Cum au contribuit sistemele Senior Software la succesul afacerii distribuitorului Vet Diagnostic

Interviu cu Andrei Vernica, Actionar Vet Diagnostic – distribuitor de produse si echipamente medicale pentru uz veterinar

“Solutiile Senior Software ofera o eficienta sporita echipei noastre si sustin activitatea de promovare si vanzare.“
Andrei Vernica

Andrei Vernica

Actionar Vet Diagnostic

Vet Diagnostic, distribuitor de produse si echipamente medicale veterinare, si-a optimizat procesele de lucru cu solutiile SeniorERP – soft ERP pentru managementul resurselor, SeniorSFA – soft SFA pentru agentii de vanzari, SeniorVisualBI – soft BI pentru analiza datelor si SeniorB2B – portal B2B pentru vanzari business to business. Andrei Vernica, Actionar Vet Diagnostic, a oferit mai multe detalii legate de beneficiile obtinute in urma parteneriatului cu Senior Software.

TOP PROVOCARI INAINTE DE UTILIZAREA SISTEMELOR SENIOR SOFTWARE

Cum se desfasura activitatea in companie si care au fost provocarile ce au determinat cautarea unor solutii software pentru managementul afacerii?

Lipsa accesului la informatii in timp real

Aveam nevoie de un pachet de sisteme integrate, care sa comunice perfect unul cu celalalt si sa transmita in timp real orice informatie, fie ca vorbim despre date privind creantele, date legate de activitatile din teren sau orice altceva.

Consum mare de timp si resurse

Inainte, noi lucram cu o solutie de contabilitate si gestiune de baza, simpla, insa nevoile noastre au devenit mult mai mari decat capacitatile programului respectiv.

Cu metoda clasica de lucru, noi consumam foarte mult timp si resurse in activitatile de zi cu zi. Nevoia de a elimina piedicile in dezvoltarea afacerii, de a reduce considerabil timpul de lucru si de a avea acces rapid la informatii si rapoarte ce pot fi customizate dupa necesitatile noastre, ne-au determinat sa investim in solutii software mai performante.

Programul utilizat anterior era limitat

Programul pe care il utilizam anterior era limitat. De exemplu, vanzand medicamente, o obligatie legislativa este ca pe factura sa fie trecut, dupa numele medicamentului, lotul si data de expirare. Atunci cand utilizam vechiul program, fiecare lot nou intrat in sistem reprezenta, de fapt, un articol nou. Acest lucru insemna ca, de exemplu, pentru penicilina trebuia sa cream 30 de articole. Pentru fiecare lot nou trebuia creata inca o pozitie noua.

Metoda de lucru complicata si costisitoare

Inainte, metoda de lucru era foarte complicata si mai costisitoare ca timp. Aveam dificultati in preluarea si procesarea comenzilor. De exemplu, agentul de pe teren lua comanda in cabinet, suna la birou sa o dicteze, dupa care cineva de la birou se apuca sa faca factura, iar ulterior transmitea factura mai departe catre depozit. Astfel ca, pana sa utilizam solutiile de la Senior Software, timpul alocat de la primirea unei comenzi de catre un agent si pana la transformarea acesteia intr-un pachet, era chiar si de 50 de minute.

Imposibilitatea de a urmari evolutia stocurilor si a vanzarilor

De asemenea, aveam dificultati si pe partea de management, in a accesa in timp real date, cifre de vanzari, in a urmari evolutia stocurilor, informatii care ar fi trebuit sa se regaseasca rapid in raportari. Inainte de implementarea sistemelor Senior Software, rapoartele ajungeau mult mai greu si nu contineau de fiecare data informatiile pe care le doream. In multe cazuri, trebuia sa intocmim noi rapoartele printr-un proces mult mai greu, trebuia sa facem 2-3 rapoarte diferite, sa le unim, ca sa obtinem un raport mare si cuprinzator.

Acum, cu ERP de la Senior Software, introducerea datelor se face mult mai usor. Astfel ca, atunci cand introduci in sistem un articol, adaugi articolul si il imparti in mai multe loturi. In schimb, in vechea solutie, trebuia sa introduci articole diferite pentru fiecare lot si data de expirare pentru fiecare in parte.”

