Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Simplifica procesul de vanzare si comunicare cu partenerii cu un portal B2B

Din ce in ce mai multe companii care desfasoara relatii comerciale de tip B2B (business to business) aleg comertul electronic ca solutie pentru eficientizarea activitatii, reducerea costurilor si retinerea clientilor. Portalurile moderne B2B au imprumutat multe dintre beneficiile testate in domeniul B2C (business to consumer) si reprezinta o investitie profitabila care te ajuta sa iti dezvolti afacerea si sa cresti satisfactia clientilor.


Ce presupune un portal B2B?


Le oferi partenerilor acces rapid la produsele si serviciile tale

Metodele clasice de prezentare a produselor, precum cataloagele tiparite trimise prin posta sau prin agenti de vanzare, nu au intotdeauna efectul scontat pentru ca nu sunt usor de actualizat, iar costurile pe care le implica sunt destul de ridicate. Un portal B2B iti ofera o metoda accesibila prin care sa le prezinti partenerilor oferta ta:

  • Au la dispozitie filtre de cautare avansata, pagini cu produse noi sau aflate la promotie, cele mai populare cautari.
  • Le poti oferi cataloage online pe care le personalizezi in functie de nevoile tale si le actualizezi direct din ERP.
  • Portalul este disponibil 24/7, clientii putand plasa comenzi in orice zi din saptamana si la orice ora.
  • Pot vizualiza starea comenzilor plasate, detalii referitoare la livrare, stocul produselor si preturile acestora.

Comunici mai rapid si mai eficient cu clientii

portal B2B magazin online

Daca desfasori activitati de tip B2B stii cat de importanta este transparenta in relatiile cu partenerii comerciali. Un portal B2B, dedicat exclusiv acestui tip de relatii te va ajuta sa simplifici procesul de comunicare cu partenerii:

  • Este un site interactiv prin intermediul caruia prezinti produsele sau serviciile dorite.
  • Personalizezi continutul portalului si adaugi descrieri detaliate ale fiecarui produs si atasamente multimedia: imagini, demo-uri video etc.
  • Ai posibilitatea sa le oferi acces la documentatii tehnice ale produselor, comentarii ale altor utilizatori, Intrebari Frecvente etc.
  • Poti integra si un chat online prin care clientul sa intre in legatura directa cu un consultant.


 Este un canal de promovare si crestere a vanzarilor

Un portal B2B poate fi un suport real de promovare. Beneficiezi de aceleasi metode testate si dovedite de promovare si vanzare online din domeniul B2C, dar si de functionalitati specifice.

  • Poti pune la punct promotii pe care sa le prezinti clientilor atunci cand acceseaza aplicatia B2B.
  • Le trimiti e-mail-uri personalizate prin intermediul carora sa ii inviti sa plaseze o comanda in timp real.
  • Le oferi discounturi cantitative sau valorice, optiuni de transport gratuit, produse complementare la preturi mai mici etc.
  • Implementezi sisteme de cupoane, sau de recompensare prin puncte de loialitate pentru vanzarile recurente.

Solutia completa: portal B2B integrat cu ERP


Cum functioneaza un portal B2B integrat cu ERP?

Conectarea unui portal B2B la sistemul ERP presupune transferul automat al informatiilor intre cele doua sisteme.

  • Comenzile plasate de clienti in portalul B2B sunt trimise automat in ERP, unde sunt procesate si pregatite pentru livrare.
  • Toate facturile si documentele de livrare sunt generate in ERP pe baza comenzilor primite in aplicatia B2B.
  • Stocurile produselor impreuna cu preturile acestora din ERP sunt vizibile si in portal.
  • Politicile comerciale stabilite in ERP sunt aplicate si la comenzile plasate prin intermediul portalului. Partenerii pot vedea limita de credit disponibila sau discounturile stabilite chiar din contul lor personal din portal.

soft magazin online portal B2B


 Care sunt avantajele integrarii cu ERP-ul?

