Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Start-up de succes in conditii de criza – Interviu cu dl. Cristian Magheru, CEO Magheru Trading

„In ceea ce priveste dificultatile financiare pe care le are fiecare in perioada de recesiune, poti sa abordezi o formula care nu angajeaza resurse financiare de nesuportat, imediate: cea de inchiriere in loc de cumparare. Noi am inchiriat biroul, depozitul si sistemul. SeniorERP Online a fost formula potrivita, intrucat ne-a scutit de costurile de licentiere si de infrastructura.”

 

„In opinia noastra, o firma care isi propune sa indeplineasca standardele de furnizor pentru companii multinationale din retail – Carrefour, Selgros, Metro, Kaufland, Real – abordeaza profesionist debutul in piata si cauta sa beneficieze de avantajele utilizarii acestui gen de aplicatie.”
Cristian Magheru, CEO Magheru Trading


COMPANIA

Cine este Magheru Trading si ce pozitie are in piata?

Magheru Trading este la ora actuala unic importator al produselor Turtle Wax in Romania, principalul furnizor la nivel mondial al produselor inovatoare si de calitate pentru ingrijirea masinii. In sectorul produselor de intretinere auto, produsele Turtle Wax au cele mai mari vanzari in magazinele de retail oriunde in lume. Avand o experienta de mai bine de sase ani pe domeniul de import si distributie de accesorii auto, categoria de intretinere, ingrijire si confort in autoturism, trecerea spre reprezentarea exclusiva a brandului Turtle Wax in Romania a venit natural.

Care sunt canalele de vanzare pe care mergeti in prezent?

Primele trei luni au reprezentat o perioada de pregatire, de investit in logistica, depozit. A fost o investitie serioasa in amenajarea spatiului de depozitare si utilaje. Importul nu se face la nivel modest, asiguram un fond de marfa care poate sa satisfaca toate lanturile care intra sub contract cu noi. Acum acoperim practic toata zona de retail. Am inceput cu Cash&Carry, Metro, Selgros, Cora, Carrefour, Kaufland, Real, iar pe zona de bricolaj si DIY suntem in discutii cu Praktiker. Prin Key Accounts acoperim toata tara.

Intentia noastra este de a accesa cat putem de repede lanturile de benzinarii. Acolo cred ca primele contacte care se vor finaliza vor fi cele cu OMV si Petrom.

Care sunt obiectivele Magheru Trading in perioada imediat urmatoare?

Intentia mea este de a lucra cu maxim 4-5 branduri, ca sa ne putem concentra pe portofoliu si pe gama fiecarui brand asa cum se cuvine. Sunt constient si de limitele in care imi desfasor activitatea, dar si de potentialul fantastic pe care il au cateva branduri care satisfac cam tot ce este necesar intr-un autoturism.
De asemenea, vrem sa aducem si produse complementare. Vom lua de exemplu ca produs aditional un brand de lavete din microfibre, care vin in completarea produsului nostru de baza. Practic vrem sa oferim si instrumentele necesare de utilizare a produselor noastre.

In ceea ce priveste acoperirea la nivel national, ne-am propus sa vindem in hypermarketuri, supermarketuri, lanturi de benzinarii si mici magazine. In cazul celor din urma preferam sa lucram cu subdistribuitori, pentru ca este o zona mai dificila, sunt companii mici si comporta un risc crescut la incasare.

De asemenea, vrem sa deschidem un magazin online in prima parte a acestui an, subiect care implica si aplicatia ERP si formula in care o vom utiliza. La ora actuala lucram online si vrem sa facem in asa fel incat interfata magazinului online sa fie conectata la ERP, astfel incat sa nu introducem datele de doua ori.

Portalul va fi B2C si vom avea doua sectiuni: una de prezentare a companiei, prezentarea noastra in fata unor potentiali furnizori care sunt interesati sa beneficieze de ceea ce le putem pune noi la dispozitie in Romania, iar pe de alta parte va fi un magazin online cu un catalog cu vanzare.

SITUATIA
Cand si de ce ati luat decizia implementarii unui sistem ERP?

Abordarea infrastructurii informatice a licentelor de soft si a sistemului ERP au precedat practic lansarea companiei si au conicis cu momentul conturarii viziunii de business. N-as fi putut sa ma duc la Carrefour, primul meu client, daca n-aveam o baza de date cu produsele, cu punctele de vanzare etc. in ERP. Fiecare magazin are o factura dedicata, o adresa si asa mai departe. Este destul de complicat de gestionat daca nu ai un sistem care sa rezolve automat astfel de detalii.

Fiind o firma de mici dimensiuni, achizitionarea licentelor presupunea alocarea unor resurse de finantare care depaseau disponibilul de inceput, asa ca formula propusa de catre Senior Software, ERP Online, am considerat-o cea mai potrivita pentru noi.

SOLUTIA

Care sunt avantajele SeniorERP Online pentru un Start-up?

Nu am avut nicio rezerva pentru varianta ERP Online. Am reusit sa facem achizitia fara angajarea unor resurse financiare consistente, iar pentru momentul de inceput al unei firme este o oportunitate uriasa. SeniorERP Online este formula cea mai potrivita pentru pentru start-up-uri, pentru cei care au nevoie de avantajele unui ERP, dar nu au resursele necesare.

