Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

SeniorInventory pentru aprovizionare

SeniorInventory te ajuta sa reduci cu 85% timpul de planificare a stocurilor

SeniorINVENTORY permite automatizarea si optimizarea proceselor de reaprovizionare si gestionare a stocului pe baza istoricului comenzilor unei companii, oferindu-i acesteia posibilitatea de a pregati in mod optim stocul necesar pentru vanzarile viitoare, reducand in acelasi timp riscul de supra stoc si numarul de reveniri al comenzilor.

Sistemul de aprovizionare SeniorInventory iti indica ce sa comanzi, cat sa comanzi, cand sa comanzi si unde sa stochezi marfa.

Astfel se obtine un echilibru perfect intre profitabilitatea afacerii si calitatea serviciilor oferite clientilor.

In ce situatii este necesar un sistem de planificare si previzionare a stocurilor?

  • Cand cererea catre companie variaza.
  • Cand apar des produse noi in stoc.
  • Cand rotatia stocurilor este foarte scazuta.
  • Cand marfa expira pe stoc pentru ca este in cantitate prea mare.
  • Cand nu exista o modalitate eficienta de previzionare a stocurilor.
  • Cand se pierde prea mult timp cu setarea manuala a valorilor minime, maxime sau de siguranta ale stocurilor.

Cum raspunde provocarilor legate de aprovizionare si optimizare a stocurilor?

Automatizeaza procesul de planificare a stocurilor, prin:

  • Previzionare si planificare
  • Reaprovizionare
  • Optimizare

Este usor de folosit si accesibil:

  • Usor de utilizat, dar eficient
  • Alerteaza utilizatorii cu privire la problemele ce pot aparea

Descarca acum o prezentare completa a solutiilor noastre!

Care este stocul necesar pentru evitarea fluctuatiilor intr-o anumita perioada de timp, la o probabilitate dorita a disponibilitatii in stoc?

Graficele de mai jos redau situatia a 2 articole pentru care se previzioneaza aceeasi evolutie a cererii viitoare. Cu toate acestea, se poate observa in exemplul din stanga ca in trecut, cererea a avut o fluctuatie destul de mare, asa-numita „Cerere variabila”, spre deosebire de exemplul din dreapta unde cererea a fost constanta.

aprovizionare si optimizare stocuri

wms optimizare stocuri

Exemplul 1: Pentru articolul cu cerere variabila avem urmatorii factori de influenta care ne vor ajuta sa determinam corect stocul necesar:

  • presupunem ca intervalul de livrare, adica momentul din care este plasata comanda de aprovizionare pentru acest articol si momentul in care produsul va fi efectiv primit de la furnizor, este de 15 zile
  • de asemenea, frecventa aprovizionarii, adica intervalul de timp dintre doua aprovizionari, este tot de 15 zile
  • ceea ce rezulta intr-o perioada de planificare, adica intervalul de livrare de la furnizor + frecventa comenzilor de aprovizionare, de 30 de zile
  • conform prognozei, se estimeaza ca se vor vinde 110 articole pentru care dorim sa atingem un nivel de 99% de onorare a acestora, adica factorul „Probabilitatea disponibilitatii in stoc”
  • luand in calcul toti acesti factori, vom obtine o cantitate de stoc ideala de 158 articole.

 De ce mai mult decat se previzioneaza ca se va vinde? Deoarece caracterul variabil al cererii necesita un grad mai mare de siguranta.

Exemplul 2: Ce se intampla insa in cazul in care cererea este constanta? Stim ca pentru acest articol se previzioneaza aceeasi cerere viitoare, de 110 articole, iar factorii de influenta vor fi aceeasi:

  • interval de livrare de 15 zile,
  • frecventa de aprovizionare de 15 zile,
  • perioada de planificare de 30 de zile
  • nivel de onorare a comenzilor de 99%
  • ceea ce rezulta intr-o cantitate de stoc ideala de 119 articole 

De ce mai putin decat in exemplul anterior? Pentru ca cererea este constanta.

Afla cum transformi stocurile in avantaj competitiv pentru afacerea ta

 

Sistemul de planificare SeniorINVENTORY incorporeaza tehnologia de ultima generatie in ceea ce priveste prognozarea, planificarea, si determinarea cantitatii optime a stocului articolelor. Modul de lucru este descris in cadrul urmatoarei scheme:

inventory management stocuri

1. Pe baza comenzilor primite de la clienti in trecut, se face o previzionare a cererii viitoare si ulterior se stabileste nivelul minim procentual ce se doreste a fi acoperit.

2. Se stabileste necesarul de stoc pentru acoperirea comenzilor ce se estimeaza ca vor veni, in functie de previzionarea facuta anterior.

3. Apoi sistemul va propune achizitia sau transferul produselor necesare, in functie de stocul deja existent in toate locatiile companiei. Astfel, luand in calcul stocul din toate locatiile este evitata aparitia stocului in exces si pierderile provocate de acesta.

4. Pentru a asigura fluxul complet de informatii in cadrul companiei, SeniorInventory poate fi integrat cu SeniorERP. Astfel, va transmite catre acesta ordinele de productie, comenzile de aprovizionare sau cele de transfer, in functie de situatia fiecarui produs.

5. Un alt avantaj al sistemului de planificare a stocurilor este acela ca permite gruparea produselor in functie de anumite caracteristici comune, permitand utilizatorului sa verifice intr-un timp mult mai scurt situatia stocurilor a mii de produse. El poate planifica verificarile la diferite intervale de timp in functie de fiecare grup. Astfel, grupele de produse aflate intr-o situatie critica pot fi verificate zilnic, in timp ce altele pot fi verificate o data pe saptamana sau chiar lunar.

6. In cazul in care apar comenzi neprevazute sau situatia financiara este precara, utilizatorul poate interveni in sistem modificand setarile acestuia.

 


Afla cat costa implementarea sistemului SeniorINVENTORY!  sau  Solicita o demonstratie a sistemului!