Blog

AcasaTop 5 avantaje ale integrarii magazinului online cu un soft ERP

Top 5 avantaje ale integrarii magazinului online cu un soft ERP

PUBLICAT PE 23 FEBRUARIE, 2022

Integrare ERP – ecommerce

Platformele ecommerce ofera o multitudine de avantaje pentru companii si clientii acestora, insa dinamica mediului economic actual vine cu noi provocari si subliniaza importanta integrarii magazinului online cu un soft ERP. Cand asteptarile clientilor si piata se schimba de la o zi la alta, gestionarea unor businessuri cu vanzari in online ridica noi provocari si necesita un grad mai inalt de automatizare.

Conectarea solutiei de vanzari online cu un ERP software le ofera companiilor avantajul competitiv de care au nevoie si posibilitatea de a raspunde eficient provocarilor actuale si de a satisface noile cerinte din piata.

Magazin online integrat cu ERP

In contextul in care tot mai multi cumparatori se muta in online, conectarea platformei de comert electronic cu un soft ERP s-a dovedit o strategie de succes pentru cei care si-au dorit sa diminueze volumul de munca, sa asigure satisfactia clientilor si sa atinga un nou nivel de performanta. Integrand platforma ecommerce cu un ERP software, companiile isi pot creste rapid productivitatea, pot sa atraga si sa fidelizeze mai usor clientii si isi pot creste veniturile prin adresarea a noi piete de desfacere.

Cum se poate ajunge mai exact la astfel de rezultate, care sunt principalele avantaje pe care le ofera un magazin online integrat cu ERP si la ce anume trebuie sa fii atent ca sa alegi solutia potrivita pentru businessul tau? Informatiile prezentate in acest articol te vor ajuta sa afli raspunsuri la cele mai multe intrebari pe care le-ai putea avea.

Ce este un ERP si cum te ajuta?

Inainte de toate, trebuie clarificat ce este ERP si ce face un astfel de soft. Un ERP (Enterprise Resource Planning) este o platforma software pentru gestionarea resurselor, folosita in scopul cresterii eficientei afacerii prin automatizarea unor procese din companie.

Top functii ERP Romania pentru ecommerce

Un sistem ERP iti permite sa preiei usor comenzile de clienti, sa gestionezi platile si incasarile si sa generezi automat raportarile financiar-contabile. De asemenea, un soft ERP te ajuta sa actualizezi automat stocul dupa fiecare vanzare si chiar sa anticipezi nevoile privind forta de munca in functie de nivelul comenzilor primite.
Folosind rapoarte personalizabile, usor de urmarit si interpretat, vei putea sa iei mai rapid deciziile potrivite de business si sa imbunatatesti considerabil stategiile de crestere a profitabilitatii.

Sistemele ERP vin, de regula, cu functionalitati de CRM care te ajuta sa centralizezi toate datele cu privire la clienti si sa conectezi campaniile de marketing cu istoricul clientilor, tinand in acelasi timp cont de situatia financiara din companie.

In plus, in cazul afacerilor care desfasoara activitati de vanzare pe mai multe canale (strategii multi-channel), un sistem ERP permite existenta mai multor liste de pret diferite si, mai mult decat atat, intretinerea si modificarea cu usurinta a acestora. Spre exemplu, un ERP software iti permite sa actualizezi in masa preturile aferente canalului de ecommerce, acestea preluandu-se automat in magazinul online.

Cand un sistem ERP este conectat cu o platforma ecommerce, introducerea manuala de date iese din ecuatie, iar odata cu aceasta si riscul de a produce erori. O astfel de integrare te ajuta sa economisesti timp si bani, lucrand mai eficient si imbunatatind semnificativ performanta companiei.

Recomandare:

Nu toate sistemele ERP permit o integrare usoara si o adaptare rapida la specificul oricarui business. Prin urmare, este recomandat sa tii cont de o serie de criterii care te ajuta sa identifici cel mai bun ERP din Romania pentru afacerea ta.

Platforma ecommerce integrata cu un sistem ERP – Top 5 avantaje:

O platforma ecommerce este un website pentru comert electronic care te ajuta sa iti promovezi mai eficient produsele, sa obtii o vizibilitate mai mare pe piata si sa iti cresti vanzarile, eliminand costurile suplimentare si limitarile pe care le presupune comertul traditional prin magazine fizice.

Prin integrarea magazinului virtual cu un soft ERP conectezi toate etapele din procesul de vanzare si automatizezi transferurile de date. Astfel, le poti oferi clientilor tai informatii reale despre produse, stoc sau livrare si, implicit, le oferi o experienta placuta si mai eficienta de cumparare. In final, ai parte de o mai buna gestionare timpului, vanzari mai mari, costuri operationale reduse si o imagine imbunatatita a businessului pe piata.

