Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

SeniorERP si integrarea functionalitatilor EDI (Electronic Data Interchange)

Sistemul SeniorERP integreaza functionalitati dedicate importatorilor si distribuitorilor care livreaza in marile lanturi de hypermarketuri din Romania, bazate pe conceptul EDI (Electronic Data Interchange). Reprezentand una dintre tendintele actuale in standardizarea si eficientizarea schimburilor comerciale si o conditie solicitata de marile lanturi de hypermarketuri in relatia cu furnizorii, comunicarea prin EDI ofera avantaje competitive si reduceri importante de costuri si resurse.

Ce este EDI (Electronic Data Interchange)?

integrarea functionalitatilorProcesul de schimb electronic de informatii se bazeaza pe transferul a diverse documente si informatii de business intre computere ale companiilor partenere. EDI inlocuieste trimiterea sub forma de fax sau hartie a diverselor documente rezultate in relatia comerciala, folosind formate XML, bazate pe standarde acceptate pe scara larga.

EDI este folosit de companii ce activeaza in industrii diverse pentru eficientizarea schimbului de documente operative cu partenerii si furnizorii, insa cu precadere de marile lanturi de International Key Accounts (IKA). Majoritatea acestor companii solicita partenerilor si furnizorilor sa integreze in relatia cu ei sisteme de tip EDI. Documentele standard, utilizate in activitatea cotidiana in relatia cu partenerii pot fi transmise intre sisteme informatice cu minim de interventie umana, automatizand procese si fluxuri de informatie.

Beneficii ale utilizarii EDI

Procesul de schimb de informatii si documente in format electronic, are avantaje evidente la nivel de costuri prin eliminarea hartiilor, a timpilor de lucru necesari si a erorilor cauzate de manipularea documentelor. Tranzactiile de tip EDI intre companii sunt mult mai rapide si mai sigure decat transferul clasic al documentelor de hartie. Viteza acestor tranzactii se reflecta in rotatia mai rapida a stocurilor, o utilizare eficienta a spatiilor de depozitare si intr-o crestere a calitatii relatiei cu IKA.

Beneficiile integrarii sistemului ERP cu platformele de EDI sunt resimtite de catre toti partenerii comerciali implicati in schimb. Ele sunt evidente prin cresterea performantelor in raportare, economii substantiale de timp, reduceri importante de costuri, acuratete in preluarea comenzilor si managementul documentelor sau flexibilitatea extinsa in schimbul de informatii in timp real.Sistemul SeniorERP integreaza functionalitati dedicate importatorilor si distribuitorilor care livreaza in marile lanturi de hypermarketuri din Romania, bazate pe conceptul EDI (Electronic Data Interchange). Reprezentand una dintre tendintele actuale in standardizarea si eficientizarea schimburilor comerciale si o conditie solicitata de marile lanturi de hypermarketuri in relatia cu furnizorii, comunicarea prin EDI ofera avantaje competitive si reduceri importante de costuri si resurse.

Cum functioneaza EDI?

Un IKA emite comenzi catre diversii sai furnizori. Un furnizor primeste comenzi de la fiecare IKA in care este listat. De aici rezulta o multime de sisteme informatice care ar trebui sa inteleaga acelasi limbaj. Pentru a elimina aceasta complexitate, in Romania exista cativa provideri de servicii de EDI, care translateaza diversele formate ale comenzilor IKA intr-unul singur, conform cu un standard international. Astfel, la furnizor, in functie de providerul la care este abonat, toate comenzile respecta acelasi format standard. SeniorERP, printr-o arhitectura deschisa de tip add-in, poate translata diversele documente interne (comenzi, avize, facturi etc) intr-unul din formatele standard, in ambele sensuri.

Vrei sa afli mai multe detalii?