Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Implementare ERP – Studiu de caz – S&D Pharma – distributie farmaceutice

S&D Pharma (Romania) SRL este membra a S&D Pharma Ltd. U.K. Compania este unul dintre distribuitorii importanti de produse farmaceutice din Romania si are 3 puncte de lucru la nivel national localizate in Bucuresti, Brasov si Cluj-Napoca, sediul central fiind in Bucuresti.

Background
In Aprilie 2005, S&D Pharma Romania a decis schimbarea fostului sistem software de gestiune si contabilitate, cu solutia integrata SeniorERP, un pachet de aplicatii pentru gestiunea afacerilor dezvoltat de Senior Software. Obiectivul urmarit a fost: cresterea eficientei activitatii de baza a companiei – importul si distributia de produse farmaceutice – prin imbunatatirea fluxurilor si proceselor interne.

Provocare
S&D Pharma avea nevoie, sub presiunea timpului, de implementarea unui sistem de management al resurselor strategice ale companiei, care sa ii asigure buna functionare a activitatii si sa sprijine dezvoltarea acesteia in relatia cu punctele de lucru din tara.

Implementarea unui sistem de tip ERP reprezinta o provocare, atat pentru implementator cat si pentru compania ce a ales implementarea. Este un proces complex si de durata, ce solicita o atentie sporita la detalii, pentru intelegerea corecta a proceselor strategice ale companiei si eliminarea riscurilor potentiale.

Implementarea SeniorERP a fost facuta intr-un context defavorabil din punct de vedere al acceptarii psihologice a solutiei (avand in vedere ca implementarea survenea pe fondul esecurilor incercarilor de implementare a altor solutii precedente, ce durasera peste 1,5 ani).
La nivelul utilizatorilor, atmosfera a fost foarte ostila pt ca deja lumea era „saturata” de „furnizori” de sisteme ERP. Miza, pentru Senior Software a fost aceea de a castiga increderea oamenilor ce urmau sa foloseasca solutia, pentru ca accestia sa accepte implementarea si sa o sprijine.

Strategia propusa
Divizia ERP a Senior Software, pe baza analizei proceselor si fluxurilor informationale ale S&D Pharma, a propus un calendar de implementare bazat pe 2 etape:
– importarea datelor vechi, imprastiate in mai multe aplicatii vechi, implementate precedent fara success. Acest proces a avut dificultati deosebite, datorita faptului ca odata cu importarea datelor, trebuiau „curatate” si greselile acumulate in vechile sisteme;
– implementarea solutiei SeniorERP pentru gestionarea fluxurilor si resurselor strategice ale companiei.

Contributia noastra
Implementarea efectiva a solutiei SeniorERP in cadrul S&D Pharma a fost un proces desfasurat pe parcursul a 6 luni. Echipa de consultanta a Senior Software a lucrat suplimentar, cca 3 luni, in prima parte a anului 2005, impreuna cu specialistii S&D pentru a realiza o buna intelegere a proceselor de afaceri specifice domeniului farmaceutic. Pe baza cerintelor identificate au fost dezvoltate si implementate functionalitati speciale, precum mecanisme de control si gestiune specifice loturilor de produse perisabile.

S&D Pharma folosea inaintea implementarii SeniorERP sisteme diferite pentru partea de gestiune sau pentru partea de contabilitate. Echipa Senior Software a importat datele din ambele sisteme, migrandu-le pe platforma unica oferita de SeniorERP. Datele au fost astfel consolidate, solutia fiind customizata pentru specificul aparte al domeniului in care activeaza S&D Pharma, importul si distributia de farmaceutice.

Beneficii / rezultate
In urma implementarii, rezultatele obtinute vizeaza mai multe dimensiuni ale activitatii companiei.
– Implementarea SeniorERP a oferit un suport eficient pentru o organizare superioara a proceselor si o eficientizare a organizarii interne;
– Managementul companiei a obtinut o crestere a capacitatii de control a activitatii, datorita accesului instantaneu la date critice despre afacere;
– Implementarea SeniorERP a dus la o crestere a vitezei de lucru, dar si a vitezei de reactie a companiei la diversele modificari sau provocari ale unei piete foarte dinamice;
– A crescut calitatea afacerii, prin imbunatatirea relatiei cu clientii si furnizorii, prin oferirea unui control riguros in respectarea termenelor de plata;
– Personalul companiei care utilizeaza SeniorERP are din nou incredere intr-un sistem si s-a redus stresul asupra utilizatorilor, pentru ca lucrurile pot fi facute la timp si bine;
– Vanzarile au crescut de 3 ori, datorita faptului ca managementul s-a putut ocupa de dezvoltarea afacerii in timpul economisit, nemaifiind obligat sa rezolve probleme generate de erp/raportari;
– Datorita succesului in implementare, S&D a solicitat implementarea unor module noi, care sa acopere si alte nevoi specifice ale companiei, ce urmeaza sa fie implementate in etapa urmatoare a colaborarii cu echipa SeniorERP.

Vrei sa afli mai multe detalii?