Cum te ajuta un portal B2B sa simplifici procesul de vanzare si comunicare cu partenerii?

Acasa » Cum te ajuta un Portal B2B sa simplifici procesul de vanzare si comunicare cu partenerii?

PUBLICAT PE 16 DECEMBRIE, 2024

Ofera partenerilor acces rapid la produsele si serviciile tale! Din ce in ce mai multe companii care desfasoara relatii comerciale de tip B2B (business to business) aleg comertul electronic ca solutie pentru eficientizarea activitatii, reducerea costurilor si retinerea clientilor.

Ce presupune un portal B2B?

Ce este un portal B2B?

Portalurile moderne B2B au imprumutat multe dintre beneficiile testate in domeniul B2C (business to consumer) si reprezinta o investitie profitabila care te ajuta sa iti dezvolti afacerea si sa cresti satisfactia clientilor.

Metodele clasice de prezentare a produselor, precum cataloagele tiparite trimise prin posta sau prin agenti de vanzare, nu au intotdeauna efectul scontat pentru ca nu sunt usor de actualizat, iar costurile pe care le implica sunt destul de ridicate.

Ofertare parteneri prin portalul B2B

B2B online

  • Au la dispozitie filtre de cautare avansata, pagini cu produse noi sau aflate la promotie, cele mai populare cautari
  • Le poti oferi cataloage online pe care le personalizezi in functie de nevoile tale si le actualizezi direct din ERP.
  • Portalul este disponibil 24/7, clientii putand plasa comenzi oricand, in orice zi din saptamana si la orice ora.
  • Pot vizualiza starea comenzilor plasate, detalii referitoare la livrare, stocul produselor si preturile acestora.
portal b2b pentru gestiunea vanzarilor business to business

Comunica eficient cu clientii prin portalul B2B

Portal clienti B2B online

Daca desfasori activitati de tip B2B stii cat de importanta este transparenta in relatiile cu partenerii comerciali. Un portal B2B, dedicat exclusiv acestui tip de relatii te va ajuta sa simplifici procesul de comunicare cu partenerii:

  • Este un site interactiv prin intermediul caruia prezinti produsele sau serviciile dorite.
  • Personalizezi continutul portalului si adaugi descrieri detaliate ale fiecarui produs si atasamente multimedia.
  • Ai posibilitatea sa le oferi acces la documentatii tehnice ale produselor, informatii utile, etc.
  • Poti integra si un chat online prin care clientul sa intre oricand in legatura directa cu un consultant.

Portal B2B – canal de promovare si crestere a vanzarilor

Un portal B2B poate fi un suport real de promovare. Beneficiezi de aceleasi metode testate si dovedite de promovare si vanzare online din domeniul B2C, dar si de functionalitati specifice.

  • Poti pune la punct promotii pe care sa le prezinti clientilor atunci cand acceseaza aplicatia B2B.
  • Le trimiti e-mail-uri personalizate prin intermediul carora sa ii inviti sa plaseze o comanda in timp real.
  • Le oferi discounturi cantitative sau valorice, optiuni de transport gratuit, produse complementare la preturi mai mici etc.
  • Implementezi sisteme de cupoane, sau de recompensare prin puncte de loialitate pentru vanzarile recurente.
portal online business to business b2b pentru vanzari

Solutia completa: portal B2B integrat

Cum functioneaza un portal B2B integrat cu ERP? Conectarea unui portal B2B la sistemul ERP presupune transferul automat al informatiilor intre cele doua sisteme.

  • Comenzile plasate de clienti in portalul B2B sunt trimise automat in ERP, unde sunt procesate si pregatite pentru livrare.
  • Toate facturile si documentele de livrare sunt generate in ERP pe baza comenzilor primite in aplicatia B2B.
  • Stocurile produselor impreuna cu preturile acestora din ERP sunt vizibile si in portal.
  • Politicile comerciale stabilite in ERP sunt aplicate si la comenzile plasate prin intermediul portalului. Partenerii pot vedea limita de credit disponibila sau discounturile stabilite chiar din contul lor personal din portal.
“B2B ne-a ajutat sa trecem de la comenzi realizate prin e-mail, la comenzi automatizate, cu trimitere foarte rapida in ERP si cu generare imediata de facturi si avize. Am scurtat foarte mult timpii si am eficientizat activitatea, eliminand erorile umane.“
Valentina Balan
Project Manager – Agroland

B2B integrat cu ERP – ce avantaje ofera?

  • Transparenta informatiilor – in sensul ca acestia au acces, la informatii cu privire la preturi si stocuri.
  • Automatizarea – procesului de preluare a comenzilor: acestea fiind exportate direct in ERP.
  • Self-service – clientii pot vizualiza soldul contului, limita de credit, scadentarul si facturile.
  • Securitate crescuta – pentru utilizatorii inregistrati si o gama larga de modalitati de plata.
  • Eliminarea posibilitatii – de aparitie a erorilor umane, datele fiind prelucrate o singura data.

Beneficiile obtinute cu ajutorul unui portal B2B

  • Scazi timpul de lansare a produselor noi, promovandu-le prin intermediul cataloagelor online direct in portal.
  • Reduci riscurile si costurile implicate de intrarea pe noi piete de desfacere, si familiarizarea cu conceptele cheie utilizate.
  • Analizezi mai usor preferintele clientilor tai si identifici mai rapid oportunitatile de cross-sell si up-sell.
  • Atragi clienti care apartin unor categorii noi, cum ar fi cei din domeniul retailului online.

Costuri de vanzare reduse cu portalul B2B

Pe langa costurile reduse implicate de gestionarea unei platforme online, aceasta te ajuta sa elimini activitatile repetitive, angajatii tai putandu-se concentra pe activitati mai profitabile precum identificarea de noi oportunitati de vanzare. In plus, reduci si costurile cu departamentul de suport, cele de comunicare prin telefon, fax sau cele generate de erorile aparute in comunicarea cu clientii, cum ar fi o factura sau un pret transmis gresit.

  • Prin intermediul unui portal B2B le poti oferi clientilor optiuni de self-service, si automatizezi o mare parte dintre activitati si procese:
  • Inregistrarea si verificarea datelor clientilor.
  • Livrarea cataloagelor de produse.
  • Afisarea preturilor contractuale.
  • Aplicarea termenilor si a conditiilor comerciale stabilite in relatia cu clientii.

Portal B2B pentru experiente unice de cumparare

Interactivitatea si disponibilitatea crescuta a portalului contribuie la imbunatatirea relatiei cu clientul. Faptul ca va putea sa plaseze comenzi la orice ora si de oriunde are acces la internet il va ajuta sa isi eficientizeze propria activitate, iar multitudinea de informatii pe care i le poti oferi o aplicatie B2B il va ajuta sa ia decizii mai repede si bine.

  • Clientilor le este usor sa faca afaceri cu tine pentru ca le pui la dispozitie un sistem eficient de achizitie, plata si management al stocului. In acelasi timp, au acces rapid la produse, preturi, continut targetat si modalitati avansate de cautare in site.
  • Timpul de raspuns este mai mic, iar calitatea serviciului de suport si service creste. Le poti oferi asistenta rapida clientilor in timpul si dupa efectuarea achizitiei datorita capabilitatilor de self-service sau chat online. Acestia plaseaza cererile de service chiar in portal si pot urmari permanent starea in care se afla. Tu le poti raspunde rapid la solicitari si poti crea relatii de lunga durata cu fiecare in parte.
Afla mai multe despre solutiile de comert electronic!