Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Automatizarea fluxurilor de lucru in cadrul Secom cu solutiile integrate de la Senior Software

solutii software integrate secomSecom® este o companie romaneasca specializata in importul, promovarea si comercializarea de produse naturale pentru sanatate si frumusete. Secom® si-a castigat pozitia de trendsetter, fiind prima companie care in urma cu 11 ani a introdus pe piata romaneasca ciupercile medicinale, extractele standardizate din plante si ingrediente inovatoare precum colostru, glutation, resveratrol, 5-HTP, NADH, D-riboza, GABA, L-citrulina, L-ornitina si multe altele.

 


Situatia companiei:

In 2015 Secom® a inregistrat afaceri de 54,8 milioane RON, cu 19% mai mari fata de 46,1 milioane RON in 2014, si un numar de peste 120 de angajati, continuand astfel trendul de crestere din ultimii ani. Compania importa in exclusivitate peste 300 de produse de la 10 branduri din Statele Unite ale Americii, Canada si Taiwan, pe care le distribuie printr-o vasta retea de farmacii si magazine cu profil naturist, dar si prin magazine proprii. In acest context, managerii au considerat necesara implementarea unei solutii software integrate, care sa acopere cu succes toate componentele afacerii si sa permita dezvoltarea in continuare a companiei.

secom imagine studiu de caz


Provocarea:

Secom® distribuie produsele pe care le importa prin intermediul a doua canale principale de vanzare: 6000 de farmacii si magazine cu profil naturist si 8 magazine proprii. In plus, compania deruleaza si campanii de promovare si educare a publicului impreuna cu partenerii sai.

Odata cu dezvoltarea companiei si implicit cresterea portofoliului de produse, numarul de informatii de care aveam nevoie pentru a ne desfasura activitatea in cele mai bune conditii a crescut foarte mult.

A declarat doamna Lucia Costea, Managing Partner Secom®.

In lipsa unei solutii software performante care sa integreze toate activitatile si datele generate de companie, Secom® se confrunta cu probleme precum:

  • Acces greoi la informatii;
  • Erori in activitatile din depozit;
  • Fluxuri de lucru ingreunate;
  • Durata mare de pregatire a comenzilor;
  • Aprovizionare pe baza unor decizii subiective;
  • Bani blocati in stocuri sau stocuri insuficiente in raport cu cererea.

Existau situatii in care ne suprastocam sau nu corelam bine stocul cu vanzarile si campaniile de promovare, acestia fiind principalii factori care ne-au determinat sa cautam o solutie specializata in gestionarea si optimizarea stocurilor.

A adaugat doamna Lucia Costea, Managing Partner Secom®.


Solutiile alese:

SeniorERP – pentru managementul proceselor de afaceri

ERP pentru managementul proceselor de afaceri

In anul 2010, managerii Secom® au implementat SeniorERP – pentru managementul resurselor companiei. Solutia ERP acopera activitatile departamentelor cheie: aprovizionare, promovare, vanzari si stocuri. In plus, aceasta permite ca toate datele care tin de activitatea inerenta bunului mers al afacerii: stocuri, date financiare, vanzari, campanii, sa fie centralizate in cadrul aceleiasi baze de date.

 

SeniorVisualBI – pentru raportare si analiza avansata

business intelligence pentru raportare si analiza avansata

Alaturi de SeniorERP, Secom® a implementat si SeniorVisualBI – sistemul de analiza si raportare dezvoltat pe platforma Tableau Software, lider mondial in vizualizarea datelor. Acesta este integrat cu solutia SeniorERP, iar managerii departamentelor Achizitii, Financiar si Vanzari au acces in timp real la rapoarte complexe de vanzari, cifra de afaceri, centre de venit si cost, discounturi.

 

 

SeniorInventory – optimizarea proceselor de reaprovizionare

Inventory optimizarea proceselor de reaprovizionare

Solutia de planificare SeniorInventory incorporeaza tehnologii de ultima generatie in ceea ce priveste prognozarea, planificarea si determinarea cantitatii optime a stocului articolelor. Sistemul automatizeaza activitatile specifice aprovizionarii precum planificarea necesarului de stoc sau generarea comenzilor de aprovizionare sau transfer.

 

SeniorWMS – pentru gestionarea depozitului

WMS pentru gestionarea depozitului

Solutia WMS de la Senior Software permite gestionarea unui numar mare de articole provenite de la un numar mare de furnizori si ofera posibilitatea de identificare automata a marfurilor prin intermediul terminalelor mobile. SeniorWMS tine cont si de atribute logistice inteligente precum: temperatura sau alte conditii speciale de depozitare, data de expirare, etc. In plus, sistemul ofera o serie de rapoarte care permit urmarirea principalilor indicatori logistici, precum: productivitatea angajatilor in depozit, linii de picking, comenzi si nu numai.

