Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

SeniorE-commerce – vanzare online

Lanseaza un magazin online de succes sau un portal Business to Business cu SeniorE-commerce integrat cu ERP

Solutii ecommerce

Platformele de vanzari online sunt instrumente cu impact semnificativ in organizarea si optimizarea procesului de vanzari. Un portal de vanzare online are anumite proprietati care il fac foarte atractiv:

  • este activ 24/7 si cu acoperire maxima
  • este scalabil, flexibil si usor de utilizat
  • poate fi promovat usor si este in acord cu tendintele curente ale pietei

  • nu-si schimba jobul
  • nu comenteaza bonusurile
  • prezinta bine produsele, oferind informatii utile si de calitate

Functionalitatile SeniorE-commerce:

1. Inregistrarea in portal
Are loc in doua etape: alegerea tipului de persoana (juridica sau fizica) si ulterior adaugarea datelor de contact.
Inregistrarea se poate realiza si ulterior plasarii unei comenzi, ceea ce inseamna ca cei care nu au timp sau nu doresc sa ofere informatii pot plasa o comanda cu minim de date de contact (nume, telefon, email).

2. Produse
Acestea sunt grupate pe categorii, iar utilizatorii au posibilitatea sa le filtreze in functie de diferite criterii stabilite de catre companie in sectiunea de administrare. Aici, pot fi alese atat caracteristicile utilizate pentru filtrare, cat si optiunile de filtrare.
Din sectiunea de administrare pot fi adaugate produse noi sau modificate cele existente de fiecare data cand este necesar. Fiecarui produs ii pot fi asociate fotografii, se pot preciza zonele din site unde va aparea, furnizorii (si informatii comerciale pentru acestia) sau codurile secundare. Totodata, poate fi urmarita si evolutia preturilor, iar anumite produse pot fi recomandate pentru a fi utilizate impreuna cu altele.

3. Detalii produse
In pagina de detalii clientii pot vizualiza informatiile tehnice si comerciale (pret, stoc, garantie) referitoare la produse si le pot adauga in cosul de cumparaturi.
Toate caracteristicile sunt definite si intretinute in sectiunea de administrare. De asemenea, exista posibilitatea de a aduga produsele in liste de favorite pentru o comanda ulterioara sau clientul poate trimite o cerere de oferta daca niciun produs nu corespunde cerintelor lui.

4. Sectiune dedicata clientilor
In aceasta sectiune clientii pot face reclamatii sau sugestii, pot edita comenzi anterioare neconfirmate, finaliza comenzi temporare sau edita datele de contact.

5. Tranzactii
Administratorii portalului au acces in permanenta la istoricul complet al comenzilor primite pe site, cu detalii precum: data de facturare, clientul, adresa de livrare si facturare, observatii, produse, cantitati si valoare, pot retransmite factura proforma clientului sau adauga alte produse pe comanda. Tot de aici se poate modifica statusul comenzilor (neconfirmat, confirmat, in curs de livrare, livrat), trimite raspunsuri la mesajele primite de la clienti si se poate urmari istoricul rezolvarii cererilor.

6. Back-end si administrarea portalului
Back-end-ul este sectiunea vizibila pentru editorii site-ului, de unde acestia gestioneaza parteneri, comenzi, oferte, setari, preturi si rapoarte si unde sunt atentionati in legatura cu diverse probleme care trebuie rezolvate (oferte si preturi vechi, oferte incomplete sau fara fotografii etc).
Conturile editorilor sunt adaugate in sectiunea de Administrare, impreuna cu sectiunile din back-end la care vor avea acces precum si categoriile de produse pe care le vor putea edita. Tot prin intermediul acestei sectiuni pot fi adaugate categorii, subcategorii, ordinea in care acestea se regasesc in portal sau se poate seta modul in care se afiseaza caracteristicile in site.

7. Promovare prin newslettere si zone de promovare
Produsele pot fi promovate atat in cadrul magazinului cat si prin site-urile partenere sau de promovare prin: bannere individuale, zone de promovare a produselor (ex: Promotii, Lichidari de stoc, Ofertele lunii etc) sau prin datafeed-uri de schimb. Toate aceste informatii se stabilesc in sectiunea de administrare. In plus, portalul permite crearea si trimiterea de newslettere catre persoanele care doresc sa primeasca informatii cu privire la ofertele companiei.

8. Preluarea automata a produselor, clasificarilor si preturilor din ERP
Portalul este integrat cu SeniorERP, astfel ca toate informatiile referitoare la produse, categorii de produse, preturi si politici comerciale sunt preluate automat din ERP. Discounturile si termenele de plata setate in ERP pentru anumiti clienti vor fi valabile si pentru comenzile plasate prin intermediul portalului. Totodata, stocul produselor din portal este actualizat in timp real.

