte interviuri