Descopera functionalitatile ERP pentru Trezorerie

Componenta de trezorerie din sistemul ERP face posibila gestionarea usoara a fluxului de numerar si a operatiunilor bancare, avand o importanta majora in analiza cash flow-ului. SeniorERP integreaza fluxurile financiare din companie, urmarind in detaliu fiecare tip de operatiune. Cu ajutorul softului ERP are loc sintetizarea informatiilor si evidentierea datelor importante pentru procesul decizional.

Perfect integrat cu celelalte arii ale sistemului ERP, componenta de Trezorerie permite simplificarea operatiunilor financiare, analiza evolutiei fluxurilor financiare preconizate si evaluare riscurilor, oferind vizibilitate si control asupra proceselor financiare din companie.

Beneficii ERP Trezorerie

Acuratete

SeniorERP permite minimizarea riscurilor de producere a erorilor umane, sistemul permitand pastrarea corectitudinii datelor.

Control

Companiile obtin control financiar datorita functionalitatilor din SeniorERP care permit previzionarea si gestionarea fluxurilor de numerar.

Trasabilitate si vizibilitate

Sistemul face posibila urmarirea tuturor documentelor de natura financiara (pastrand istoricul acestora) si ofera vizibilitate asupra situatiilor clientilor, evidentiind cazurile incerte.

Economii de timp

Componenta Trezorerie permite gestionarea fluxurilor financiare intr-un timp mult mai scurt datorita importurilor rapide privind extrasele de cont si a altor operatiuni automatizate.

ERP Trezorerie: Operatiuni curente desfasurate prin Banca

Extrasele de cont sunt urmarite in detaliu, incasarile si platile fiind repartizate pe facturile sau cecurile restante. In situatia in care incasarea este preluata de la punctul central al clientului, aceasta se poate repartiza pe orice factura restanta din orice punct de lucru valid.

Toate regulile de generare automata (registru de banca, inregistrari contabile etc.), sunt valabile.

Trezorerie in SeniorERP
Trezorerie in SeniorERP

ERP Trezorerie: Operatiuni in curs desfasurate prin banca – efecte de incasat / platit

Are loc urmarirea cecurilor si biletelor la ordin emise sau receptionate, acestea continand data emiterii sau receptiei, dupa caz, dar si data scadenta. In cazul facturilor acoperite, acestea isi pierd scadenta, fiind preluata de catre efectele de incasat.

Un CEC are rolul de a acoperi scadentele documentelor pe care se repartizeaza. Acesta nu scade soldul final al partenerului, ci doar schimba componenta lui.

Trezorerie in SeniorERP

Vezi cum te poate ajuta solutia sa optimizezi fluxurile de lucru din compania ta!

Descarca factsheet!
ERP Trezorerie: Operatiuni desfasurate prin Casa

Sunt urmarite toate documentele care afecteaza soldul unei casierii, precum incasari si plati in numerar, viramente interne, borderouri incasari agenti, operatiuni pe conturi contabile, avansuri spre decontare s.a.m.d.

Datele despre operatiunile zilnice sunt prezentate centralizat, iar registrul de casa se genereaza automat, in lei sau valuta, dupa caz. In ceea ce priveste notele contabile, acestea sunt generate dupa modele de contare prestabilite, iar diferentele de curs sunt implicit evidentiate in contabilitate potrivit legislatiei in vigoare.

Trezorerie in SeniorERP
ERP Trezorerie: Solduri initiale

O activitate ce are loc inca de la inceput este initializarea informatiilor de pornire, respectiv soldurile casieriilor, conturilor bancare si partenerilor.

In cazul partenerilor se urmareste compunerea detaliata a soldului, la nivel de documente.

Trezorerie in SeniorERP
ERP Trezorerie: Compensari

Procesele verbale de compensare au rolul de a anula scadentele unui partener debitor cu cele echivalente unui partener creditor.

Se pot compensa documente emise atat in RON, cat si in valuta. Sumele se echivaleaza la un curs selectat.

Trezorerie in SeniorERP
ERP Trezorerie: Inchidere avansuri

Atunci cand factura soseste in luna urmatoare avansului – mai ales in situatiile in care exista diferente de curs – exista operatiunea curenta dedicata stingerii acestora. In acest mod, efectele sunt generate la data facturii, fara a afecta situatia contabila precedenta.