9. Inregistrarea automata a clientilor in SeniorERP
Dupa completarea formularului de inscriere a clientilor in site, toate datele acestora – nume, adresa, cont bancar, telefon, e-mail – vor fi preluate automat in ERP, iar operatorii nu vor mai fi nevoiti sa completeze manual informatiile in ERP.

10. Preluarea comenzilor din magazin in ERP
Odata confirmata, orice comanda este preluata si in SeniorERP. Pe aceasta cale, se vor evita costurile legate de preluarea telefonica a comenzii. Operatorii ERP vor putea ulterior doar sa genereze factura din comanda ajunsa in SeniorERP.

Ca si principiu general de lucru, un portal de vanzare online integrat cu SeniorERP are 2 componente:

  1. Conectorul SeniorERP. Acest conector asigura interfata cu ERP-ul, asigurand securitatea, comunicatia si cache-ul. Este add-on al SeniorERP si este actualizat odata cu versiunile noi de ERP. Datorita arhitecturii avansate a conectorului SeniorERP, care asigura facilitati de cache si care acceseaza serviciile web SeniorERP in conditii de siguranta maxima, portalul poate fi hostat atat in reteaua proprie, pe un server separat, cat si la un provider specializat. Informatiile nu necesita sincronizare, cache-ul are propria politica de reimprospatare. Cel mult va exista o intarziere intre momentul update-ului informatiilor in ERP si momentul in care aceste devin disponibile in portal.
  2. Portalul pentru vanzare online. Acest portal acceseaza datele din ERP prin intermediul conectorului.

Platformele de vanzare online se clasifica in:

Magazin online: consta intr-un site prin care publicul larg poate cumpara produsele sau serviciile unei companii. Acest site reprezinta si o foarte buna metoda de promovare, de atragere si fidelizare a consumatorilor.
Portal B2B:reprezinta o platforma online prin care partenerii comerciali pot face comenzi si pot accesa politicile comerciale de care beneficiaza ( preturi personalizate, discount-uri ).

Ce este comertul electronic de tip B2C (Business to Consumer)?

Comertul electronic B2C (business to consumer) presupune vanzarea catre persoane fizice prin intermediul unui magazin online. Acesta poate fi integrat cu sisteme ERP, pentru automatizarea proceselor de preluare si pregatire a comenzilor, reducand substantial riscul de aparitie a erorilor umane si timpul necesar prelucrarii cererilor clientilor. Mai mult decat atat, acesta cuprinde si activitatile de marketing, comunicare si promovare specifice mediului online.

De ce sa imi deschid un magazin online?

Pentru ca obtii:

  • Viteza de reactie mai mare, prin disponibilitatea magazinului online 24/7, din orice locatie cu acces la Internet;
  • Interactivitate crescuta cu consumatorii, prin oferirea de informatii detaliate despre produse, imagini sau video-uri de prezentare, review-uri ale altor cumparatori, disponibilitatea produselor in stoc samd.
  • Comunicare personalizata cu fiecare client; acestia pot vizualiza statusul comenzilor plasate, discounturile de care pot beneficia, un istoric al achizitiilor sau isi pot alege o metoda de plata si livrare apropiata nevoilor lor.
  • Mecanisme de promovare si fidelizare specifice mediului online, precum bannere, newslettere cu informatii despre promotiile curente, discounturi preferentiale in functie de cantitatea comandata.
  • Imbunatatirea relatiei cu consumatorii prin oferirea de informatii de actualitate; de asemenea, agentii de vanzari pot accesa mai repede detalii sau poze despre anumite produse, magazinul online fiind mai usor de intretinut si accesat decat un catalog fizic.

Ce presupune integrarea unui magazin online cu un sistem ERP?

Integrarea unui magazin online cu un sistem ERP implica o reducere de costuri semnificativa, dublata de imbunatatirea relatiilor cu clientii, astfel:

  • Economie de resurse umane si timp, datorita preluarii automate a comenzilor de pe site direct in ERP
  • Accelerarea procesului de cumparare online prin actualizarea automata, din sistemul ERP, a informatiilor prezentate pe site, clientul vizualizand in orice moment informatii de actualitate despre produse ( cum ar fi disponibilitatea in stoc )
  • Reducerea costurilor generate de prelucrarea comenzilor de la clienti si generarea documentelor ulterioare ( facturi, avize ); in plus, elimina posibilitatea de aparitie a erorilor umane.
  • Timp de livrare mai mic, deoarece comenzile plasate online ajung direct in ERP si sunt procesate mai repede.
  • Fidelizarea clientilor prin discount-uri preferentiale, promotii usor de gestionat, liste de preturi personalizate si actualizate in magazinul online din doar cateva click-uri etc.

