Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Particularitatile verticalelor Import, Distributie, Logistica in implementarile de ERP

Particularitatile verticalelor Import, Distributie, Logistica pentru implementarile de ERP: politica de stocuri, vanzari online, optimizare logistica, canale de vanzari, SFA, politici comerciale, WMS, management achizitii.

Care sunt particularitatile unui ERP dedicat verticalei de import si distributie?

implementarile de ERPCompaniile din domeniul distributiei si serviciilor activeaza intr-o piata foarte dinamica. Concurenta mare, presiunea crescuta a marilor companii internationale ce vin pe piata romaneasca precum si a retelelor de hypermarketuri au redefinit regulile jocului in ultima perioada. Va ramane in piata numai cine este pregatit, are viziune, strategie si infrastructura de afaceri. Va rezista cine intelege ca infrastructura nu inseamna doar parcuri auto, depozite, personal calificat… ci si knowhow-ul, puterea si controlul oferite de solutiile informatice de tip Enterprise Resource Planning dedicate acestui domeniu.

Un sistem ERP dedicat distributiei reprezinta incorporarea know-how-ului a zeci de implementari in acest domeniu. Specializarea produsului trebuie dublata si de specializarea echipei de consultanti ce implementeaza solutia si ofera suport pentru acesta. Exista o scurta perioada de timp, odata cu demararea implementarii ERP, cand intreaga activitate a companiei client se bazeaza pe experienta si cunostintele implementatorilor.

Ca si in cazul unei operatii pe cord deschis, exista un moment al operatiei in care doar experienta specialistului asigura succesul interventiei. De aceea, este nevoie de multa atentie in incredintarea acestei responsabilitati pentru viata si sanatatea propriei companii. O aplicatie de acest tip integreaza in mod coerent procesele strategice ale unei firme de distributie: Vanzari, Depozit – WMS, Stocuri, Logistica, Aprovizionare, Controlling, SFA, Contabilitate, Portal, Parc Auto – FMS etc. Acest know-how trebuie dublat de un suport tehnologic de ultima generatie, care sa ofere suport pentru dezvoltarile ulterioare ale firmei, sa nu aiba costuri ascunse si sa aiba un ciclu de viata extins.

Care sunt tendintele de dezvoltare pentru companiile de import si distributie in urmatorii ani?

Tendintele actuale arata ca evolutia companiilor de import si distributie in urmatorii ani va fi conditionata de optimizarea proceselor pentru a putea face fata concurentei, mai ales in contextul integrarii europene si prin dezvoltarea si migrarea catre platforme logistice. Necesitatea controlului si eficientizarii proceselor de afaceri, plecand de la definirea riguroasa a fluxurile interne, vor fi conditii esentiale ale succesului pe piata extrem de concurentiala a Importului si Distributiei.

Care sunt indicatorii importanti pentru import si distributie?

Importanta indicatorilor pentru o firma de import si distributie se stabileste in functie de tipul de distributie: de exemplu, pentru o companie care vinde online nu conteaza numarul de vizite zilnic dar pentru o firma care vinde prin agenti de vanzari indicatorul numarul de vizite la clienti este vital. O aplicatie ERP dedicata importului si distributie trebuie sa aiba in vedere o suma de tipuri de indicatori, dintre care se pot aminti: Indicatori logistici / aprovizionare: Timpi pregatire comanda; Grad incarcare parc auto; Rotatia stocurilor, Timpi Aprovizionare / Reaprovizionare. Indicatori vanzari: Numar documente; Valoare medie document; Adaos comercial/rata profitului; Numar pozitii pe document; Numar produse vandute; Numar clienti activi; Perioada medie de incasare; Grad de neincasare; Volum retururi; Discount mediu.

Prin ce difera solutia SeniorERP, destinata companiilor specializate in import si distributie, de o solutie ERP obisnuita?

Un raspuns rapid, bazat exclusiv pe reactiile primite “la prima vedere” in cadrul prezentarilor catre potentialii beneficiari ai sistemului, ar pune pe primul loc naturaletea cu care firmele din domeniul importului si distributiei se regasesc in ceea ce ofera sistemul SeniorERP.

Dorinta noastra ca si producator al unui sistem informatic destinat sa fie parte din infrastructura organizatiei este sa punem la dispozitia fiecarui departament intrumente specifice, care sa ajute nu numai la organizarea si controlul propriei activitati, ci sa fluidizeze circuitul informational interdepartamental. In urma experientei acumulate dintr-un numar mare de implementari in domeniu, aceste instrumente au fost adaptate cerintelor specifice companiilor de import si distributie, respectand dorinta acestora de simplitate in utilizare, automatizare a operatiunilor repetitive, scalabilitate la numar mare de tranzactii, utilizatori si puncte de lucru, operare in timp real etc.