ERP Trezorerie: Girare cecuri

In majoritatea situatiilor, un CEC primit este folosit pentru a acoperi o datorie la un furnizor. In astfel de cazuri, banii ajung de la client direct la furnizor, operatiunea fiind necesara pentru stingerea soldurilor.

ERP Trezorerie: Depunere cecuri

Cecurile si biletele la ordin, pentru a fi depuse in banca, trebuie sa fie insotite de un borderou centralizator. Acesta trebuie completat cu datele caracteristice fiecarui instrument de plata ce va fi depus in vederea incasarii.

Printarea borderoului se poate face direct din sistemul SeniorERP.

Trezorerie in SeniorERP
Trezorerie in SeniorERP

ERP Trezorerie: Inchidere solduri parteneri

Prin inregistrarea acestor documente se vor putea evidentia foarte usor clientii care au devenit incerti, precum si componenta soldului acestora.

ERP Trezorerie: Refuzuri de previziuni

In momentul depunerii la banca, exista posibilitatea ca previziunea primita de la client sa nu aiba acoperire in contul bancar. In aceasta situatie banca este nevoita sa refuze plata valorii solicitate.

In cazul in care clientii nu isi pot onora angajamentele de plata, pot fi inregistrate refuzurile de cecuri si de bilete la ordin. In acest mod, facturile acoperite initial de angajamentele ce nu mai pot fi onorate vor redeveni scadente in vederea achitarii lor prin alte modalitati.

Inregistrarea acestei operatiuni in SeniorERP se va realiza in componenta Trezorerie – Compensari – Refuz previziuni.

ERP Trezorerie: Inchidere facturi valuta

Se utilizeaza atunci cand au loc inchideri de solduri ale unor facturi in valuta cu alte facturi de semn opus emise sau receptionate in luni diferite.

ERP Trezorerie: Reevaluare solduri in valuta

La final de an fiscal (sau luna, in functie de necesitati) este necesara actualizarea soldurilor in valuta la un curs de actualitate.

Sistemul SeniorERP, prin acesta functie, acopera urmatoarele situatii: solduri furnizori, avansuri furnizori, solduri clienti, avansuri clienti, reevaluarea conturilor in devize.

Trezorerie in SeniorERP
ERP Trezorerie: Avansuri si deconturi cu personalul

Acordarea unui avans spre decontare este o operatiune distincta ce genereaza obligatia justificarii acestuia. In multe cazuri, angajatul prezinta documente justificative cumulative, nemaifiind posibila asocierea fiecarei cheltuieli cu un avans bine precizat.SeniorERP permite stingerea mai multor avansuri simultan, in 4 pasi:

1. Operarea documentelor justificative
2. Selectarea avansurilor justificate si a sumelor care se doresc a fi stinse
3. Selectarea documentelor introduse la pasul 1
4. Emiterea pe loc a dispozitiei de plata sau de incasare, dupa caz, pentru stingerea soldului angajatului (daca se urmareste acest lucru, in cazul in care sumele difera)

Trezorerie in SeniorERP

ERP Trezorerie: Borderouri de personal

Prin intermediul functionalitatilor SeniorERP, din zona de Operatiuni Casa, se opereaza initial depunerea de catre agentul comercial a borderoului cumulativ la casierie (uzual), pentru a fi prins in registrul de casa. In cadrul prezentei componente, urmeaza detalierea acestuia pe chitante individuale si stingerea soldurilor achitate. Astfel, nu se produce supraincarcarea registrului de casa cu operatiuni atomice (fiecare chitanta in parte), si exista posibilitatea de verificare rapida, cumulativa, a registrului cu documentele primare.

ERP Trezorerie: Import bancar

Acesta este destinat introducerii tranzactiilor bancare direct in SeniorERP pe baza extrasului de cont, in formatul standard emis de catre banca. Care sunt avantajele:

Nu mai este nevoie sa introduci operatiunile manual in sistem
Poti vizualiza, edita sau chiar importa in SeniorERP orice operatiune din cadrul extrasului
Este posibila repartizarea operatiunilor din extrasul de cont pe documente deja existente in SeniorERP

Afla beneficiile solutiei SeniorERP! Discuta cu un consultant!

Detalii

Alte functionalitati ERP pentru contabilitate:

Companii care si-au automatizat activitatea cu SeniorERP: