Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

ERP Studiu de caz Mirano International – distributie Marochinarie

Anterior implementarii SeniorERP, Mirano se confrunta cu dificultati in obtinerea unei situatii reale asupra stocurilor. Datorita lipsei vizibilitatii asupra produselor disponibile, actualizate in timp real, nu exista un suport pentru onorarea comenzilor, urmarirea livrarilor sau elaborarea politicilor de aprovizionare. Provocarea venea asadar mai ales din presiunea de a face fata comenzilor clientilor printr-un raspuns corect si in timp real la solicitarile lor.

“Fara un software ERP, o companie moderna nu are cum sa functioneze. Si daca functioneaza acum, peste 5 ani cand concurenta si intrarea in UE vor stabiliza piata, nu vor mai functiona. Este un instrument obligatoriu, la fel ca un telefon mobil sau un televizor in casa. Este parte din viata noastra. ERP-ul nu este doar un instrument, un pix care merge cum vreau eu, ci trebuie sa fie un guideline, un model pentru un nou mod de lucru, mult mai profesionist, si care sa indrume directia de dezvoltare. Nu trebuie sa-ti alegi un ERP care sa faca ce vrei tu, ci care sa faca ceea ce trebuie.” Ali S. Hussain – General Manager, Mirano International

Descrierea companiei

Mirano International este din 1991 cel mai mare importator si distribuitor de articole de marochinarie din Romania, beneficiind de vaste spatii de depozitare inchiriate si oferind o gama variata de genti: de la genti de calatorie, sport, pana la genti business si pentru suport copii. Incepand cu 2002, firma a preluat de asemenea distributia exclusiva a marcii DELSEY in Romania avand in momentul de fata aproximativ 2000 de articole in portofoliu si 1500 de parteneri printre care se numara si marii Key Accounts (Cora, Metro, Selgros, Real,Carrefour, Auchan etc.).


Provocarile

Portofoliul impresionant de produse importate pe piata romaneasca, derularea activitatii prin diverse canale de distributie locale si nevoia de a raspunde prompt clientilor au constituit principalele provocari ale implementarii.
Una dintre dificultatile identificate a fost legata de nevoia de control detaliat al stocurilor si de raportare in timp real, astfel incat deciziile de aprovizionare sa fie luate pe un suport real si nu doar unul estimativ. Pornind de la aceasta nevoie, si dat fiind numarul de produse, Senior Software a facilitat organizarea si intretinerea articolelor pe o structura clara, cu posibilitati de interogare incrucisata, promotiile cu reteta (1+1 produs) devenind astfel mult mai usor de operat.

O alta provocare, datorata atat colaborarii cu hypermarketurile cat si cu ceilalti clienti directi, a constat in nevoia de operare in timp real a comenzilor. Vechea aplicatie, dezvoltata in-house, nu permitea urmarirea comenzilor, acestea fiind pierdute pe parcurs si implicit imposibil de onorat. Viteza foarte mare de circulatie a produselor si timpul scurt de onorare a comenzilor clientilor au generat nevoia de automatizare, astfel incat erorile umane sa nu afecteze corectitudinea si completitudinea livrarilor.

La momentul implementarii, Mirano se confrunta cu dificultati in obtinerea unei situatii reale a stocurilor. Datorita lipsei vizibilitatii asupra produselor disponibile, actualizate in timp real, nu exista un suport pentru onorarea comenzilor, urmarirea livrarilor sau elaborarea politicilor de aprovizionare. Provocarea venea asadar mai ales din presiunea de a face fata comenzilor clientilor printr-un raspuns corect si in timp real la solicitarile lor.


Strategia propusa

Pornind de la dorinta Mirano exprimata clar, de a inregistra rapid comenzile clientilor, de a fi urmarita in timp real onorarea acestora, precum si de a sincroniza aprovizionarea cu cererea, arhitectura SeniorERP propusa a constat dintr-un server de baze de date, un server de aplicatie care sa permita utilizarea in conditii de siguranta a sistemului in timp real, peste internet, precum si un server de Business Intelligence pentru analize manageriale.

Pentru ca transferul activitatilor pe noul sistem sa nu determine sincope in relatia cu clientii, echipa de implementatori a optat pentru o introducere in paralel a datelor, timp de o luna si jumatate, in vechea aplicatie si in SeniorERP. In acest fel, angajatii au continuat fluxul normal de lucru, iar datele au trecut printr-un proces de verificare, punandu-se bazele unei surse de informatii consolidate.

Aceasta perioada a fost de asemenea suficienta pentru asimilarea rapida a modului de operare de catre utilizatori, functionalitatile intuitive si interfata user-fiendly contribuind in acest sens.


Avantajele implementarii SeniorERP

Obiectivul initial de implementare al solutiei SeniorERP a fost de integrare a proceselor operationale: achizitii, gestiunea stocurilor, relatia cu clientii. In plus, s-a raspuns la nevoile specifice mentionate de Mirano in cadrul analizei de preimplementare, prin customizari si extensii ale functionalitatilor native din SeniorERP.

Pentru a rezolva diviziunea articolelor si clientilor si a le grupa intr-o structura flexibila si usor de operat, au fost introdus functionalitati de raportare avansate, care sa permita vizualizarea pe grupe si subgrupe precum si analize incrucisate de produse.

Focusul proceselor de lucru s-a mutat dinspre operational spre analiza si control, odata cu implementarea functionalitatilor de urmarire a fluxului comanda-aviz-factura, reusind astfel ca pe baza solutiei SeniorERP sa se obtina o situatie clara asupra livrarilor si erorilor aparute pe parcurs, pentru a fi remediate in timp util.

O data realizata dimensionarea corecta a stocurilor, SeniorERP a facut posibila urmarirea in timp real a comenzilor, oferind mai mult timp pentru reverificarea datelor si inchiderea acestora de catre personalul avizat. In plus, prin implementarea celor mai noi standarde de securitate, a fost asigurata protejarea datelor atat la nivel de drepturi de utilizator, cat si la nivel de pierderi sau deteriorari necontrolate.

In mai putin de un an de implementare, performanta sistemului s-a tradus in beneficii reale pentru Mirano, asigurandu-se scalabilitatea necesara in procesarea si utilizarea informatiilor in timp real, lucru care a generat implicit o crestere a satisfactiei clientilor.

Vrei sa afli mai multe detalii?