Andrei Vernica, Actionar – Vet Diagnostic

BENEFICII OBTINUTE CU SISTEMELE INTEGRATE SENIOR SOFTWARE

Ce beneficii / schimbari ati observat in urma utilizarii sistemelor integrate de la Senior Software?

Introducerea facila a datelor

In programul actual, de la Senior Software, totul este automatizat. Odata identificat produsul, in cazul in care sunt mai multe loturi, are setat un algoritm de preluare in functie de data de expirare, in functie de data intrarii in stoc, plus alte criterii. Sistemul face singur preluarea si scaderea stocului, asa cum trebuie. Si aici este o economie de timp. Adaugarea unui singur articol in factura dureaza cateva secunde, prin urmare, daca luam in calcul toata activitatea dintr-o zi de lucru, rezulta o economie importanta de timp.

Preluare si procesare comenzi intr-un timp mult mai scurt

Datorita sistemelor integrate de la Senior Software, tot procesul de preluare si procesare comenzi a fost scurtat si dureaza de la 5 minute pana la 20 de minute. In prezent totul este mult mai optimizat si putem sa ne ocupam de mai multe comenzi, in acelasi interval de timp.

Acces rapid la date despre vanzari si stocuri

Cu solutiile Senior Software din doua click-uri, lucrurile sunt mult mai simple. Aceste solutii ne ofera rapiditatea de care avem nevoie si informatiile pe care le dorim, in modul in care il dorim, ceea ce este un mare avantaj. Pe partea de management, acolo unde ai nevoie de date, de cifre de vanzari, sa urmaresti evolutia stocurilor si tot ce implica partea aceasta de date si de rapoarte, iarasi, este un plus mare oferit de solutiile Senior Software.

Cu solutia ERP avem acces la foarte multe informatii, avem viziune de ansamblu asupra activitatii companiei, vizibilitate asupra tuturor operatiunilor.”

Andrei Vernica, Actionar – Vet Diagnostic

ERP - BENEFICII OBTINUTE CU SISTEMUL PENTRU MANAGEMENT RESURSE

Ce alte beneficii / schimbari ati observat in urma utilizarii solutiei ERP?

Urmarim toate datele intr-o singura fereastra

Cu sistemul ERP de la Senior Software s-a simplificat totul, si la nivel de procedura si la nivel de urmarire a datelor. Acum urmarim toate datele intr-o singura fereastra, pentru ca, asa cum am mentionat, fiind customizabil si avand posibilitatea de a adauga multe linii, coloane si date in ecranul in care lucrezi la momentul respectiv, iti poate aduce mai multe informatii, din mai multe locuri, in acelasi timp si in acelasi loc.

Tot spre economia de timp duce acest lucru deoarece nu mai stai sa deschizi mai multe ferestre pentru ca sa obtii informatiile, inainte de a realiza o anumita operatiune.

Vizibilitate asupra tuturor operatiunilor

Cu solutia ERP avem acces la foarte multe informatii, avem viziune de ansamblu asupra activitatii companiei, vizibilitate asupra tuturor operatiunilor.

Activitatea fiecarui coleg care se ocupa de vanzari este mult mai usor de monitorizat.

Putem interveni sau crea noi promotii sau strategii de vanzare, pe baza rapoartelor de activitate ale fiecarui agent in parte, pentru toti agentii impreuna sau doar pe anumite zone.

Masuri de corectie intreprinse rapid

Sistemul ERP de la Senior Software este foarte flexibil pe partea asta de raportare, astfel incat se pot intreprinde, mai repede, masuri de corectie, de imbunatatire.

De asemenea, poti aprecia daca ceva ce ai facut anterior este in directia buna sau nu.

De exemplu, atunci cand generezi un raport in ianuarie, constati niste lucruri, aplici corectii in februarie, iar in martie urmaresti rezultatele si poti sa vezi daca s-au intamplat, sau nu, schimbari in bine.

Comenzile sunt transmise foarte usor dintr-un sistem in altul si durata de timp scade semnificativ. De exemplu, in prezent avem 9 agenti de vanzari, care, daca fiecare ar suna pe colegul sau colega de la facturare, sa ceara sa i se intocmeasca ceva, asta ar insemna ca persoana de la facturare sa nu faca nimic altceva decat sa stea sa raspunda la telefon. Ar bloca un alt om, o alta resursa umana din cadrul firmei, doar pentru a transmite comenzile prin telefon.”