Am fost interesati in mod deosebit de modulele pentru aprovizionare, stocuri, vanzari, preturi si trezorerie, fara de care debutul activitatii nu se poate realiza. In opinia noastra, o firma care isi propune sa indeplineasca standardele de furnizor pentru companii multinationale din retail – Carrefour, Selgros, Metro, Kaufland, Real – abordeaza profesionist debutul in piata si cauta sa beneficieze de avantajele utilizarii acestui gen de aplicatie.

BENEFICII

Care sunt primele beneficii asteptate de la sistemul ERP?

Eu am fost foarte multumit de abordarea implementarii de catre Senior Software si, in plus, s-a lucrat foarte repede. Acum am acces la tehnologie de ultima generatie, asa ca depaseste asteptarile pe care le aveam eu de la sistem. Deocamdata sunt in faza de intelegere a potentialului maxim al sistemului ERP, nu am nevoie de functionalitati suplimentare pentru ca imi satisface toate nevoile actuale.

Suntem incantati ca exista posibilitatea de a avea o interfata si cu magazinul online pe care intentionam sa-l lansam in perioada imediat urmatoare si, prin aceasta, sa evitam o serie de costuri.

Care sunt principalii indicatori de business pe care ii urmariti in ERP?

In trezorerie avem predictibilitatea intrarilor, care ne ajuta la cash-flow. In ceea ce priveste preturile, imi gestioneaza listele de pret care difera si pe lant, si intre lanturi, si intre clienti, politicile de discount etc. In special pe zona de online va fi destul de complicata politica de discount pentru ca, in functie de numarul de produse pe care clientul le va achizitiona, discountul este mai mare si creste in cascada in functie de numarul de produse achizitionate. Daca revine, in functie de numarul de vizite finalizate prin achizitie din magazinul online, are un alt discount, care este discount permanent. La toate astea se adauga discountul de sezon si campaniile promotionale pe care le facem foarte des, aproape lunar, pentru anumite produse. Sunt foarte multe liste de preturi pe care la un moment dat nu prea mai ai cum sa le controlezi manual si atunci ai nevoie de un sistem pentru a le genera automat.

Toate rapoartele le scoatem din ERP. Avem rapoarte pe produs, pe lant, pe punct de vanzare, pe zona, pe categorie de client – supermarket, benzinarie etc.; toate acestea ne arata care sunt punctele mai slabe, care sunt cele mai puternice, de ce sunt mai puternice, iar in felul asta reusim sa ne echilibram si sa adaptam pe client atat gama de articole cat si cotatiile de pret.

RECOMANDARI PENTRU O IMPLEMENTARE ERP

Avand experienta implementarii unui sistem ERP, ce i-ati recomanda unui manager care doreste sa achizitioneze un astfel de sistem?

Un ERP trebuie sa fie in primul rand potrivit pentru necesitatile companiei sale. Oricum, este extraordinar daca un manager a constientizat ca are nevoie de un sistem ERP si ca doreste sa-l ia. Aici e declicul dupa parerea mea. Daca intelegi cum functioneaza, daca ti-l doresti, intr-un fel sau altul cumperi unul, fie ca este mai ieftin, mai scump, mai slab.

Eu in general recomand produse care depasesc necesarul actual, care ofera posibilitatea de a evolua, care iti ofera o baza, o structura solida pentru a depasi nivelul actual al business-ului. Altfel risti sa-ti faci un deserviciu, pentru ca nu te stimuleaza sa progresezi.

Spre exemplu noi, in anii `90, scriam facturile de mana. Apoi le-am facut pe calculator, domestic. La un moment dat, nu mai puteau fi gestionate. Au aparut coduri pe produs, cod pe magazin, cod pe retea. Daca am fi cumparat un program care sa gestioneze doar codarea, n-am fi rezolvat nimic, pentru ca nu aveam posibilitatea sa ne extindem portofoliul. E bine sa cumperi un produs care e peste necesarul de astazi, daca ai o perspectiva si crezi ca poti sa treci la urmatorul nivel.

Sunt companii care implementeaza ERP in aceasta perioada, de recesiune. Cum vedeti acest lucru?
Tocmai, pentru ca este criza, este un moment de mare oportunitate pentru a investi. Noi am lansat start-up-ul in plina recesiune, din punctul acesta de vedere eu sunt contra curentului. Eu consider ca perioada asta de dificultati economice, pentru anumite companii intr-adevar nu constituie un moment oportun de dezvoltare, dar pentru alte activitati reprezinta oportunitati de intrare in piata.
Sunt anumite branduri gestionate de companii care sunt incomodate de contextul dificil si s-a creat astfel un culoar de penetrare pe piata care trebuie exploatat. Iar in ceea ce priveste dificultatile financiare pe care le are fiecare in perioada de recesiune, poti sa abordezi o formula care nu angajeaza resurse financiare de nesuportat, imediate, cea de inchiriere in loc de cumparare. Noi am inchiriat biroul, depozitul si sistemul. Exista o rezonabilitate in modul in care poti accesa o aplicatie. Pentru noi SeniorERP Online a fost formula potrivita, intrucat ne-a scutit de costurile de licentiere si de infrastructura.

Vrei sa afli mai multe detalii?