Ce beneficii obtin daca aleg magazinul online de la Senior Software?

  • Cresterea veniturilor: extinderea canalelor de vanzare cu un magazin online presupune abordarea unui nou segment de clienti, care prefera cumparaturile online in favoarea shopping-ului traditional.
  • Imbunatatirea cash-flow-ului: clientul va plati pe loc iar banii vor intra in cont intr-un timp scurt, in functie de viteza de procesare a bancii;
  • Costuri de implementare si operare reduse, deoarece intretinerea unui magazin online nu necesita prea multi angajati;
  • Imbunatatirea metodelor de promovare si fidelizare, printr-un control mai eficient al publicului tinta si canalelor de promovare online;

Ce este comertul electronic de tip B2B ( Business to Business )?

La nivel global platformele de comert electronic destinate relatiilor comerciale dintre companii (B2B – business to business) au capatat o importanta mai mare decat cele de tipul B2C ( business to consumer ). Avand un potential mai mare de crestere si aducand posibilitati multiple de reducere a costurilor companiilor, acestea devin cunoscute si in Romania. Procesul de vanzare de tip B2B este unul complex care se desfasoara de obicei pe o perioada lunga de timp, datorita valorilor mari care se tranzactioneaza.

De ce sa aleg un portal B2B?

Portalurile dedicate exclusiv relatiilor de tip B2B simplifica procesul de vanzare si comunicare intre companii prin functionalitati specifice, precum cele de gestionare a cataloagelor si a comenzilor. Spre exemplu, costurile generate de tiparirea cataloagelor de prezentare a produselor sunt eliminate odata ce catalogul online ajunge la parteneri prin intermediului portalului B2B, iar comenzile pot fi plasate din doar cateva click-uri.

Un portal B2B are avantaje precum:

  • Un site interactiv, disponibil 24/7, prin intermediul caruia pot fi prezentate produsele/serviciile dorite;
  • Continut personalizat si descrieri detaliate ale fiecarui produs/serviciu;
  • Merchandising online;
  • Management eficient al cataloagelor;
  • Instrumente de gestionare a promotiilor;
  • Functii de gestionare a comenzilor etc.

Ce presupune integrarea unui portal B2B cu un sistem ERP?

Pentru ca exigentele companiilor sunt mai ridicate decat ale consumatorilor finali, integrarea portalului B2B cu sistemul ERP duce la obtinerea unui plus de valoare semnificativ pentru afacerile care opteaza pentru vanzarea online, prin avantaje precum:

  • Automatizarea procesului de preluare a comenzilor, acestea fiind exportate direct in ERP. Astfel, nu mai este necesara introducerea de catre un operator a unui numar mare de comenzi, cu sute de linii. In plus, comenzile sunt preluate pe masura ce sunt plasate, datorita sincronizarii portalului B2B cu sistemul ERP.
  • Scaderea timpului de onorare a comenzilor si cresterea acuratetii acestora.
  • Eliminarea posibilitatii de aparitie a erorilor umane, deoarece datele nu mai trebuie prelucrate de doua ori
  • Sincronizarea preturilor intre portalul B2B si ERP, prin posibilitatea de export/import a listelor de preturi.
  • Securitate crescuta pentru utilizatorii inregistrati.
  • O gama larga de modalitati de plata.

 

Vezi interviu cu dl. Cristian Stanciu, General Manager Office Media

 

Ce beneficii obtin daca aleg portalul B2B de la Senior Software?

Platforma B2B oferita de Senior Software ofera urmatoarele beneficii companiilor care doresc sa isi creasca vanzarile si sa-si imbunatateasca relatiile cu partenerii de afaceri:

  • Fluidizarea si imbunatatirea comunicarii intre parteneri (prin timpi de raspuns mai mici, transparenta preturilor, a discounturilor etc. )
  • Reducerea costurilor prin automatizarea anumitor activitati ale procesului de vanzare: inregistrarea clientilor, trimiterea cataloagelor si ofertelor etc. si existenta functionalitatilor de self service pentru clienti;
  • Ofera clientilor experiente unice de cumparare, prin multitudinea de detalii care ii pot fi puse la dispozitie intr-un mod interactiv prin intermediul portalului B2B;
  • Scaderea timpului de lansare a produselor noi si a costurilor implicate de aceste activitati, prin publicarea online a noilor cataloage.
  • Cresterea fidelitatii clientilor prin actualizarea in timp real a stocurilor disponibile si a limitelor de credit ale clientilor. Pot fi puse la dispozitia clientului, prin intermediul contului personal de pe portal, o serie de informatii din ERP, referitoare la soldul personal, istoricul comenzilor sau starea acestora.

Solicita o oferta de pret personalizata!