 


Crearea fluxurilor de lucru

Solutiile Senior Software acopera in prezent toate operatiunile din cadrul Secom®, de la aprovizionarea cu marfa pana la livrarea acesteia si contribuie la eficientizarea proceselor operationale.

1 Planificarea aprovizionarilor

Sistemul SeniorInventory importa din SeniorERP comenzile de client din perioada anterioara si pe baza acestora analizeaza istoricul vanzarilor. In continuare, pe baza acestuia, SeniorInventory calculeaza cantitatea optima de aprovizionat pentru fiecare articol in parte, in fiecare locatie, tinand cont de sezonalitate si trend, acolo unde istoricul este de minim 4 luni de vanzari. Aceasta cantitate este influentata si de comenzile de furnizor in curs de aprovizionare sau de conditiile contractuale stabilite cu acestia. Dupa ce achizitorul a aprobat necesarul de aprovizionat pe fiecare produs in parte, aceste informatii sunt transmise catre SeniorERP, unde sunt generate automat comenzile de achizitie.

2 Receptia si asezarea marfurilor in depozit

Documentele de receptie din SeniorERP ajung in SeniorWMS, iar pe baza acestora angajatii verifica daca marfa primita corespunde cu ceea ce se afla in documente. Dupa verificarea acestora, rezultatul este transmis catre sistemul ERP, iar mai departe marfa este aranjata in depozit, impreuna cu etichete de coduri de bare atasate in dreptul fiecarui produs pentru localizare si identificare facila.

3 Pregatirea comenzilor de client

Un numar de aproximativ 160 de comenzi de client sunt transmise zilnic din SeniorERP direct catre depozit, in SeniorWMS. Colectarea acestora se realizeaza in functie de data de expirare a produselor. Angajatii din depozit care realizeaza picking-ul identifica rapid marfurile prin scanarea cu ajutorul terminalelor mobile a codurilor de bare atasate la raft.

4 Livrarea marfurilor

In cazul companiei Secom®, timpul de livrare al produselor este de maxim 24 de ore. Pana la pranz se livreaza in Bucuresti, iar dupa pranz se pregatesc comenzile pentru restul localitatilor. Odata ajunse in zona de livrare, produsele sunt impachetate, etichetate si scanate inca o data pentru a se asigura ca nu exista erori. Astfel, cu ajutorul solutiilor integrate de la Senior Software, compania Secom® se asigura ca marfa ajunge in cel mai scurt timp catre clienti.


Cateva dintre beneficiile obtinute de Secom® in urma utilizarii solutiilor integrate de la Senior Software:

Implementarea sistemelor de la Senior Software ne aduce o mai mare transparenta asupra proceselor si fluxurilor din companie si ne permite sa centralizam toate datele care tin de activitatea inerenta bunului mers al afacerii: stocuri, date financiare, vanzari si campanii. Astfel, printre beneficiile pe care le-am obtinut se numara reducerea timpului de procesare a datelor si imbunatatirea modului de vizualizare si de interogare a acestora. In plus, acum putem sa facem o analiza in timp real si automat a tuturor indicatorilor, ceea ce ne ajuta sa luam rapid decizii, sa ne planificam procesele si sa ne adaptam la piata si cerintele ei, stabilindu-ne astfel realist strategia.

A adaugat doamna Lucia Costea.

    • Cash flow pozitiv datorita scaderii situatiilor de suprastoc sau stoc insuficient;
    • Reducerea timpului de planificare a aprovizionarii datorita sugestiilor inteligente de aprovizionare si a generarii automate a documentelor de achizitie;
    • Scaderea timpului de procesare a datelor referitoare la stocuri, datorita integrarii sistemelor;
    • Acces in timp real la datele referitoare la stocuri, datorita comunicarii sistemelor;
    • Organizarea mai eficienta a spatiului din depozit cu ajutorul sugestiilor de aranjare in mod optim a marfurilor;
    • Perspectiva mai buna asupra operatiunilor desfasurate in depozit datorita accesului la rapoarte specifice acestei activitati;
    • Cresterea productivitatii angajatilor din depozit datorita automatizarii proceselor specifice;
    • Reducerea erorilor de procesare a comenzilor de client pentru ca verificarea marfurilor se face mai rapid cu ajutorul terminalelor mobile;
    • Scaderea timpului de livrare datorita automatizarii tuturor activitatilor din cadrul depozitului;
    • Imbunatatirea relatiei cu clientii datorita respectarii termenilor de livrare.

Anul acesta Secom® isi propune sa deruleze investitii in dezvoltarea retelei de retail propriu, programe de pregatire pentru echipa, sa finalizeze extinderea sediului administrativ si a depozitului si sa desfasoare mai multe campanii de informare si promovare. Pentru a ne atinge aceste obiective avem nevoie de o planificare riguroasa, o imagine clara asupra cheltuielilor si veniturilor, analize si mecanisme de evaluare. Credem ca Senior Software reprezinta un pilon important in aceasta strategie.

A declarat doamna Lucia Costea.

Vrei sa afli mai multe detalii?