ERP vs CRM. Care este diferenta intre CRM si ERP

Acasa » Care este diferenta intre CRM si ERP?

PUBLICAT PE 30 MARTIE, 2023

ERP (Enterprise Resource Planning) vs. CRM (Customer Relationship Management)

Sistemele CRM si ERP prezinta o serie de asemanari, insa au roluri diferite. Ambele sisteme software distribuie informatiile intre angajati si furnizeaza managerilor raportari cu privire la performantele inregistrate. De asemenea, solutiile software de tip CRM si ERP au un rol important in sporirea profitabilitatii companiei asigurand, printre altele, cresterea vanzarilor si minimizarea costurilor.

Insa, inainte de a stabili ce alte asemanari sau diferente sunt intre sistemul software CRM si aplicatia ERP, este esential sa clarificam ce inseamna CRM si ERP, cum functioneaza si ce beneficii vin odata cu utilizarea acestor solutii.

Ce este CRM – Customer Relationship Management

CRM este acronimul pentru denumirea englezeasca a solutiei Customer Relationship Management, care inseamna managementul relatiilor cu clientii. Pe scurt, o definitie pentru CRM ar fi urmatoarea: un sistem software care gestioneaza toate modurile prin care clientii interactioneaza cu un business.

Functionalitatile softului CRM au vizat in prima faza departamentele de vanzari, insa pe parcurs ce au fost supuse dezvoltarilor, astfel de solutii au devenit capabile sa gestioneze si alte componente ale unui business (relatii cu clientii, marketing, service etc.).

Cu un sistem CRM performant si cu o abordare proactiva, companiile pot aduna informatii despre clienti pe care le pot utiliza pentru a imbunatati relatia cu acestia, pentru a obtine vanzari mai mari, campanii de promovare mai bine targetate si, in final, un business mai eficient.

Top beneficii oferite de CRM software:

Urmarirea eficienta a echipelor de vanzari si a rezultatelor obtinute
Identificarea de noi oportunitati, imbunatatirea relatiilor cu clientii si fidelizarea clientilor
Alinierea strategiilor de marketing cu cele de vanzari
O mai buna comunicare interna si acces rapid la date de interes
O imagine completa asupra tranzactiilor care urmeaza sa se concretizeze
Imbunatatirea tuturor deciziilor de business

Cum functioneaza sistemul informatic CRM

Un sistem pentru managementul relatiilor cu clientii colecteaza si stocheaza informatii utile despre clienti, formand o baza de date completa despre acestial. Prin colectarea automata a datelor sau introducerea manuala a acestora, companiile le pot oferi angajatilor informatii complete cu privire la interactiunile cu clientii, imbunatatind astfel activitatea de business si sporind profitabilitatea.

Datele despre clienti care pot fi colectate si stocate cu ajutorul unui sistem informatic CRM sunt:

• Informatii demografice
• Preferinte de cumparare
Tipare de cumparare / comportament
Date de contact
Istoric de cumparare
• Note despre interactiunile cu acestia

aplicatie ERP si CRM software

Citeste si: Ce este CRM?

Ce este ERP – Enterprise Resource Planning

ERP este acronimul pentru denumirea englezeasca a solutiei Enterprise Resource Planning, care se refera la managementul resurselor unei companii. Acesta este un sistem software care permite gestionarea tuturor resurselor companei pentru operarea cu succes a afacerii.

Un sistem ERP ofera o baza de date care poate fi folosita de toate componentele organizatiei (financiar, contabilitate, vanzari, marketing etc.). In acelasi timp, o aplicatie software ERP poate fi extins si in zonele de management al stocului, management comenzi, managementul lantului de aprovizionare si al datelor cu privire la furnizorii de servicii.

Aplicatia ERP poate fi folosita cu succes si pe segmentele de achizitii, productie, distributie etc. Unele sisteme ERP ofera chiar si functionalitati de management al resurselor umane, CRM, SFA si nu numai.

Top beneficii oferite de un sistem ERP:

Automatizarea activitatilor (planificare vanzari, incasari etc.) si eliminarea erorilor umane
Optimizarea proceselor de business (prin integrare cu alte platforme, toate departamentele au acces la aceleasi informatii)
Gestionarea stocurilor si pastrarea unei evidente clare si actualizate a acestora
Acces la informatii in timp real, oricand si de oriunde, cu aplicatia mobila ERP
Simplificarea procesului de raportare financiara & generarea rapida a rapoartelor
Decizii imbunatatite de business si mai mult control asupra businessului

Cum functioneaza aplicatia ERP?

• Softul ERP organizeaza procesele si activitatile de business, oferind acces centralizat la informatii si o legatura stransa intre date cheie, utilizatori, departamente si alte sisteme software.

Automatizeaza o gama larga de operatiuni cu scopul de a pastra acuratetea datelor si a eficientiza fluxurile de lucru. Pentru aplicatia software ERP, datele sunt unitatea de masura principala.