Andrei Vernica, Actionar – Vet Diagnostic

SFA - BENEFICII OBTINUTE CU sistemul pentru automatizarea fortei de vanzari

In ce tipuri de activitati va este util sistemul SeniorSFA si care sunt cele mai importante beneficii / schimbari observate dupa implementarea acestei solutii?

Acces in timp real la informatii

Avand SFA-ul la indemana, isi pot face singuri comanda, pot verifica daca este sau nu produsul respectiv in stoc, fara sa mai fie nevoie sa intrebe in depozit. Ganditi-va ca cei care sunt la distanta, in Iasi, in Cluj, nu au acces in depozit sa vada cu ochii lor ce este pe stoc si ce nu. Asa ca, sistemul informatizat este solutia la indemana fiecarui om. Este cel mai util, pentru ca acolo, fiecare angajat, isi gaseste rapid orice informatie de care are nevoie, iar atunci cand este cu clientul in faza de a-i face o oferta sau o vanzare efectiva, va sti pe ce se poate baza.

BI - BENEFICII OBTINUTE CU SISTEMUL PENTRU ANALIZA DATELOR

Cum contribuie sistemul SeniorVisualBI la imbunatatirea deciziilor si strategiilor de business si ce tipuri de rapoarte si analize reusiti sa realizati?

Identificarea si sustinerea celor mai avantajoase parteneriate

Principalii indicatori pe care ii urmarim noi sunt: numarul de unitati vandute dintr-un anumit produs si ponderea acelui produs in portofoliul de producator. Ca si organizare interna, noi ne urmarim vanzarea grupandu-ne produsele pe producatori.

Ne concentram pe producator, pe ceea ce ne ofera acesta, pe categoria de produse, chiar daca este o categorie ampla. De exemplu, pentru antibiotice noi avem doar doi furnizori principali si, atunci cand facem rapoarte, ne uitam la cifrele oferite de sistem pentru fiecare dintre ei. Toate cifrele si toate rapoartele pe care le facem sunt orientate pe producator, pentru ca, pentru fiecare in parte, exista un contract de colaborare bazat pe cantitati, pe volume, care pot fi urmarite pe baza activitatilor desfasurate. Daca au fost atinse obiectivele, daca am atins targetul sau nu, cat la suta din planul pe care trebuia sa il facem anul acesta a fost realizat si multe altele.

Pe scurt, rapoartele din BI ne ajuta sa identificam cele mai avantajoase parteneriate si, totodata, sa le sustinem.

Acces la rapoarte personalizate pe necesitatile companiei

Sistemul BI de la Senior Software ne ajuta foarte mult in realizarea rapoartelor de vanzari. Rapoartele de vanzari sunt customizate pe agenti, pe regiune, pe producatori, pe mai multe criterii in acelasi timp si este mult mai usor. Acum, doar prin cateva click-uri poti sa faci comparatie lunara, si nu numai, a indicatorilor pentru vanzari (KPI). Faptul ca din doua click-uri ai vazut doua intervale de timp diferite si te ajuta sa iti faci o idee despre ce s-a intamplat, daca lucrurile merg in directia buna sau unde trebuie sa intervii, reprezinta un mare avantaj si o economie semnificativa de timp.

“La inceput, facand pasul de la un program care nu ne oferea solutii de raportare, catre sistemul ERP de la Senior Software, care are si el partea lui de raportare destul de bine pusa la punct, nu am considerat ca este nevoie sa achizitionam si solutia Business Intelligence. Insa, cu trecerea timpului si cu extinderea echipei de vanzari, solicitarile noastre ca manageri catre partea de raportare, au devenit mai complexe, mai stufoase.

Cand am vazut ce imbunatatiri majore aduce in companie sistemul BI, m-am intrebat de ce nu am ales mai repede si solutia aceasta. Este foarte util si e mult mai interesant sa lucrezi si cu un sistem Business Intelligence pe langa ERP.”

Andrei Vernica – Actionar Vet Diagnostic

PORTALUL B2B SI ASTEPTARI VIITOARE IN EVOLUTIA BUSINESSULUI

Ce asteptari aveti de la solutia E-commerce B2B, de la Senior Software?