Iata care sunt principalele beneficii si avantaje ale conectarii magazinului online cu un ERP software:

1. Administrarea centralizata a tuturor canalelor online de vanzari

Integrarea platformei ecommerce cu un ERP software iti va permite sa administrezi centralizat canalele de vanzare online: magazine virtuale, marketplace-uri si, inclusiv, canale internationale. In plus, pentru fiecare dintre acestea poti gestiona cataloage / game de produse si politici comerciale, de livrare si de retur distincte. Cu ajutorul unui sistem performant pentru managementul resurselor poti gestiona usor cataloagele / gamele de produse, stocurile, dar si politicile comerciale, politicile de livrare si de retur.

“In urma automatizarii, informatiile sunt transmise fara erori, timpul de procesare a comenzilor e mult mai scurt, iar volumul de vanzari a crescut pe zona de online. In prezent, datorita vizibilitatii crescute, avem comenzi din toate zonele tarii si o legatura mai stransa cu clientii.“
Adrian Buica

Adrian Buica

IT Manager Sano Vita

2. Mai multe procese automatizate si acuratete crescuta

Integrarea ERP – ecommerce asigura acuratetea datelor referitoare la stocuri si nu numai, oferind un nivel crescut de automatizare. Companiile pot implementa politici de rezervare automata a stocurilor si pot face actualizari in timp real asupra acestora.

Conectarea cu un sistem ERP permite transmiterea automata a comenzilor (un beneficiu important mai ales cand businessul este prezent pe mai multe canale online), centralizarea si urmarirea comenzilor, impreuna cu actualizarea stocurilor, acestea fiind elemente esentiale pentru bunul mers al afacerii.

Erorile de procesare in privinta stocurilor, preturilor si a datelor de livrare sunt reduse semnificativ datorita automatizarii. In plus, o integrare ERP – ecommerce ajuta companiile prin automatizarea aspectelor de natura financiar-contabila. Platile sunt procesate intr-un timp mai scurt, la fel si emiterea facturilor. Alte proceduri automatizate sunt cele de procesare a reclamatiilor si a retururilor. Toate acestea contribuie semnificativ la reducerea erorilor, costurilor dar si a timpilor de operare.

3. Managementul integrat al datelor de clienti si urmarire istoric

Utilizarea unor solutii conectate ERP – ecommerce iti va permite sa realizezi un management integrat al tuturor informatiilor despre clienti, incepand de la date de contact, istoric comenzi si istoric reclamatii si pana la istoric conversatii si solicitari speciale.

O astfel de integrare iti ofera posibilitatea de a urmari istoricul complet al clientilor si de a implementa politici coerente de fidelizare, in functie de preferintele lor.

4. Urmarirea statusului comenzilor si livrarea produselor intr-un timp mai scurt

Cand ai o afacere cu vanzare online stii cat de importante sunt viteza de procesare a comenzilor, livrarea rapida a produselor si accesul clientilor la informatii despre comanda. Conectarea magazinului online cu ERP software permite urmarirea statusului comenzilor, AWB-urile fiind emise in timp real.

Conectarea te va ajuta sa oferi clientilor acces la informatiile de care sunt direct interesati, impreuna cu posibilitatea de a genera e-mailuri si sms-uri. Timpii de procesare a comenzilor vor fi imbunatatiti, iar integrarea cu serviciile de curierat rapid va permite trimiterea automata a informatiilor cu privire la comenzi catre clienti si urmarirea usoara a situatiilor privind incasarea rambursurilor.

5. Controlul costurilor si imbunatatirea strategiilor

O integrare ERP – ecommerce iti ofera mai multa vizibilitate si control asupra costurilor, dar si in privinta rezultatelor obtinute pe fiecare canal de vanzare. Ai posibilitatea de a defini si urmari indicatorii de performanta per canal de vanzare, analizand rata de retur, costurile de livrare, nivelul de calitate al serviciilor oferite si o serie intreaga de indicatori financiari. Astfel, datele preluate din platforma ecommerce, odata ajunse in ERP, iti permit sa faci comparatii intre diferite canale de vanzare si sa observi unde e necesar sa intervii.

Aceste aspecte te ajuta sa ai o imagine clara si in detaliu asupra performantelor si iti asigura toate instrumentele necesare pentru a imbunatati procesul decizional si strategiile de business.

Alege cea mai buna solutie pentru businessul tau si integreaza magazinul online cu SeniorERP!

SeniorERP este o solutie ERP flexibila si performanta, usor de utilizat si care se integreaza perfect cu platformele pentru comert electronic de la Senior Software (SeniorB2B si SeniorB2C) dar si cu alte solutii ecommerce, automatizand etapele pe care le implica procesul de vanzare. Cu ajutorul acestui sistem ERP din Romania desfasori rapid si usor tranzactii comerciale, atat in mediul B2B, cat si B2C. Integrarea cu SeniorERP iti va permite sa preiei preturi, stocuri si informatii despre clienti / comenzi in timp real.

Afla cum poti integra SeniorERP cu magazinul tau online si descopera gama intreaga de avantaje!

Programeaza o intalnire!