• ERP software culege date fie prin import din alte baze de date sau sisteme, prin transfer folosind tehnologia EDI sau prin introducerea directa a datelor de catre operatori.

aplicatie ERP cu functionalitati CRM software

Diferente intre sistemele informatice CRM si ERP

Diferenta fundamentala intre aplicatia ERP si CRM software este data de faptul ca aplicatia ERP este folosita in general pentru gestionarea datelor financiare si a departamentelor financiar-contabile, in timp ce softul CRM vizeaza datele despre clienti folosite de departamentele de vanzari si de servicii cu clientii. Aplicatiile de tip ERP mai sunt cunoscute ca sisteme de back-office, iar cele CRM ca sisteme de front-office. Un alt aspect este faptul ca unele aplicatii software ERP pot include si o componenta de CRM, in timp ce solutiile CRM nu pot include componente de ERP.

Solutiile software CRM au ca scop general majorarea profitului prin cresterea vanzarilor, acestea centralizand date din urmatoarele zone de business: marketing, vanzari, managementul contactelor si suport clienti. Pe de alta parte, aplicatia ERP urmareste planificarea si gestionarea cat mai eficienta a resurselor pentru a obtine scaderea cheltuielilor si control crescut asupra costurilor si proceselor de business. Cand vorbim despre sisteme informatice sau aplicatii ERP, focusul cade asupra departamentelor din zona de management al resurselor umane, financiar & contabilitate, productie, managementul comenzilor si livrarilor.

Asemanari intre CRM si ERP

Atat sistemele ERP, cat si CRM software sunt aplicatii de business care stocheaza si analizeaza informatii intr-o baza de date relationala si care permit automatizarea unei game largi de operatiuni.

Desi au functionalitati diferite, cele doua sisteme informatice au ca scop final dezvoltarea businessului si imbunatatirea profitului companiei. Atat ERP, cat si CRM sunt aplicatii software care pot fi implementate fie ERP on premises, fie ERP in cloud (Software as a Service – SaaS).

sisteme ERP si CRM software - aplicatii de business

Am nevoie de CRM, de ERP sau de ambele?

CRM software sau aplicatie ERP

Solutia CRM software este o prima alegere pentru companiile cu echipe de vanzari care vor sa isi focuseze atentia pe gestionarea activitatilor legate de clienti si potentiali clienti, dar si pe imbunatatirea relatiilor cu acestia, pentru a atinge targetele setate si a creste vanzarile.

Pe de alta parte, sistemele ERP, avand o gama mult mai larga de functionalitati, sunt utilizate in companiile care isi doresc gestionarea eficienta a tuturor proceselor dintr-un business intr-o platforma software unica (productie, aprovizionare, gestiune stocuri si comenzi, distributie, contabilitate etc.).

Platforma CRM & ERP software

Majoritatea businessurilor in crestere, de la intreprinderi mici si mijlocii pana la companiile mari, vor avea nevoie de la un anumit punct atat de o solutie ERP, cat si de un software CRM sau de o platforma software care sa includa functionalitati din ambele sisteme.

Sistemele ERP actuale, care acopera si necesitatile din zona de marketing & vanzari, elimina problemele legate de integrare sau implementarea a doua solutii.

Prin urmare, alegerea unui soft scalabil de tip ERP care sa includa si o componenta de CRM reprezinta de departe cea mai buna alegere pentru businessurile axate pe eficienta si care vor sa gestioneze activitatile tuturor departamentelor intr-o singura platforma CRM & ERP software.

Aplicatie ERP cu functionalitati de CRM software

Sistemul SeniorERP de la Senior Software ofera, pe langa functii specifice unui sistem ERP, functionalitati de CRM software accesibile atat din web, cat si de pe mobil – informatiile si materialele despre clienti pot fi adaugate in sistem direct de pe teren, in timp real. Datele colectate si introduse in platforma CRM software sunt usor de accesat, echipa de vanzari avand la dispozitie toate resursele necesare ca sa obtina o trecere rapida de la potentiali clienti la contracte incheiate.

Astfel, companiile pot avea la dispozitie, oricand si de oriunde, instrumente performante pentru marketing si vanzari, putand sa-si optimizeze procesul de vanzare si de gestionare a relatiilor cu clientii. Pe langa accesul rapid la date despre vanzari, clienti si stocuri, printre avantajele pe care le ofera componenta software de CRM se mai numara organizarea activitatilor zilnice si setarea de notificari.

Functionalitatile de CRM din platforma software SeniorERP ofera utilizatorilor acces la informatii despre: clienti si potentiali clienti; contacte; produse si stocuri; vizite si taskuri; oferte de vanzare; comenzi de clienti; formulare de marketing; oportunitati.

Top beneficii oferite de SeniorERP cu functionalitati de CRM:

Automatizarea taskurilor repetitive
Eficientizarea campaniilor de marketing
Imbunatatirea timpilor de raspuns
Optimizarea proceselor de vanzare
Urmarirea noilor oportunitati
Imbunatatirea calitatii serviciilor cu clientii

Descopera solutia ERP cu CRM integrat!