Economii mai mari de timp

Cu ajutorul portalului B2B ne dorim sa obtinem o economie si mai mare de timp. De data aceasta pentru oamenii din vanzari, cei care sunt pe teren si viziteaza clientii.

Platforma B2B este o solutie buna in directia reducerii timpului alocat procesului de vanzare si de crestere a timpului alocat unui client. Astfel incat, daca esti intr-o vizita, intr-un cabinet, tu, ca agent de vanzari, iti vei permite sa stai mai mult de o jumatate de ora, o ora poate, cu medicul din cabinet si ii poti prezenta cat mai multe produse din portofoliul tau. Acest lucru nu ar fi posibil daca, in acelasi timp, ar trebui sa raspunzi la telefon pentru a prelua comenzi de la alti clienti.

Cresterea vanzarilor

Clientii, avand la indemana platforma B2B, isi pot comanda din portofoliul nostru lucrurile uzuale cu care s-au obisnuit. Acest lucru este deja o economie de timp serioasa, care duce, de fapt, spre cresterea vanzarilor.

O discutie neintrerupta are sanse mai mari sa genereze o vanzare ulterioara si, prin urmare, avem certitudinea ca platforma B2B ajuta indirect si la promovarea produselor. Pentru ca, dincolo de aspectul comercial, in care flaconul de penicilina costa 1 leu, intervine si partea cealalta – ‘dar de ce sa aleg flaconul tau de penicilina si nu pe al vecinului?’. Timpul asta, pe care il castiga colegii din vanzari, ajuta la a-i explica partenerului de ce este mai bun produsul tau. Ai timp sa-l sustii, sa-l promovezi, sa explici si sa aduci in fata beneficiile produsului tau.

Imbunatatirea relatiei cu clientii

O solutie B2B e de ajutor si in imbunatatirea relatiei cu clientii, pentru ca in momentul in care te afli intr-o discutie cu un client, e un deranj si pentru acesta sa fii sunat de alt client, pentru ca trebuie sa intrerupi discutia cu acel client cu care esti fata in fata. Astfel, poti sa dedici timpul tau persoanei cu care vorbesti in momentul respectiv, promovand si discutand despre portofoliul tau de produse si sa nu-ti mai faci griji ca suna si alti clienti in acelasi timp.

Solutiile software achizitionate ne ofera acces rapid la informatii care sunt grupate pe categorii de interes. Solutiile ofera o eficienta sporita echipei noastre si sustin activitatea de promovare si vanzare, ceea ce in final, duce spre cresterea vanzarilor. Atunci cand suntem in cadrul unei discutii, putem gasi rapid elementele de care avem nevoie pentru a sustine vanzarea sau promovarea produselor din portofoliu.”

Andrei Vernica, Actionar – Vet Diagnostic

Interviu Vet Diagnostic: Cum au contribuit sistemele Senior Software la succesul afacerii distribuitorului Vet Diagnostic
Alegerea sistemului si a furnizorului de solutii software

Cum ati ajuns la decizia de a incepe colaborarea cu Senior Software?

Pe langa o serie de criterii bine definite, recomandarile au contat foarte mult pentru noi. Am realizat o cercetare in piata, ne-am interesat ce furnizori de solutii software au ales alte companii care isi desfasoara activitate intr-un domeniu similar si nu numai.

Este important pentru noi sa avem ca partener un furnizor de incredere si care dispune de un portofoliu complet de solutii pentru gestionarea afacerii, ce pot fi adaptate pe necesitatile noastre de business.

Senior Software si solutiile acestuia ne-au fost recomandate de mai multi prieteni si parteneri de business, care foloseau deja sistemele integrate ale furnizorului si s-au aratat multumiti de parteneriat.

Cat de importanta vi se pare utilizarea unor astfel de sisteme integrate, care comunica intre ele, in industria in care activati?

Atunci cand ai solutii care nu functioneaza, care nu sunt conectate si care nu relationeaza eficient, apar intarzieri. Atunci cand lucrurile sunt bine puse la punct, si rezultatele sunt pe masura, iar informatiile circula dintr-o aplicatie in alta rapid, te ajuta mult in cadrul fluxului de lucru. Insa, cand ceva scartaie in transmiterea informatiilor de la o aplicatie la alta, e ca si cum ti-ai pune singur bete in roate.

Cum a decurs implementarea si colaborarea, de pana acum, cu echipa Senior Software?

