Ce beneficii aduce integrarea magazinului online cu sistemul ERP?

Interviu cu doamna Cornelia Radovici, Proprietar Trima – Birotica & Papetarie

In cazul nostru s-a observat diferenta. Este o categorie de clienti pe care noi dorim sa o pastram: mari companii internationale, banci, care selecteaza furnizorii dupa astfel de criterii. Daca nu ai un astfel de soft nici nu poti sa te inscrii la o selectie de oferte, acesta este criteriul eliminatoriu.
Cornelia Radovici

Cornelia Radovici

Proprietar Trima – Birotica & Papetarie
Ce beneficii aduce integrarea magazinului online cu sistemul ERP?

Trima – Birotica & Papetarie este o companie infiintata in anul 2008, care importa si distribuie produse de papetarie si birotica, precum: articole de prezentare, organizare si arhivare, instrumente de scris, accesorii si mobilier de birou. In prezent, Trima se afla in primii 10 furnizori de papetarie din Romania.

Compania Trima s-a infiintat in anul 2001 insa ea s-a constituit in urma experientei si a performantelor obtinute de catre personalul acesteia in decursul celor 10 ani de activitate in domeniul vanzarilor de papetarie fiind, din acest motiv, contemporana cu primele firme de papetarie aparute pe piata romaneasca.

Principalul domeniu de activitate a firmei a ramas indreptat spre segmentul de piata al serviciilor, prin sistemul de distributie directa a produselor catre clienti.

Care este pozitia companiei Trima pe piata din Romania?

Cornelia Radovici: Trima este o companie de import si distributie papetarie si birotica, infiintata in anii 1995-1996, care activeaza insa sub aceasta denumire din 2008 pe piata romaneasca. Prin anii 2005-2006 eram in primii 5 furnizori de papetarie din Romania, insa ulterior lucrurile s-au schimbat destul de mult iar acum suntem in primii 10. Pe piata in care activam principalul criteriu este pretul cel mai scazut, insa noi am adoptat ca strategie promovarea produselor de marca, pentru ca vrem sa demonstram ca brandurile recunoscute aduc plus valoare pentru client.

SeniorERP
In ce moment al dezvoltarii companiei ati decis ca este necesara implementarea unui sistem integrat de gestiune a afacerii si cu ce probleme va confruntati?

Cornelia Radovici: Inca de la inceput am simtit nevoia unui sistem integrat de gestiune a afacerii. Am trecut prin mai multe experiente, inclusiv prin utilizarea unui sistem dezvoltat special pentru noi, insa problemele de accesibilitate a informatiilor despre stocuri sau clienti au persistat. Mai mult, atunci cand a aparut o schimbare legislativa majora, dezvoltatorul nu a putut sa faca actualizare necesarile in sistem. Astfel, am fost nevoiti sa luam solutii preponderent contabile, care, dupa cum stiti, furnizeaza rapoarte si informatii strict contabile, iar pentru un manager care doreste sa cunoasca in timp real situatia firmei este insuficient. Majoritatea operatiunilor pe care un sistem ERP le poate realiza in mod automat noi le faceam manual, sau nu le mai faceam deloc. Deciziile le luam doar intuitiv si de multe ori apreciam gresit.

Odata cu aparitia site-ului www.Trima.ro, compania si-a creat o noua imagine, mult mai bine conturata si totodata si-a extins domeniul de activitate adaugand inca doua noi domenii compatibile activitatii sale.

Ce criterii ati avut in vedere atunci cand ati decis sa implementati un ERP?

Cornelia Radovici: Criteriul cel mai important a fost experienta Senior Software in domeniul nostru de activitate, aspect care m-a convins ca sistemul ERP poate gestiona numarul mare de repere si clienti din portofoliu, urmat de faptul este un sistem dezvoltat local, adaptat la legislatia si sistemul nostru contabil. Un alt criteriu pe care l-am luat in calcul a fost posibilitatea de a integra solutia aleasa cu altele, de exemplu cu un magazin online. Am dorit sa avem un furnizor unic, care nu numai sa ne puna la dispozitie solutii specializate pentru fiecare aspect al afacerii, dar sa ne ofere si certitudinea integrarii acestora, iar Senior Software a indeplinit cu succes aceasta conditie.

Ce impact a avut implementarea sistemului ERP asupra afacerii dumneavoastra?

