Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

ERP Studiu de caz: Farmaceutica Remedia SA – distributie Farmaceutice

Farmaceutica REMEDIA SA este o companie consolidata prin fuziunea in anul 2006 dintre Farmaceutica Remedia SA si V.Tarus RoAgencies SRL. Remedia este listata la bursa de valori RASDAQ. Compania are sediul central in Deva, judetul Hunedoara si are puncte de lucru in Deva, Bucuresti, Targu Mures, Timisoara, Brasov, Targoviste si Targu Jiu, precum si peste 35 de farmacii in judetele Hunedoara si Alba. Compania are o gama diversificata de activitati, import si distributie de medicamente, parafarmaceutice, cosmetice si alte game de produse conexe.

„Am ales solutia SeniorERP datorita raportului optim calitate-pret, flexibilitatii si suportului oferit pentru implementare. Un alt motiv esential al alegerii este faptul ca SeniorERP este o aplicatie dedicata special domeniului nostru de activitate, importul si distributia. Senior Software s-a implicat in intelegerea si optimizarea activitatii noastre, in realizarea modelarii tuturor fluxurilor si proceselor organizationale, la nivel de import si distributie. Pentru a ne mentine pozitia in segmentul de piata, ne bazam pe acest sistem automatizat care accelereaza procesul decizional”Robert Peloiu, Director Financiar Farmaceutica REMEDIA SA.

ANALIZA CONTEXTULUI IMPLEMENTARII

SeniorERP a fost solutia aleasa si implementata de Remedia ca solutie dedicata verticalelor de import, distributie si logistica. SeniorERP este intrumentul folosit pentru a gestiona managementul proceselor in cadrul activitatilor de import si distributie desfasurate de noua compania rezultata din fuziunea dintre Farmaceutica Remedia SA si V.Tarus RoAgencies SRL.

Implementarea platformei SeniorERP, a avut loc simultan cu fuziunea, fiind un suport activ in managementul schimbarii la nivel structural, al unificarii procedurilor operationale si culturilor organizationale ale celor doua companii.


OBIECTIVELE IMPLEMENTARII SENIORERP

Implementarea SeniorERP a avut rol de a crea premisele necesare functionarii eficiente a companiei rezultate in urma fuziunii, precum si suportarea ritmului de crestere si dezvoltare preconizat pe termen lediu si lung. Preliminar fuziunii, ambele companii foloseau mai multe softuri diferite pentru gestionarea a diverse activitati, care erau incompatibile pe multiple planuri.

Senior Software a asigurat migrarea cu succes a datelor critice pentru functionarea companiei pe platforma unica oferita de SeniorERP, simultan cu fuziunea. In acest fel, ca printr-o operatie de bypass s-a obtinut unificarea fluxului informational, a procedurilor operationale de lucru si printr-un management unic al proceselor s-a asigurat continuitatea si trecerea rapida la o cultura organizationala noua.


PROVOCARI SI DIFICULTATI IN IMPLEMENTARE

La momentul implementarii, Remedia se confrunta cu dificultati inceea ce priveste :

  • cresterea gradului de satisfactie a clientilor;
  • schimbarea structurii organizationale, de la structura ierarhica fixa pe verticala la o structura orientata pe procese;
  • integrarea completa a proceselor companiei si orientarea acesteia catre activitatile cu valoare adaugata.

PARTICULARITATI ALE VERTICALEI IMPLEMENTATE

  • viteza foarte mare de circulatie a produselor in care corectitudinea si completitudinea livrarilor este foarte importanta;
  • timpul foarte scurt de onorare a comenzilor clientilor;
  • cresterea asteptarilor clientilor in satisfacerea comenzilor;
  • controlul calitatii si disponibilitatii stocurilor;
  • determinarea rapida a cerintelor si surselor de aprovizionare;
  • tratarea rapida si corecta a operatiunilor post-vanzare (trasabilitatea, rezolvarea neconformitatilor la livrare, elaborarea de actiuni colective).

PRINCIPALELE ELEMENTE DE DIFICULTATE IN IMPLEMENTARE

  • absenta unei structuri organizationale integrate in noua companie;
  • alinierea incorecta a datelor, structuri de date incompatibile;
  • dificultatea dezvoltarii pe termen lung a unei strategii adecvate in domeniul operational;
  • evaluarea aproximativa a indicatorilor de performanta;
  • insuficienta dezvoltare a unei structuri informationale integrate care sa ofere un suport decizional rapid si eficient in luarea deciziilor tactice-strategice;

AVANTAJELE OFERITE DE SOLUTIA SeniorERP

George Ogrinja – Director Logistica, Farmaceutica Remedia SA: „SeniorERP este un sistem informatic integrat care ofera tehnologii BI de fundamentare rapida a deciziilor operationale, tactice si strategice. Aplicatia ne-a ajutat sa evitam erorile ce apareau in preluarea rapida si corecta a comenzilor clientilor. Am ajuns la o informare corecta si online a reprezentatilor de vanzari asupra disponibilitatii stocului in retea si am reusit sa transmitem corect, complet si rapid comenzile de comisionare catre centrul/centrele de distributie. SeniorERP ne-a ajutat de asemenea la facturarea corecta a comenzilor clientilor si la verificarea online asupra bonitatii clientului.

Un aspect foarte important pentru noi a fost suportul excelent oferit de aplicatie pentru organizarea moderna a depozitelor prin alocarea informatiilor de pozitionare a produselor. Posibilitatea alocarii unitatilor logistice la nivel de articol au dus la eficientizarea proceselor de receptie, comisionare si distributie.
Aplicatia ne da posibilitatea sa avem controlul online asupra calitatii si nivelului stocului intr-o retea de distributie, are facilitati precise pentru fundamentarea necesarului de aprovizionare si ne-a ajutat sa implementam proceduri de debit si credit control pentru verificarea partenerilor.”


CONTRIBUTIA SeniorERP IN MODELAREA PROCESELOR DE AFACERI

  • integrarea totala a proceselor companiei (financiare, operationale);
  • deschiderea sistemului ERP proiectat pentru distributie en-gros catre distributie retail (farmacii proprii) :
    • o preluarea online a comenzilor din farmaciile proprii
    • o emiterea documentelor de insotire a marfii si transferul online al informatiilor
  • asimilarea rapida a functiilor sistemului prin proiectarea corecta a interfetei grafice utilizator-sistem;
  • eficientizarea proceselor companiei, identificarea oportunitatilor de perfectionare a acestora prin implementarea centrelor de cost;
  • implementarea instrumentelor moderne de tip BI pentru analiza complexa a datelor si fundamentarea deciziilor;

BENEFICIILE REZULTATE IN URMA IMPLEMENTARII SeniorERP

George Ogrinja – Director Logistica, Farmaceutica Remedia SA: „Unul dintre principalele beneficii pe care le simtim in urma implementarii solutiei SeniorERP au fost resimtite in modificarile de cultura si structura organizationala, care au permis flexibilizarea acesteia si orientarea companiei catre activitatile cu valoare adaugata. In cifre concrete, mentionam cresterea cifrei de afaceri cu aproximativ 30% incepind cu luna noiembrie 2006 – data finalizarii modulelor cheie ale aplicatiei. Insa mai putem enumera modificari de procese care au reprezentat schimbari radicale de abordare in afacere:

  • reducerea costurilor logistice de operare prin implementarea conceptelor moderne cum ar fi cross-docking si drop-shipment;
  • cresterea vitezei de rotatie a stocurilor si a reducerilor rupturilor de stoc;
  • alocarea si controlul online al stocurilor in reteaua centrelor de distributie;
  • cresterea gradului de satisfactie a comenzilor clientilor;
  • cresterea activitatii depozitului fara alocarea de resurse umane suplimenatare prin eficientizarea proceselor logistice (cresterea numarului liniilor de receptie, comisionare pe persoana);
  • trasabilitatea in aval si amonte a produselor pe intreg lantul de aprovizionare si distributie;
  • implementarea online a managementului calitatii, dezvoltarea unei companii orientate pe procese si masurarea corecta a indicatorilor cheie de performanta.”

RESURSE TEHNICE

In vederea eficientizarii si automatizarii proceselor de achizitie, redistributie si vanzare, sistemul opereaza in timp real, folosind o baza de date unica Microsoft SQL Server 2005, accesul punctelor de lucru la date efectuandu-se securizat prin Internet, utilizand tehnologii Web Services de ultima generatie. Au fost implementate componentele de management al stocurilor, managementul depozitelor (arhitectura pe 5 nivele, declinata pe zona, rand, raft, polita si celula), un portal web pentru comenzile farmaciilor, managementul politicilor de preturi la nivel national. Sistemul dispune si de o componenta de analize financiare complexe, utilizand tehnologia Microsoft OLAP 2005.

Vrei sa afli mai multe detalii?