Cu solutia ERP de la Senior Software, dar si cu celelalte sisteme integrate de la Senior Software, e ca si cand am trecut de la un vehicul pe 2 roti la unul pe 4 roti, mult mai performant, cu multe aspecte noi de invatat, dar cu beneficii foarte mari. Pentru mine, trecerea de la vechiul program la modul actual de lucru a fost un salt major si a presupus un efort mai mare din partea mea pentru ca nu am plecat de la un sistem ERP la un alt ERP, ci am pornit de la zero. In acelasi timp, observand beneficiile de la o zi la alta si descoperind constant lucruri noi, crestea si mai mult dorinta de a exersa si experimenta ce alte imbunatatiri putem realiza cu noua solutie.

A contat faptul ca aceste sisteme, care se intrepatrund si sunt legate unul de celalalt, ofera impreuna o solutie complexa, dar usor de utilizat, atat pentru cei care sunt la birou, cat si pentru cei care sunt pe teren. Imi doream foarte mult sa putem accesa tot felul de rapoarte personalizate si sa beneficiem de sisteme care pot fi ajustate si customizate in functie de nevoile noastre specifice. Acestea ar fi aspectele care au contat atunci cand am ales ERP-ul si celelalte solutii oferite de Senior Software.”

Andrei Vernica, Actionar – Vet Diagnostic

EVOLUTIA BUSINESSULUI IN URMA UTILIZARII SISTEMELOR SENIOR SOFTWARE

Cum a evoluat afacerea Vet Diagnostic de cand ati inceput sa utilizati sistemele Senior Software?

Am plecat de la o cifra de vanzari de aproximativ 2,5 milioane de euro si am ajuns la aproximativ 6 milioane de euro in 2021. Deci, din 2018, de cand folosim sistemele Senior Software, am dublat cifra de afaceri, aspect la care solutiile de automatizare au contribuit major alaturi de celelalte investitii pe care le-am realizat. Imi doresc sa subliniez inca un aspect pozitiv pe care l-a generat Senior Software in compania noastra, si anume ca a creat premizele mai multor locuri de munca, pentru ca activitatea s-a diversificat si a trebuit sa marim si echipa, ajungand de la 10 angajati in 2018 la 21 de angajati in 2022. Deci sistemele au contribuit atat la cresterea vanzarilor, cat si la furnizarea de noi locuri de munca.

Utilizarea unui sistem precum SeniorERP este ca si cand ai avea al 12-lea jucator in echipa de fotbal, pe care te poti baza.

Ce le puteti transmite celor care se gandesc sa investeasca in sisteme mai performante de digitalizare, insa au temeri legate de implicatiile acestui proces?

Cu siguranta efortul merita. Singurul lucru pe care trebuie sa il aiba in vedere este ca rabdarea reprezinta un element cheie in procesul de invatare, dar, cu siguranta, beneficiile obtinute vor depasi asteptarile.

La un moment dat, in functie de modul in care iti analizezi activitatea, vei trage singur concluziile si vei vedea daca a meritat sau nu. Eu sunt ferm convins ca fiecare va vedea beneficii in tot procesul acesta de implementare, invatare si dezvoltare a unei aplicatii in businessul lor.

Despre Vet Diagnostic

Vet Diagnostic este o companie romaneasca cu sediul in Bucuresti, care a intrat pe piata produselor veterinare in anul 2008, fiind specializata in importul si distributia produselor de uz veterinar. In prezent, portofoliul companiei include o gama vasta de produse destinate farmaciilor si cabinetelor veterinare, printre care se numara: aparatura, echipamente si instrumentar medical, medicamente si consumabile medicale, suplimente si vitamine, produse pentru ferme.

Despre Senior Software

Senior Software este singurul furnizor de sisteme software din Romania cu un pachet complet de solutii integrate. Fondata in 2003, compania a realizat peste 450 de implementari de succes si dispune de 6 divizii prin care implementeaza sisteme intuitive de tip ERP, BI, SCM, MES, E-commerce si Hardware. Senior Software isi desfasoara activitatea in patru locatii din Romania (Bucuresti, Constanta, Cluj, Iasi) cu o echipa formata din 160 de angajati.

Afla mai multe despre sistemele software!

Detalii

Alte interviuri