Esti client SeniorERP? Login aici
Implementare ERP, CRM, BI, SFA si SCM pentru distributie, productie, servicii si retail

Afaceri inteligente cu sisteme Business Intelligence

Nevoia de informare a oamenilor a fost prezenta dintotdeauna, dar ceea ce defineste perioada curenta este volumul urias de date disponibile, precum si necesitatea de a avea raspunsuri cat mai rapid. Din cauza aglomerarii pietelor si a dinamicii mediului economic, abilitatea de a colecta date si de a le transforma in informatie utila pentru procesul decizional poate fi elementul care face diferenta.

Pentru a raspunde acestei necesitati stringente au fost dezvoltate o serie de instrumente software specializate care poarta denumirea generica de Business Intelligence (BI).

Sistemele Business Intelligence sunt instrumente de colectare, prelucrare si analiza a datelor cu ajutorul carora pot fi evaluate rezultatele unei companii. In functie de natura lor, aceste rezultate pot fi actualizate periodic sau in timp real. Bazandu-se pe tehnologie de ultima generatie, sistemele Business Intelligence sunt indispensabile pentru cresterea eficientei la nivel decizional, pentru imbunatatirea relatiilor cu clientii, furnizorii si angajatii, prin:

1. Facilitarea procesului decizional

Pentru a lua deciziile necesare gestionarii afacerii, managerii au nevoie de date corecte, complete si actualizate. In cele mai multe cazuri acestea exista dar sunt relativ greu de procesat in vederea transformarii lor in informatii utile. O problema o constituie dificultatea de accesare, datorata mediilor diferite de stocare – electronic (intr-unul sau mai multe sisteme) sau pe hartie. O alta problema este reprezentata de multitudinea acestora si de modul diferit de organizare.

De cele mai multe ori valoarea informatiilor scade odata cu invechirea acestora si nu mai pot constitui un suport decizional de incredere.
Cu o astfel de situatie s-a confruntat managementul companiei General Parma Food, dupa cum declara dl. Eugen Savu, Directorul General al companiei:

“Cu trei ani inainte nu am fi fost in stare sa ne dam seama pe fiecare traseu, canal de activitate, domeniu de produs, unde suntem sau nu eficienti, sa analizam blocajele de stocuri – foarte importante de altfel –, sa vedem incasarile la nivel de indicatori generali, ca sa putem interveni rapid in piata pentru recuperarea creantelor, functie de domeniile care au fost cele mai expuse.

Acum, avand informatii online, s-au eliminat blocajele care existau inainte. Trasabilitatea introdusa cu ajutorul instrumentelor de tip Business Intelligence si Enterprise Resource Planning ne-a ajutat in a a stabili, spre exemplu, liste de prioritati promotionale in piata. Toate acestea acumulate ne-au ajutat in a ne asigura supravietuirea in perioada de criza, pentru ca, daca nu am fi avut informatia in timp util, probabil ca nu luam masurile acestea decat in mod intuitiv si fara o eficienta clara in momentele respective.“ (vezi tot materialul)

2. Cresterea productivitatii angajatilor cu un sistem Business Intelligence

Pentru a-si duce la indeplinire sarcinile zilnice, angajatii au nevoie de informatii actualizate. In acest sens, ei petrec o mare parte a timpului realizand diferite analize pentru a asigura minimul de informatii necesare atat lor, cat si superiorilor. Ca si rezultat al acestei situatii, timpul efectiv de lucru destinat indeplinirii sarcinilor specifice este afectat de timpul dedicat raportarii.
Sistemele Business Intelligence ofera posibilitatea de a obtine rapoartele si analizele dorite in cel mai scurt timp, atat de catre angajati cat si de catre management. Informatia se afla in acelasi loc, poate fi accesata in orice moment si poate fi prezentata intr-o forma intuitiva, conducand la cresterea semnificativa a productivitatii angajatilor.

Afla mai multe despre celelalte beneficii ale sistemelor Business Intelligence

 
Comentarii

Nici un comentariu inca.