Pentru ca exigentele companiilor sunt mai ridicate decat ale consumatorilor finali, integrarea unui portal B2B cu sistemul ERP duce la obtinerea unui plus de valoare semnificativ pentru afacerile care opteaza pentru vanzarea online, prin beneficii precum:

  • Transparenta informatiilor, in sensul ca acestia au acces, cel putin partial, la informatii critice legate de stoc. Clientii pot face comenzi mai usor in conditiile in care stocurile sunt disponibile aproape in timp real.
  • Automatizarea procesului de preluare a comenzilor: acestea fiind exportate direct in ERP, nu mai este necesara introducerea de catre un operator a unui numar mare de comenzi, cu sute de linii. In plus, comenzile sunt preluate pe masura ce sunt plasate, datorita sincronizarii portalului B2B cu sistemul ERP.
  • Ofera o zona specifica de self-service in care clientii pot vizualiza soldul propriului cont, limita maxima de credit, scadentarul exact si facturile emise la zi. In cazul in care limita de credit este depasita clientul este invitat sa plateasca facturile restante pentru a putea continua sa plaseze noi comenzi.
  • Scaderea timpului de onorare a comenzilor si cresterea acuratetii acestora.
  • Eliminarea posibilitatii de aparitie a erorilor umane, deoarece datele nu mai trebuie prelucrate de doua ori.
  • Sincronizarea preturilor intre portalul B2B si ERP, prin posibilitatea de export si import a listelor de preturi.
  • Securitate crescuta pentru utilizatorii inregistrati.
  • O gama larga de modalitati de plata.

Care sunt beneficiile pe care le obtii?


Ai acces la noi oportunitati de dezvoltare a afacerii

Odata cu avantajul competitiv pe care il obtii in piata, lansarea unui portal B2B iti deschide calea catre noi oportunitati de afaceri:

  • Scazi timpul de lansare a produselor noi, promovandu-le prin intermediul cataloagelor online direct in portal. Astfel, treci peste barierele de cost, spatiu si timp pe care le ridica printarea cataloagelor si distributia lor prin agenti catre clienti si le faci cunoscute rapid prin pagini dedicate sau prin email-uri personalizate.
  • Atragi noi categorii de clienti, cum ar fi cei din domeniul retailului online, avand in vedere faptul ca acestia lucreaza de obicei cu stocul companiilor de distributie.
  • Reduci riscurile si costurile implicate de intrarea pe noi piete de desfacere, deschiderea unui canal de vanzare online fiind mult mai accesibila daca vrei sa te adresezi clientilor din alte arii geografice sau industrii.
  • Analizezi mai usor preferintele clientilor tai si identifici mai rapid ce produse complementare sau superioare din punct de vedere calitativ le poti oferi.

Reduci semnificativ costurile de vanzare

portal B2B vanzare online

Pe langa costurile reduse implicate de gestionarea unei platforme online, aceasta te ajuta sa elimini activitatile repetitive, angajatii tai putandu-se concentra pe activitati mai profitabile precum identificarea de noi oportunitati de vanzare. In plus, reduci si costurile cu departamentul de suport, cele de comunicare prin telefon, fax sau cele generate de erorile aparute in comunicarea cu clientii, cum ar fi o factura sau un pret transmis gresit.

Prin intermediul unui portal B2B le poti oferi clientilor optiuni de self-service, si automatizezi o mare parte dintre activitati si procese:

  • Inregistrarea si verificarea datelor clientilor.
  • Livrarea cataloagelor de produse.
  • Afisarea preturilor contractuale.
  • Aplicarea termenilor si a conditiilor comerciale stabilite in relatia cu clientii.


Le oferi clientilor experiente unice de cumparare

Interactivitatea si disponibilitatea crescuta a portalului contribuie la imbunatatirea relatiei cu clientul. Faptul ca va putea sa plaseze comenzi la orice ora si de oriunde are acces la internet il va ajuta sa isi eficientizeze propria activitate, iar multitudinea de informatii pe care i le poti oferi prin intermediul aplicatiei B2B il va ajuta sa ia decizii mai repede si bine.

  • Clientilor le este usor sa faca afaceri cu tine pentru ca le pui la dispozitie un sistem eficient de achizitie, plata si management al stocului. In acelasi timp, au acces rapid la produse, preturi, continut targetat si modalitati avansate de cautare in site.
  • Timpul de raspuns este mai mic, iar calitatea serviciului de suport si service creste. Le poti oferi asistenta rapida clientilor in timpul si dupa efectuarea achizitiei datorita capabilitatilor de self-service sau chat online. Acestia plaseaza cererile de service chiar in portal si pot urmari permanent starea in care se afla. Tu le poti raspunde rapid la solicitari si poti crea relatii de lunga durata cu fiecare in parte.

Afla mai multe despre solutiile E-commerce!

 
Comentarii

Nici un comentariu inca.