Cornelia Radovici: Spre surprinderea mea, oamenii au fost deschisi fata de noua solutie. Personalul s-a adaptat rapid la schimbare si lucreaza destul de repede in sistem. Iar mie, ca manager, mi-a simplificat mult viata. Lucruri pe care inainte le faceam in doua zile acum le fac in doua ore. Spre exemplu, comisioanele agentilor de vanzari obisnuiam sa le calculez manual, insa acum le stabilesc pe baza rapoartelor pe care mi le ofera solutia ERP intr-un timp mult mai scurt. In plus, s-a micsorat timpul de raspuns fata de clienti, iar in ceea ce priveste partea de logistica se vede o imbunatatire: acum avem acces mai rapid la informatii privitoare la pret, la situatia stocurilor etc. De asemenea, putem aproxima data de livrare in functie de informatiile pe care sistemul ERP le furnizeaza. Accesul mai usor la date a simplificat fluxurile de lucru interne si ne-a ajutat sa eficientizam relatia cu clientii. Un alt beneficiu major al utilizarii unui sistem ERP este partea de rapoarte, radiografia aceasta pe care o poti face in orice moment asupra afacerii.

SeniorERP
SeniorERP
Oferiti-ne cateva detalii despre magazinul online, de ce ati ales sa vindeti si prin acest canal?

Doamna Cornelia Radovici: Inca exista oameni care prefera sa comande pe canalul clasic, suna la telefon sau trimit fax, dar ponderea mai mare se muta in mediul online si neavand un site asa cum trebuie pierzi o mare parte din piata. Vanzarea online inseamna mult acum si cred ca acesta este viitorul. Noi am pornit cu un site de prezentare care ulterior a evoluat intr-un magazin online. Este un pas important, iar companiile care vor sa insemne ceva pe piata trebuie sa il faca. Pentru ca deja o mare parte din comenzi vin de aici, planurile noastre pentru perioada urmatoare vizeaza promovarea site-ului si atragerea unui numar cat mai mare de clienti din aceasta zona.

Cat de importanta considerati ca este integrarea solutiilor software utilizate pentru o companie din domeniul dumneavoastra?

Cornelia Radovici: Este foarte important deoarece sunt clienti mari, precum companiile internationale, care au foarte multe departamente si vor sa faca achizitiile centralizat, prin urmare ii solicita furnizorului un site unde sa se inregistreze, sa vada preturile, angajatii sa isi puna in cos produsele si la sfarsitul lunii sa primeasca o singura factura. Acest lucru nu se poate face daca nu ai un site integrat cu sistemul ERP, este imposibil. In cazul nostru s-a observat diferenta. Este o categorie de clienti pe care noi dorim sa o pastram: mari companii internationale, banci, care selecteaza furnizorii dupa astfel de criterii. Daca nu ai un astfel de soft nici nu poti sa te inscrii la o selectie de oferte, acesta este criteriul eliminatoriu. Ca sa te ridici la nivelul asteptarilor trebuie sa ai solutia cea mai buna, deoarece accentul se pune pe calitatea serviciilor pe care le oferi.

S-a micsorat timpul de raspuns fata de clienti, iar in ceea ce priveste partea de logistica se vede o imbunatatire: acum avem acces mai rapid la informatii privitoare la pret, la situatia stocurilor etc. De asemenea, putem aproxima data de livrare in functie de informatiile pe care sistemul ERP le furnizeaza. Accesul mai usor la date a simplificat fluxurile de lucru interne si ne-a ajutat sa eficientizam relatia cu clientii.
Cornelia Radovici
Proprietar Trima – Birotica & Papetarie
Ce sfaturi i-ati da unui manager care vrea sa implementeze un ERP?

Cornelia Radovici: In primul rand sa caute o solutie ERP care se potriveste afacerii respective, deoarece poate fi o solutie minunata, dar daca nu este compatibila cu activitatea firmei este destul de greu de adaptat. Ar trebui sa fie constient de la inceput ca lucrurile nu se intampla de azi pe maine, este mult de munca, dar fara un soft integrat nu poti sa te dezvolti intr-un mod profesionist. Daca vrei sa te adresezi unei clientele educate si care stie ce vrea, atunci trebuie sa te adaptezi, sa fii in pas cu vremurile.

Principalul domeniu de activitate a firmei a ramas indreptat spre segmentul de piata al serviciilor, prin sistemul de distributie directa a produselor catre clienti.

Alte interviuri