Faptul ca sistemul este specializat in domeniul importului si distributiei inseamna reducerea timpului de implementare si a riscurilor aferente necunoasterii business-ului clientului. Customizarile necesare fiind deja implementate in mare masura in sistem, iar procesele de afaceri familiare, este destul de usor sa conducem clientul catre obiectivele propuse. De asemenea evitam overhead-ul masiv indus de catre functionalitatile neutilizabile, destinate altor tipuri de companii, care sunt inerente aplicatiilor generaliste, care doresc sa acopere cat mai multe verticale industriale. Efortul de asimilare a SeniorERP de catre utilizatori este relativ redus, iar acolo unde descoperim dificultati, incercam sa le eliminam in versiunile urmatoare.

Suntem atenti nu numai la natura informatica a problemelor clientilor nostri, ci si la nevoile lor de business, la mediul economic in care acestia opereaza, pentru a putea oferi beneficiile dorite in urma implementarii cu succes a SeniorERP. In explicarea sistemului nostru catre piata, abordam diverse teme de business intr-o maniera integrata, pentru a sublinia cum intervine tehnologia in procesele de afaceri si a evidential riscurile si beneficiile ce decurg de aici.

Un alt aspect extrem de important este pentru noi este sa oferim clientilor nostri tehnologie de ultima generatie. Aceasta reprezinta pentru noi o garantie in plus oferita firmei care implementeaza un sistem ERP privind perspectiva dezvoltarii viitoare sustinuta, nu limitata, de catre infrastructura informatica.

Nu in ultimul rand, SeniorERP se diferentiaza prin calitatea serviciilor oferite in cadrul implementarii si postimplementare. Procesul de implementare este foarte clar definit si controlat, iar dupa finalizarea acestuia, proiectul este preluat de catre departamentul de suport, astfel incat in nici un moment nu incetam sa fim alaturi de clientii nostri.

Care sunt cele mai mari dificultati in alegerea unei solutii de tip ERP de catre companiile din verticala import si distributie?

Exista mai multe surse ale dificultatilor in selectia aplicatiei potrivite pentru afacerea proprie. Ele sunt atat de natura interna, ce tin de viziunea si problemele din interiorul companiei, dar si externe, ce tin de furnizorii unor astfel de solutii si de adaptarea acestora la nevoile companiei tale. Este foarte important de stiut ca o solutie de tip ERP se potriveste unei companii care are o cultura de afaceri, procese bine definite, capacitate si disciplina manageriala, structuri si fluxuri interne clare, functionale. Sau, se potriveste unei companii care cel putin isi doreste toate aceste lucruri.

Succesul implementarii unei aplicatii pentru gestionarea resurselor strategice ale companiei provine din analiza corecta a proceselor de afaceri si asumarea de catre client a concluziilor acestei analize. Raspunsurile corecte provin din intrebarile bine puse. Trebuie mai intai sa stii ce vrei, pentru a stii de ce ai nevoie. Rolul esential al furnizorului de ERP este ca pe baza experientei dobandite in cursul implementarilor sa ajute la cartografierea corecta a proceselor de afaceri si oferirea, in urma analizei, de solutii eficiente de management pentru afacere.

Este suficienta o solutie ERP pentru a obtine succesul in verticala distributie si servicii?

Scopul final al implementarii unei aplicatii dedicate Distributiei si Serviciilor este sa defineasca si sa fluidizeze procesele de afaceri ale companiilor de profil.

ERP-ul intervine in managementul si eficientizarea unor probleme specifice, in general, legate de: gestiunea unui numar mare de clienti si articole, emiterea unui numar foarte mare de documente intr-un timp scurt, identificarea diferentelor intre contabilitate si operational, raportari catre nivelul de middle si top management (ce ofera fundamentul pentru decizii rapide), stocuri mari (care trebuie optimizate printr-un mix intre urmarirea istoricului vanzarilor, a sezonalitatii si a comenzilor de client deschise). Dincolo insa de gradul in care solutia raspunde tuturor acestor probleme specifice, partea mai putin vizibila a gestiunii unui proces este responsabilizarea tuturor persoanelor implicate.

Aceasta nevoie provine din faptul ca la finalizarea unui proces de business contribuie departamente diferite, care, in general, au viziuni diferite despre probleme comune si care trebuie sa isi unifice punctele de vedere. Una din conditiile reusitei unui proces de implementare si a valorificarii potentialului unui sistem ERP este implicarea oamenilor in acceptarea, intelegerea si folosirea corecta a aplicatiei.

Vrei sa afli mai multe detalii?