Mentenanta ERP – ce este si de ce o platesc?

Senior Software ofera posibilitatea de a accesa mai multe tipuri de contracte de suport si mentenanta, in cadrul carora este foarte clar explicat fiecare serviciu oferit.

„Acestea au fost construite in urma analizelor datelor din sistemul de suport pe o perioada de cinci ani. Pornim, deci, de la nevoi reale si construim oferta in functie de acestea.“
Lori Haiducescu
Director de Operatiuni, Senior Software

Planificarea implementarii pe baza analizei proceselor de afaceri

Dupa finalizarea implementarii

si trecerea aplicatiei ERP in exploatare, intre furnizorul de ERP si client se semneaza un contract de mentenanta si suport.

Mentenanta presupune

actualizari ale solutiilor ERP cu versiuni noi, care aduc imbunatatiri functionale, corectii de program si actualizari legislative.

Fiecare client beneficiaza

de un contract anual de mentenanta in baza caruia are acces la versiuni noi ale produsului (third and second digit upgrades).

Care sunt costurile pe care le implica mentenanta unui ERP?

Costurile de mentenanta reprezinta intretinerea aplicatiei si accesul la noi versiuni, sub forma unei „facturi” anuale.

Nivelul acestor costuri este diferit in functie de furnizorul de software, prin urmare se negociaza intre client si vendor.

Mentenanta ERP – ce este si de ce o platesc?
Mentenanta ERP – ce este si de ce o platesc?

De ce sa platesc pentru mentenanta ERP ?

Lipsa unor componente precum mentenanta sau suportul curent poate impiedica sistemul ERP sa functioneze la capacitate maxima si sa ofere beneficiarului valoarea pe care o poate livra.

O noua versiune de ERP – disponibila prin existenta unui contract de mentenanta – aduce cu sine imbunatatiri la nivel functional, eliminarea unor bug-uri si optimizarea aplicatiei pentru cele mai noi platforme tehnologice.

Intreruperea contractului de mentenanta a ERP-ului poate atrage cateva efecte neplacute:

Limitarea optiunilor de upgrade a solutiei. Odata intrerupt contractul de mentenanta, beneficiarul nu va mai avea acces la upgrade-uri periodice. Prin aceste upgrade-uri furnizorii de ERP introduc in sisteme functionalitati care incorporeaza „bune practici” preluate ca feedback din partea clientilor. Prin urmare, intrerupand contractul de mentenanta, se poate pierde posibilitatea de a beneficia de modalitati de imbunatatire a fluxului de lucru.

Solutia ERP nu se mai poate dezvolta odata cu afacerea proprie. Nevoile care apar odata cu dezvoltarea afacerii si dezvoltarea industriei de software nu mai pot fi satisfacute de functionalitatile neactualizate ale ERP-ului. Acest lucru poate duce la nevoia de a schimba integral sistemul ERP, ceea ce ar fi mult mai costisitor decat plata lunara a mentenantei.

Incapacitatea de a beneficia de noi functionalitati poate deveni frustranta pentru angajati, caz in care acestia pot recurge la mici „procese de lucru” in afara sistemului ERP. Asta se traduce prin scaderea satisfactiei utilizatorului final si implicit scaderea profitabilitatii.

Afla mai multe despre solutia SeniorERP!

Descopera SeniorERP!

Alte intrebari frecvente